recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ændring af signaloutput på YouSee box
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ændring af signaloutput på YouSee box

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ændring af signaloutput på YouSee box
    Sendt: 04-September-2014 kl. 10:58
Hej

Jeg har tidligere søgt hjælp på forummet, da jeg skulle hjælpe en kollega med at etablere et Slingbox/YouSee setup, se evt. nedenstående tråd:

En brugt Samsung MHT 3106 (Yousee box) er nu anskaffet, men der er tilsyneladende kun HDMI output fra boxen. Scart og Componentudgangene er ikke aktiveret!?
Hvordan gør man det uden at risikere at ingen af udgangene virker, og man ender med sort skærm?

Jeg forsøger, at hjælpe min kollega bedst muligt, men ved ikke hvilke valgmuligheder han har på boxens indstillinger.

Håber nogen har haft lignende udfordringer, så de kan dele tricket med mig. Wink

Lyden går fint igennem (via rød/hvid phono), men altså ingen billede (hverken via Scart eller Component). Antager det har noget med kopibeskyttelse at gøre, men da YouSee boxen har udgangene på bagsiden, må de også kunne aktiveres.

På forhånd tak for hjælpen.

MVH

Frank 73
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2014 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af Frank73 Frank73 skrev:

En brugt Samsung MHT 3106 (Yousee box) er nu anskaffet, men der er tilsyneladende kun HDMI output fra boxen. Scart og Componentudgangene er ikke aktiveret!?
Hvordan gør man det uden at risikere at ingen af udgangene virker, og man ender med sort skærm?

Jeg forsøger, at hjælpe min kollega bedst muligt, men ved ikke hvilke valgmuligheder han har på boxens indstillinger. 
Har aldrig prøvet boksen, men vil foreslå at gendanne til fabriksindstilling, er beskrevet i manual.
Manual kan findes her (kunne ikke finde den på Yousee?):
http://skantenne.dk/misc/Brugervejledning-2.pdf

Og så prøve den på et fjernsyns SCART indgang inden brug på Slingbox.

Mvh. JørgenT
Til top
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2014 kl. 12:01
Hej Jørgen,

gendannelsen til fabriksindstillingerne har hele tiden været min 'Plan B'. Jeg havde håbet at man i manualen kunne finde en beskrivelse af ændringer af output, men det kan altså ikke... Jeg har allerede manualen, men tak for linket alligevel.

Jeg vil foreslå ham at prøve at gendanne fabriksindstillingerne.

Tak for inputtet.

mvh

Frank73

Til top
VC10 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Marts-2007
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér VC10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2014 kl. 12:47
Gå ind under boksens indstillinger i menuen:
menu -> Indstillinger -> Lyd og billede. Her er indstillinger for lyd, scart, HDMI & component. Kun HDMI og component kan slås til eller fra. Scart er altid til.
Til top
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2014 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af VC10 VC10 skrev:

menu -> Indstillinger -> Lyd og billede. Her er indstillinger for lyd, scart, HDMI & component. Kun HDMI og component kan slås til eller fra. Scart er altid til.

Nu nærmer vi os!! Desværre har min kollega allerede forsøgt sig med Scart, som giver ham samme resultat som ved component, nemlig: Ingen billede, kun lyd.

Vi burde dog kunne kontrollere om fejlen er på slingboxen eller Yousee boxen ved at koble Yousee boxen til et tv via scart.

Ønskesituationen er dog at få component til at fungere, da han herved får den højest mulige kvalitet på signalet ind til Slingboxen, der ikke tager HDMI (hvilket ville have sparet ham for en masse besvær).

Planen er derfor at prøve at følge dine instruktioner hvor component slås til, mens HDMI slås fra. Skulle de mislykkes, må jeg gendanne fabriksindstillingerne og prøve igen.

Tak for tippet.

mvh

Frank73
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4804
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2014 kl. 15:08
HDMI havde nok ikke hjulpet ham, da det er krypteret med HDCP, hvilket SlingBox med stor sandsynlighed ikke kan klare...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2014 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af VC10 VC10 skrev:

For god ordens skyld vil jeg lige nævne, at denne simple guide løste min kollegas problem, og han er nu 'flyvende' i hans SlingBox setup... så tak til alle, som bød ind ClapClap
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu