recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nedgradere win 8 til win 7?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nedgradere win 8 til win 7?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2013 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Og så kommer vi til Secure Boot. Microsoft kræver ifm. Windows 8, at denne er slået til og at maskinen kører i UEFI mode. Endvidere er det vist meningen, at Secure Boot ikke kan slås fra i færdigbyggede maskiner, så er der ikke en option til at slå Secure Boot fra, så er OP på spanden.

Microsoft kræver IKKE i forbindelse med Windows 8 at maskinen kører i UEFI
Jeg har installeret mange Windows 8 uden UEFI.

Det er et krav at leverandøren skal give mulighed for at kunne installere andet OS end det med leverede, derfor skal man kunne slå Secure boot fra.

Her er en guide som trådstarter ønskede:

Jeg glemte en detalje, men det invaliderer ikke min påstand. Jeg mente selvfølgelig, at færdigbyggede maskiner skal boote i UEFI mode ifm. Windows 8 (og RT). Det gælder særligt for bærbare og tablet computere. Der er intet krav om, at Secure Boot skal kunne slås fra, hvilket er årsagen til, at diverse Linux distributioner har lavet en særlig signeret boot loader, der kan starte med Secure Boot slået til.

Windows 8 understøtter selvfølgelig stadig boot fra "BIOS" (dvs. UEFI med CSM), men det er for at sikre bagudkompatibilitet, og selvfølgelig vil Microsoft heller ikke skyde sig selv i foden ved at udelukke store dele af gør-det-selv folket.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-April-2009
Point: 655
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér B-CLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2013 kl. 22:32
Jeg ville genoverveje at nedgradere. Specielt en bærbar, fordi Win8 - som jeg oplever det - benytter færre CPU ressourcer, dvs. mindre strøm.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2013 kl. 22:58
Så vidt jeg ved, så understøtter Microsoft at man downgrader Win 8 Pro. Men en bærbar købt i Aldi er sikkert med home versionen, og der understøttes downgrade ikke.
Det vil sige at man er overladt til sig selv, hvis man vil downgrade en home version.

Venlig hilsen
KB
Til top
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Point: 1755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2013 kl. 08:04
Hvis du bor i nærheden af 8740 kan jeg give dig en hånd.

Og ja, Windows 8 er stadig i et eller andet håbløs duplo system
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2013 kl. 10:24
Igen   hvis man henter en Start knap så er det ikke et duplo system mere., prøv det inden i bruger mange timer på win 7 løsningen.

Sidder selv med win8   som jeg selv har installeret   men med en start knap og det er 95% som at arbejde med win 7
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4057
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2013 kl. 12:20
Så kan man ikke bruge apparat fra Windows store.Hvis mman lukker metro ned.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2013 kl. 12:33
Metro bliver ikke lukket ned af start knap.   Ligger der stadig .
Til top
jimmyjamdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-November-2009
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jimmyjamdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2013 kl. 14:26
Kan stærkt anbefale Classic Shell. Der er både start knap og win 7 interface hvis man ønsker det. Metro interface kan skippes under startup, men kan tilgåes når man ønsker det.  Du får også en maskine der performer bedre end win 7 med den løsning.
Til top
sorensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2007
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sorensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2013 kl. 16:14
Takker for hjælpen, men har fulgt den guide men kan ikke få den til det

jeg lader win 8 ligge på den
Oprindeligt skrevet af pdrhan pdrhan skrev:

Kig evt her:
http://www.winability.com/delete-protected-efi-disk-partition/
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu