Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Juiceren
Super bruger
Oprettet: 26-November-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 259
|
Emne: "Nedgradering" til mindre speakers? Sendt: 27-August-2009 kl. 22:12 |
Her er sikkert en tråd med et emne man sjældent høre om, men jeg vil alligevel tage chance og høre hvad folk har at sige :)
Jeg går pt. og overvejer om mine 2 Dali Concept 8 i virkeligheden er lidt for store til min 1 værelses lejlighed på 47kvm? Forstået på den måde at nu hvor pladsen jo er ret begrænset i sådan en lejlighed, er der så noget fysisk mindre jeg istedet bør kigge efter/overveje?
De skal/bliver brugt til film og det er sådan set det... Musik har jeg mit pc anlæg til, og det dækker behovet godt nok da hifi'en ikke kan stå ordentligt i forhold til pc'en pga. indretningen. Jeg bor i lejlighed med naboer til hver side og over mig, under er der ingen. Alligevel tror jeg måske at en subwoofer ikke er for smart sådan et sted? :) Den optager jo også bare endnu mere plads hehe.
Hvad siger i, har i nogle forslag?
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40551
|
Sendt: 27-August-2009 kl. 22:18 |
Til sattelitter skal der bruges SW, da der ikke er LF i dem eller noget nævneværdig LF i hver fald.
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
 |
Juiceren
Super bruger
|
Sendt: 27-August-2009 kl. 22:20 |
Nu sagde jeg egentlig ikke at kravet var satelitter :) Jeg skriver bare fysisk mindre end concept 8'erne og der er jo en del i den kategori :)
Men ja til satelitter skal der en sub til, det har jeg tænkt over hehe.
Redigeret af Juiceren - 27-August-2009 kl. 22:20
|
 |
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
|
Sendt: 28-August-2009 kl. 07:47 |
Juiceren skrev:
Her er sikkert en tråd med et emne man sjældent høre om, men jeg vil alligevel tage chance og høre hvad folk har at sige :)
Jeg går pt. og overvejer om mine 2 Dali Concept 8 i virkeligheden er lidt for store til min 1 værelses lejlighed på 47kvm? Forstået på den måde at nu hvor pladsen jo er ret begrænset i sådan en lejlighed, er der så noget fysisk mindre jeg istedet bør kigge efter/overveje?
De skal/bliver brugt til film og det er sådan set det... Musik har jeg mit pc anlæg til, og det dækker behovet godt nok da hifi'en ikke kan stå ordentligt i forhold til pc'en pga. indretningen. Jeg bor i lejlighed med naboer til hver side og over mig, under er der ingen. Alligevel tror jeg måske at en subwoofer ikke er for smart sådan et sted? :) Den optager jo også bare endnu mere plads hehe.
Hvad siger i, har i nogle forslag?
|
til film er det M&K højtalere. Lyden falder ikke fra hindanden når du skruer op. Og så har de et sammenspil som alm højtalere har svært ved at opnå.
check evt min tråd
|
|
 |
Ning
Guld medlem
Oprettet: 26-April-2006
Point: 1759
|
Sendt: 28-August-2009 kl. 08:06 |
En standerhøjttaler kræver fysisk ofte lige så meget plads som en gulvhøjttaler, så hvis det er for at spare på pladsen skal du så nok satse på noget der er beregnet til at hænge på væggen. JAMO har f.eks. lige lanceret nogle rigtigt lækre nogle...........
|
Ning
|
 |
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
|
Sendt: 28-August-2009 kl. 08:40 |
Ning skrev:
En standerhøjttaler kræver fysisk ofte lige så meget plads som en gulvhøjttaler, så hvis det er for at spare på pladsen skal du så nok satse på noget der er beregnet til at hænge på væggen. JAMO har f.eks. lige lanceret nogle rigtigt lækre nogle........... |
M&K kan hænge på væggen
|
|
 |
Juiceren
Super bruger
|
Sendt: 28-August-2009 kl. 10:56 |
Pisse lækre de M&K der, men er nok lidt over budget da jeg kan se de koster ca. 1000 pund stykket? :)
|
 |