recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - nedlagde forbindelse til firmanetværk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketnedlagde forbindelse til firmanetværk

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
danishguy Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Emne: nedlagde forbindelse til firmanetværk
    Sendt: 11-April-2008 kl. 20:38

Jeg har dummet mig, og behøver hjælp

Jeg er en af de mange personer der var ansat i amterne da de blev nedlagt. Og jeg havde en bærbar pc til rådighed, som jeg fik tilbudt at købe da amtet blev nedlagt. Det sagde jeg selvfølgelig, ja tak , til og har brugt min bærbare flittigt indtil nu. Men den var jo koblet op til et domæne, som ikke blev fjernet da jeg købte den. Den var jo ikke fysik koblet til amtets netværk længere, men havde min konto liggende lokalt på pc'en.

I går mente jeg så det var på tide at slette amtets domæne på pc'en så jeg gik ind i kontrolpanel, system, computernavn og trykkede på knappen, Netværks-id, og trykkede på "denne computer er til privat brug, og ikke en del af et firmanetværk".

Og så kom problemet. Nu har jeg ikke adgang til mit gamle område på pc'en, men kun til den lokale administratorkonto. Jeg kan jo så lave en ny konto osv, men det gik ud over min adgang til mine gamle mails, og det område på computeren som jeg havde lavet hvor det KUN var mig der havde adgang til. Alle andre adgangstilladelser havde jeg slettet.

Hvordan får jeg min konto tilbage, eller bare adgang til mit "private" område? Nogen der kan hjælpe med råd eller redskaber man kan bruge?

Mvh Jan

Redigeret af danishguy - 11-April-2008 kl. 20:53
Til top
stigc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Point: 447
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 21:00
Et bud kunne være at prøve at flytte harddisken over i en anden maskine
som sekundær, og så se om du får adgang, kunne forestille mig at der er
lagt en policy på din maskine som blander sig i hvad du må og ikke må..
Stig

Blot min ringe mening !
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 21:15

Kan måske hjælpe men hvilket AMT tilhørte maskinen?

Per

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 21:23

Det var Frederiksborg Amt, men hvad betyder det for om du kan hjælpe?

Mvh Jan

Redigeret af danishguy - 11-April-2008 kl. 21:32
Til top
mortenf Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Februar-2005
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2008 kl. 22:20
Hvis du er administrator kan du vel gå ind under "Documents and Settings" folder og finde en Domain.User folder der? Eller er den blevet slettet der?
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2008 kl. 00:07

Hvis dataene var krypterede bliver det meget svært, men hvis det 'bare' er mangel på rettigheder, så burde det kunne lade sig gøre. Jeg går ud fra, at den er formateret med NTFS, ellers ville der ikke være sikkerhed på filsystemet.

Prøv denne løsning, som skulle give dig ejerskab over dine filer igen:

http://support.microsoft.com/kb/308421

Ellers kan du prøve at boote på en 'livecd' som f.eks. Ubuntu? Det er en Linux CD, som kan læse og skrive til NTFS partitioner.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juli-2006
Point: 529
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2008 kl. 07:49

Oprindeligt skrevet af mortenf mortenf skrev:

Hvis du er administrator kan du vel gå ind under "Documents and Settings" folder og finde en Domain.User folder der? Eller er den blevet slettet der?

Enig der - den lokale administrator har normalt adgang til alt på pc'en, så du burde kunne finde alle dine gamle data under C:\Document and Settings\<gammelt_brugernavn>

Der bør være folderne Desktop, Documents osv osv - og så er det jo bare at kopiere, f.eks til Lokal Administrator eller oprette en ny bruger via kontrolpanelet

Ovenstående forudsætter den er en Engelsk XP, i den danske udgave hedder "Document and Settings" noget lidt andet...

Redigeret af mos-eisley - 12-April-2008 kl. 07:50
Med Venlig Hilsen

Normann P. Nielsen
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2008 kl. 10:30

Oprindeligt skrevet af mortenf mortenf skrev:

Ja, den er der og jeg har ogsåkopieret hele indholdet til en ny oprettet bruger. Men der jer jo en masse indstillinger der helt sikkert ligger dybt i windows som jeg ikke får med. Når jeg starter op på den nye bruger så ligner skrivebordet sig selv, dokumenterne er der, men f.eks mit trådløse net virker ikke mere, det sætter jeg selvfølgelig bare op igen, men det er den slags indstillinger der nu er væk.

Oprindeligt skrevet af <SPAN =bold>Badsted</SPAN> Badsted skrev:

Hvis dataene var krypterede bliver det meget svært, men hvis det 'bare' er mangel på rettigheder, så burde det kunne lade sig gøre. Jeg går ud fra, at den er formateret med NTFS, ellers ville der ikke være sikkerhed på filsystemet.

Prøv denne løsning, som skulle give dig ejerskab over dine filer igen:

http://support.microsoft.com/kb/308421 

Den havde jeg allerede tænkt på, men jeg vidste ikke om der kunne ske noget ved at bruge den løsning. Jeg har gjort det nu, og fået min mappe tilbage

Så mangler jeg bare at kunne se mine gamle mails og adressebog. Vi brugte MS Outlook. Nogen der ved om jeg kan se dem med en Outlook Express? Eller findes der et konverteringsværktøj?

Mvh Jan

Til top
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juli-2006
Point: 529
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2008 kl. 10:42

I MS outlook ligger mails'ne på en mailserver - men hvis du har kørt med "cached exchange" er der en kopi af din mailbox på maskinen, den hedder noget med .ost tilsidst.

Jeg har hørt at disse kan konverteres til .pst (Exchange Personal folder) format, men den koster muligvis penge.

Er der ikke en .ost fil på maskinen er din mail kun på mailserveren.

Redigeret af mos-eisley - 12-April-2008 kl. 10:49
Med Venlig Hilsen

Normann P. Nielsen
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2008 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af mos-eisley mos-eisley skrev:

I MS outlook ligger mails'ne på en mailserver - men hvis du har kørt med "cached exchange" er der en kopi af din mailbox på maskinen, den hedder noget med .ost tilsidst.

Jeg har hørt at disse kan konverteres til .pst (Exchange Personal folder) format, men den koster muligvis penge.

Er der ikke en .ost fil på maskinen er din mail kun på mailserveren.

Der ligger en kopi, og jeg har fundet .ost - filen, men jeg kan ikke åbne den.

Når jeg forsøger at installere outlook, siger den noget med at den ikke kan finde undermapperne eller sådan noget lign, og stopper installationen. Prøver jeg at dobbeltklikke på .ost filen, så får jeg en "Fejl under programafvikling".

Men i det hele taget kører pc'en nu så dårligt, og der er så meget der ikke virker at det er en goto forfra nu. Jeg smider det jeg skal gemme over på en usb harddisk og geninstallerer windows.

Tak for hjælpen alle sammen

Til top
ipk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Juli-2007
Sted: Viborg, Denmark
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2008 kl. 14:44

Kunne det ikke være en ide med en systemgendannelse?

Mv. Ivan

Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2008 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af danishguy danishguy skrev:

Det var Frederiksborg Amt, men hvad betyder det for om du kan hjælpe?

Mvh Jan

Hvis AMT'et var en DEL af region SJ havde jeg helt sikkert kunne hjælpe..

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu