|
Nedgradere win 8 til win 7? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1695 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg glemte en detalje, men det invaliderer ikke min påstand. Jeg mente selvfølgelig, at færdigbyggede maskiner skal boote i UEFI mode ifm. Windows 8 (og RT). Det gælder særligt for bærbare og tablet computere. Der er intet krav om, at Secure Boot skal kunne slås fra, hvilket er årsagen til, at diverse Linux distributioner har lavet en særlig signeret boot loader, der kan starte med Secure Boot slået til. Windows 8 understøtter selvfølgelig stadig boot fra "BIOS" (dvs. UEFI med CSM), men det er for at sikre bagudkompatibilitet, og selvfølgelig vil Microsoft heller ikke skyde sig selv i foden ved at udelukke store dele af gør-det-selv folket. |
||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
||
![]() |
||
B-CLG ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
|
Jeg ville genoverveje at nedgradere. Specielt en bærbar, fordi Win8 - som jeg oplever det - benytter færre CPU ressourcer, dvs. mindre strøm.
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
|
Så vidt jeg ved, så understøtter Microsoft at man downgrader Win 8 Pro. Men en bærbar købt i Aldi er sikkert med home versionen, og der understøttes downgrade ikke.
Det vil sige at man er overladt til sig selv, hvis man vil downgrade en home version. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Benjamin7 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2007 Sted: 8740,Denmark Status: Offline Point: 1755 |
|
Hvis du bor i nærheden af 8740 kan jeg give dig en hånd.
Og ja, Windows 8 er stadig i et eller andet håbløs duplo system |
||
Hilsen
Benjamin D. Simonsen 8740 - Brædstrup |
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7132 |
|
Igen hvis man henter en Start knap så er det ikke et duplo system mere., prøv det inden i bruger mange timer på win 7 løsningen.
Sidder selv med win8 som jeg selv har installeret men med en start knap og det er 95% som at arbejde med win 7 |
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4057 |
|
Så kan man ikke bruge apparat fra Windows store.Hvis mman lukker metro ned.
|
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7132 |
|
Metro bliver ikke lukket ned af start knap. Ligger der stadig .
|
||
![]() |
||
jimmyjamdk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 14 |
|
Kan stærkt anbefale Classic Shell. Der er både start knap og win 7 interface hvis man ønsker det. Metro interface kan skippes under startup, men kan tilgåes når man ønsker det. Du får også en maskine der performer bedre end win 7 med den løsning.
|
||
![]() |
||
sorensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2007 Status: Offline Point: 450 |
|
Takker for hjælpen, men har fulgt den guide men kan ikke få den til det jeg lader win 8 ligge på den
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |