|
Nødvendigt med en helt ny medieafspiller? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
reneAalborg ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-November-2009 Sted: DK Status: Offline Point: 129 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Marts-2012 kl. 15:18 |
Der har sikkert været andre tråde som denne, men jeg har søgt og kan ikke finde nyere indlæg.
Der er for nylig kommet nye maskiner fra bl.a. Popcorn Hour, med nye Sigma chips i og, går jeg ud fra, generelle forbedringer (indbygget movie info system, USB3..) Jeg har indtil nu haft en Popcorn a-110 (som desværre er stået af). Mine behov er TV serier i 720p MKV filer, og til tider materiale i 1080p MKV - a-110´eren har gjort det fint indtil nu, men syntes samtidigt at der ofte var en næsten "umærkelig" hakken i billedet, specielt ved panoreringer eller bevægelse, som gav mit perifere syn lidt spat - og den var ikke glad for at spole i filer. Ang. hakken i afspilningen, så ved jeg ikke om det kunne skyldes selve filerne og deres komprimering, eller kan man håbe på at chippen i de nyere maskiner fixer det problem? Er det "nødvendigt" at købe den nye a-300, eller findes der andre maskiner der svarer i hestekræfter til Popcorn a-110? Jeg har testet WD TV og Playon!HD Mini 2, som ikke imponerede med deres menusystemer og brugervenlighed (Playon maskinen er generelt fin) |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du ser 720p film, som engang har været BluRay, så kører se ikke længere ved 24 Hz hvilket betyder at der er introduceret judder. Det burde gå væk med native 1080p24.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
reneAalborg ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-November-2009 Sted: DK Status: Offline Point: 129 |
Det lyder rigtigt, og har da også set det nævnt før. Men hvis man oplever det samme judder-lignende når der ses TV serier i 720p, hvad går det så ud på? Det er ikke ekstremt, og mange vil sikkert syntes at det er småting - men jeg syntes bare at når man nu kører med lækker HD, virker det bagvendt at det ikke kører helt flydende..?
Det kan vel ikke passe at de folk der bruger tid på at finde materiale, for så at skulle behandle/komprimere det, syntes at det er OK at bevægelser i billedet skal være mangelfulde? Er det fordi at de skal holde sig under ex. 13-1500 MB, og så er der bare for meget komprimering? Redigeret af reneAalborg - 22-Marts-2012 kl. 14:15 |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
TV-serier burde faktisk ikke være skudt med 24 billeder/s, så du har ret - det kan vække lidt forundring. Din PCH skulle være rigelig kraftig til at trække dette.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Bare lige for at det er på plads, jeg slår altid alt billedbehandling fra på mit TV, så burde ikke være der den ligger.
Min brors Ryan hd mini 2 har samme tendenser til "hakken" - når en bil kører forbi i billedet er det ikke helt glat :) Redigeret af reneAalborg - 23-Marts-2012 kl. 14:32 |
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
På min ac ryan skal jeg sætte den (ac ryan) til 1080p 50hz, hvis jeg ser noget der kører 25 fps.
|
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |