|
Ændring af signaloutput på YouSee box |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Frank73 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 124 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-September-2014 kl. 10:58 |
Hej
Jeg har tidligere søgt hjælp på forummet, da jeg skulle hjælpe en kollega med at etablere et Slingbox/YouSee setup, se evt. nedenstående tråd:
En brugt Samsung MHT 3106 (Yousee box) er nu anskaffet, men der er tilsyneladende kun HDMI output fra boxen. Scart og Componentudgangene er ikke aktiveret!?
Hvordan gør man det uden at risikere at ingen af udgangene virker, og man ender med sort skærm?
Jeg forsøger, at hjælpe min kollega bedst muligt, men ved ikke hvilke valgmuligheder han har på boxens indstillinger.
Håber nogen har haft lignende udfordringer, så de kan dele tricket med mig.
![]() Lyden går fint igennem (via rød/hvid phono), men altså ingen billede (hverken via Scart eller Component). Antager det har noget med kopibeskyttelse at gøre, men da YouSee boxen har udgangene på bagsiden, må de også kunne aktiveres.
På forhånd tak for hjælpen.
MVH
Frank 73
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5307 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har aldrig prøvet boksen, men vil foreslå at gendanne til fabriksindstilling, er beskrevet i manual. Manual kan findes her (kunne ikke finde den på Yousee?): Og så prøve den på et fjernsyns SCART indgang inden brug på Slingbox. Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Frank73 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 124 |
Hej Jørgen,
gendannelsen til fabriksindstillingerne har hele tiden været min 'Plan B'. Jeg havde håbet at man i manualen kunne finde en beskrivelse af ændringer af output, men det kan altså ikke... Jeg har allerede manualen, men tak for linket alligevel.
Jeg vil foreslå ham at prøve at gendanne fabriksindstillingerne.
Tak for inputtet.
mvh
Frank73
|
|
![]() |
|
VC10 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Marts-2007 Status: Offline Point: 195 |
Gå ind under boksens indstillinger i menuen:
menu -> Indstillinger -> Lyd og billede. Her er indstillinger for lyd, scart, HDMI & component. Kun HDMI og component kan slås til eller fra. Scart er altid til. |
|
![]() |
|
Nu nærmer vi os!! Desværre har min kollega allerede forsøgt sig med Scart, som giver ham samme resultat som ved component, nemlig: Ingen billede, kun lyd.
Vi burde dog kunne kontrollere om fejlen er på slingboxen eller Yousee boxen ved at koble Yousee boxen til et tv via scart.
Ønskesituationen er dog at få component til at fungere, da han herved får den højest mulige kvalitet på signalet ind til Slingboxen, der ikke tager HDMI (hvilket ville have sparet ham for en masse besvær).
Planen er derfor at prøve at følge dine instruktioner hvor component slås til, mens HDMI slås fra. Skulle de mislykkes, må jeg gendanne fabriksindstillingerne og prøve igen.
Tak for tippet.
mvh
Frank73
|
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
HDMI havde nok ikke hjulpet ham, da det er krypteret med HDCP, hvilket SlingBox med stor sandsynlighed ikke kan klare...
|
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
![]() ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |