Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
|
Sendt: 08-Juni-2009 kl. 22:39 |
trusted reviews giver jo stort set alle skærme mellem 9-10 i billedekvalitet. Hvad er det lige som gør at den skulle være så meget bedre end en v10. Nogle tal på i forhold til en v10 kunne jo være rart. ellers kan man jo ikke bruge det til en pind. en tænk test kan jeg ikke bruge til meget. til næste år med kuro panel, så kan det være de er på niveau. Men så er det jo også en klon  . samt de har haft langt over et år at gøre den bedre. Plasma teknologien er ved at når sit højde punkt, så som jeg ser det kan et plasma ikke rigtig blive markant bedre end et kuro. Jeg mangler i hvertfald ikke noget. men der kommer bedre design og andre ting de følgende år. Men fint med mig hvis der kommer en bedre model, men var der ikke noget med et pioneer var for dyr i indkøb. Har lige set Tango and cash på blu-ray og der er jeg meget glad for min kuro. sortniveau betyder rigtig meget og især i den film som er meget mørk. Det er nok smag og behag måske, Men jeg ved godt hvor de sidste 3000-4000 kr er gået hen i forhold til en v10. Der går i hverfald nogle år før jeg skal skifte skærm.
Redigeret af xcardman - 08-Juni-2009 kl. 22:51
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 08-Juni-2009 kl. 23:01 |
Trusted Reviews er jeg også lidt forbeholden overfor, - men lad os nu bare se de næste test . . Forøvrigt mener jeg at det var Pioneer,som næste år ville ha benyttet Panasonic paneler,hvis de var blevet i markedet, - og IKKE Panasonic som kommer til at benytte Kuro paneler ?
MHT prisen må man vel konstatere at Pioneer har solgt deres fladskærme for billigt, - når et så anmelderrost og unikt produkt kan generere et så stort underskud
Måske vi skal forberede os på ,at det bliver en halvdyr fornøjelse at hive førertrøjen af Pioneer ?
|
 |
tobiasl
Guld medlem
Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 820
|
Sendt: 08-Juni-2009 kl. 23:25 |
Lennon skrev:
MHT prisen må man vel konstatere at Pioneer har solgt deres fladskærme for billigt, - når et så anmelderrost og unikt produkt kan generere et så stort underskud
|
Eller for dyrt pana har jo været biliger og er biliger og hvad hjælper det man har det beste tv vis der er flere der købr det næst beste som er et par k biliger
|
 |
vasif
Guld medlem
Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
|
Sendt: 08-Juni-2009 kl. 23:39 |
Lennon skrev:
Trusted Reviews er jeg også lidt forbeholden overfor, - men lad os nu bare se de næste test . . Forøvrigt mener jeg at det var Pioneer,som næste år ville ha benyttet Panasonic paneler,hvis de var blevet i markedet, - og IKKE Panasonic som kommer til at benytte Kuro paneler ?
Måske vi skal forberede os på ,at det bliver en halvdyr fornøjelse at hive førertrøjen af Pioneer ?
|
Jeg har altid ment, at Pioneer har været for dyrt, hvilket desværre har skræmt ekstremt mange mennesker. Èn af grundende til konkursen lå simpelthen i, at der ikke var nok der købte deres skærme. Man kan sælge mange skærme til en lav pris, eller få, for en høj pris, og sidstenævnte løsning håbede Pionner på ville lykkedes, men til trods for dette, kunne de ikke få det til at køre, da potentielle købere trak i land, og i sidste ende gav det et hug i kassen. Hvis De lige ville give prisen en ekstra tand opad, kunne de måske have tjent pengene hjem. Avancen på Pioneer's Tv var i tidernes morgen jo fuldstændig vanvittig høj, Imens man højst tjente et par få tusinde på andre gode skærme rent avance-mæssigt, var Pionner i en liga for sig selv, med mere end tre gange så meget.
I øjeblikket er priserne dog meget rimelige. Idag kan man få Pioneer 50" til ca. 18.000 Kr. For bare et par år siden, kostede de jo næsten det dobbelte, også i forhold til de fleste andre Tv. Tendensen har jo altid været, at Tv skulle være billigere og billigere, men Pioneer gik den anden vej, nøjagtig som B&O, og det går jo ikke så godt må man konstatere. Hvordan Loewe har fået det til at fungere, aner jeg ikke, men det kan dog lade sig gøre, Pioneer var bare ikke gode nok på mange vigtige områder.
Redigeret af vasif - 08-Juni-2009 kl. 23:50
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 08-Juni-2009 kl. 23:46 |
the_rieper skrev:
Anyway, however hard I look for trouble, the bottom line is that the P46Z1 is a truly sensational picture performer, delivering - especially with HD - KURO-beating picture quality of a standard Panasonic has only previously been able to produce on its megabucks professional or custom installation screens.
Kan kun sige, I told you so!!!
|
Kan kun sige at jeg ikke mener deres "megabucks" custom installation modeller har været bedre end Pioneer Kuro, så jeg venter med at konkludere noget til jeg har set den. Men det ville da glæde mig afsindigt meget hvis det er rigtigt. Problemet er som jeg ser det, at NeoPDP netop opnår den høje kontrast ved hjælp af nogle mekanismer der er skadelige for billedkvaliteten generelt (dynamisk kontrast, ikke mindst), hvilket ikke (i hvert fald i samme grad) gjorde sig gældende for Kuro. Derfor er jeg skeptisk overfor om der kan opnås en tilsvarende billedkvalitet med NeoPDP. Jeg mener ikke vi når Pioneer niveau bare ved at have perfekt sort, det skal opnås uden at medføre ulemper på andre områder, ellers er det bare ét skridt frem og ét tilbage. Custom installation modellerne tillader at slå de dynamiske features fra, og køre i en mere "ren" mode, hvilket imidlertid medfører ringere kontrast. Medmindre Z11 benytter en helt anden panel-teknologi end G10, så vil de ikke kunne opnå både perfekt sort og en tilnærmelsesvist lineær gengivelse af gamma og farver, samtidig.
|
 |
the_rieper
Guld medlem
Oprettet: 01-September-2006
Point: 545
|
Sendt: 09-Juni-2009 kl. 00:00 |
xcardman skrev:
trusted reviews giver jo stort set alle skærme mellem 9-10 i billedekvalitet. Hvad er det lige som gør at den skulle være så meget bedre end en v10. Nogle tal på i forhold til en v10 kunne jo være rart. ellers kan man jo ikke bruge det til en pind. en tænk test kan jeg ikke bruge til meget. til næste år med kuro panel, så kan det være de er på niveau. Men så er det jo også en klon . samt de har haft langt over et år at gøre den bedre.
Plasma teknologien er ved at når sit højde punkt, så som jeg ser det kan et plasma ikke rigtig blive markant bedre end et kuro. Jeg mangler i hvertfald ikke noget.
men der kommer bedre design og andre ting de følgende år.
Men fint med mig hvis der kommer en bedre model, men var der ikke noget med et pioneer var for dyr i indkøb.
Har lige set Tango and cash på blu-ray og der er jeg meget glad for min kuro. sortniveau betyder rigtig meget og især i den film som er meget mørk. Det er nok smag og behag måske, Men jeg ved godt hvor de sidste 3000-4000 kr er gået hen i forhold til en v10. Der går i hverfald nogle år før jeg skal skifte skærm.
| "trusted reviews giver jo stort set alle skærme mellem 9-10 i billedekvalitet."Det passer simpelthen ikke og gjorde du dig umage med at læse testene ville du opdage ingen andre skærme han har testet har slået kuro også selvom de måske har 9-10 i score. Er det en skærm der er forventninger om måske vil kunne slå en kuro (som V10) adressere han altid spørsmålet under billedkvalitet og konklussionen! "Nogle tal på i forhold til en v10 kunne jo være rart. ellers kan man jo ikke bruge det til en pind."
Jeg forstår simpelthen ikke folks besættelse af at skulle putte alting i bokse og kasser. Et tv kan sagtens have et marginalt dårligere min luminance men et langt bedre billede. hvad med farver, hvad med peak white, hvad signalbehandling? og igen, i sidste ende er "god" billedkvalitet en subjektiv vurdering. ja du skal opfylde visse krav, men sætter du 3 forskellige "eksperter" til at kalibrere det samme tv og de vil komme frem til 3 forskellige løsninger (sat lidt på spidsen).
"Plasma teknologien er ved at når sit højde punkt, så som jeg ser det
kan et plasma ikke rigtig blive markant bedre end et kuro. Jeg mangler
i hvertfald ikke noget."
Hvis du ikke mangler noget, ja så kan der jo ikke være mere at hente i den teknologi.. øhm, jo!! hvad med infinite black? hvad med 5 lumen tech for blot at nævne to ting. Dit tv bliver ikke dårligere nej, det er i sandhed et pragtfuldt tv, men udviklingen går altså ikke i stå.
"til næste år med kuro panel, så kan det være de er på niveau. Men så er det jo også en klon"
Først og fremmest, hvad får dig til at tro at de vil lave et tv med et kuro panel, deres samarbejde med pioneer blev opløst da pioneer lukkede deres tv produktion. For det andet, hvorfor bliver du VED med at hænge dig i hvilket panel der bliver brugt!? Billedbehandlingen har en stor del af æren for pioneers gode sortniveau! hvorfor tror du at de turde at udlicitere deres panel produktion til en direkte konkurrent hvis der ikke var andet der gjorde deres tv overlegent?
"Har lige set Tango and cash på blu-ray og der er jeg meget glad for min
kuro. sortniveau betyder rigtig meget og især i den film som er meget
mørk. Det er nok smag og behag måske, Men jeg ved godt hvor de sidste
3000-4000 kr er gået hen i forhold til en v10.Der går i hverfald nogle år før jeg skal skifte skærm."
Igen, det handler ikke om, om du er glad for dit tv eller ej.
|
 |
the_rieper
Guld medlem
Oprettet: 01-September-2006
Point: 545
|
Sendt: 09-Juni-2009 kl. 00:04 |
Mr. Pioneer skrev:
the_rieper skrev:
T-Ras skrev:
Kan kun sige: De har ikke målt det! | Målt hvad?
billedkvaliteten? hvis du hentyder til sort kan jeg kun sige at sort ikke er alt.
det skal blot være godt nok. Desuden stoler jeg meget på trusted reviews da
de som regel er rimeligt enige med alle andre testsites! |
Hvis han ikke har haft en KRP til at stå ved siden af kan man jo ikke bruge
hans vurdering til en pind der skal tal på før man kan sammenligne ellers er
det jo bare en vurdering af hvordan han husker en kuro klarede det
pågældende materiale og det er jo ikke særlig objektivt hvilket trusted
reviews iøvrigt aldrig er. |
Elsker pioneer fanboys  der er INTET der nogensinde slår kuro, udviklingen vil går i stå uden pioneer på markedet. Hvorfra ved du at han ikke har en krp stående ved siden af?
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 09-Juni-2009 kl. 00:24 |
the_rieper skrev:
"Nogle tal på i forhold til en v10 kunne jo være rart. ellers kan man jo ikke bruge det til en pind."
Jeg forstår simpelthen ikke folks besættelse af at skulle putte alting i bokse og kasser. Et tv kan sagtens have et marginalt dårligere min luminance men et langt bedre billede. hvad med farver, hvad med peak white, hvad signalbehandling? og igen, i sidste ende er "god" billedkvalitet en subjektiv vurdering. ja du skal opfylde visse krav, men sætter du 3 forskellige "eksperter" til at kalibrere det samme tv og de vil komme frem til 3 forskellige løsninger (sat lidt på spidsen). |
Alligevel fremfører du det som en hardcore konklusion, baseret på én anmeldelse. Du modsiger lidt dig selv på dét punkt, synes jeg. Bortset fra det er jeg overordnet enig med dig, det er ikke nødvendigt at fremlægge diverse målinger for at beskrive forskellene i billedkvaliteten, slet ikke i betragtning af at de færreste vil være i stand til at aflæse disse målinger korrekt alligevel. Problemet er bare at jeg ikke tillægger TrustedReviews den store værdi generelt, det hele virker lidt for subjektivt, og omtalen af billedkvalitet lidt for meget som falden-på-halen over hvor fantastisk det hele altså bare er, med en masse floskler der i virkeligheden ikke rigtigt siger noget særligt konkret om hvordan billedet egentlige er. Bare fordi man ikke opgiver målingerne, kunne man jo godt kommentere på hvordan farvegengivelsen ligger i forhold til standarderne. Et eksempel:
"Colours look more dynamic and expressive than I've seen them on a Panasonic plasma too. " Hvad menes der med "more dynamic"? Dynamik er normalt noget med forskellen på kraftigt og svag. Ifølge dén definition, har de almindelige Panasonic modeller i forvejen for MEGET dynamik. Så hvis det reelt er en forbedring, så må "more dynamic" være en eller anden subjektiv beskrivelse af noget andet, og uden at kende anmelderen og hans definitioner af forskellige beskrivelser (hvilket jeg måske ville kunne gøre mig klog på ved at læse 50 andre anmeldelser af samme anmelder, men det gider jeg ikke), så gør det mig ikke klogere. Der findes jo også folk der mener at Philips tv i Dynamic indstillingen har bedre farver end Pioneer. Hvordan skal jeg kunne vide om denne anmelder ikke har en subjektiv reference for en helt anden farvegengivelse end dét jeg forsøger at opnå? Især når han mere eller mindre direkte fraråder at bruge THX mode'n til PAL kilder, hvilket ikke giver mening medmindre THX mode'n er fejlbehæftet.
Jeg ser frem til en test fra HDTVtest.co.uk, samt ikke mindst at se den med egne øjne.
|
 |
arcona
Bruger
Oprettet: 06-Juni-2008
Point: 238
|
Sendt: 09-Juni-2009 kl. 00:55 |
Til den pris burde Z1 jo også levere gudesmukt billede
|
|
 |
Mr. Pioneer
Guld medlem
Oprettet: 04-Januar-2008
Point: 693
|
Sendt: 09-Juni-2009 kl. 00:57 |
the_rieper skrev:
Mr. Pioneer skrev:
the_rieper skrev:
T-Ras skrev:
Kan kun sige: De har ikke målt det! | Målt hvad?
billedkvaliteten? hvis du hentyder til sort kan jeg kun sige at sort ikke er
alt.
det skal blot være godt nok. Desuden stoler jeg meget på trusted reviews
da
de som regel er rimeligt enige med alle andre testsites! |
Hvis han ikke har haft en KRP til at stå ved siden af kan man jo ikke
bruge
hans vurdering til en pind der skal tal på før man kan sammenligne ellers
er
det jo bare en vurdering af hvordan han husker en kuro klarede det
pågældende materiale og det er jo ikke særlig objektivt hvilket trusted
reviews iøvrigt aldrig er. | Elsker pioneer fanboys der er
INTET der nogensinde slår kuro, udviklingen vil går i stå uden pioneer på
markedet.Hvorfra ved du at han ikke har en krp stående ved siden af?
|
Hvis jeg er Pioneer fanboy hva er du så ??? for dine holdninger er da
mindst ligeså fanatiske som mine. Nej udviklingen går ikke i stå det har
jeg heller aldrig påstået, men jeg savner en producent der har et mål som
Pioneer havde nemlig den ultimative billedekvalitet.
Idag virker det som om producenterne har helt andre ting for øje end at
opnå det mest optimale billede, idag skal en skærm indeholde en masse
lort som man ikke bruger halvdelen af, hvorfor kan man ikke få en skærm
som er så simpel i sin konstruktion så det eneste den kan er at visse
et fremragende billede og ikke andet, der ville være en masse fordele ved
sådan en skærm.
Det er derfor jeg holder fast ved at Pioneer var unik for de lavede netop
sådan en skærm til en fornuftig pris.
Den dag at Otto, Av forums anmelder eller flatpanels konstatere at denne
skærm fra Panasonic er bedre end Pioneer kuro så giver jeg mig.
Redigeret af Mr. Pioneer - 09-Juni-2009 kl. 01:11
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 09-Juni-2009 kl. 01:22 |
Mr. Pioneer skrev:
Hvis jeg er Pioneer fanboy hva er du så ??? for dine holdninger er da mindst ligeså fanatiske som mine. Nej udviklingen går ikke i stå det har jeg heller aldrig påstået, men jeg savner en producent der har et mål som
|
Jeg forsøger altid at være neutral, hvis jeg er fan af noget, så er det god billedkvalitet, ikke bestemte producenter. Derfor kommer det nemt til at lyde som ophøjelse når jeg roser dem der rent faktisk leverer god billedkvalitet. I realiteten er jeg pissesur på Pioneer, fordi de kørte et forhandlerkoncept der gjorde at jeg ikke kunne få nogen forretning ud af at sælge dem, på trods af at jeg givetvis er en af dem i landet der ved mest om dem. Hvilket så medførte at jeg helt opgav at sælge fladskærme, da jeg ikke ønskede at sælge et ringere plasma-produkt når jeg nu seriøst mener at Pioneer er bedst, og på den anden side heller ikke rigtigt har fundet et LCD-produkt jeg føler jeg for alvor kan stå inde for.
Men, ovenstående er hovedet på sømmet. Pioneer var en af de eneste producenter, hvis ikke dén eneste, der rimeligt målrettet (der var stadig ting de kunne have gjort bedre), arbejdede direkte mod det korrekte billede. Samsung viser tegn på at gå i samme retning, men har så også startet på så lavt et niveau i dén henseende at der har skullet tages mange skridt, før de kan siges at kunne være med i "the big league". Men de er rent faktisk også på vej i den rigtige retning. Imidlertid er Samsung også en af de mest kyniske producenter på markedet, så det er svært at spå om deres udvikling i fremtiden - hvis de mener der kan laves penge på at fjerne sig fra den korrekte gengivelse igen, så gør de dét - de har ikke nogen specifik målsætning med billedet, udover at der skal laves så mange penge som muligt.
Panasonic er for så vidt også på vej i den rigtige retning. Men i modsætning til Pioneer, og til dels Samsung, så skyldes det ikke dygtige teknikere hos Panasonic. Der er flere udviklinger hos Panasonic (i hvert fald i de billige modeller) der er i direkte modstrid mod den optimale billedkvalitet - øget dynamisk kontrast, eller "Digital Cinema Colour" for at nævne et par ting. Der har så heldigvis også været fremskridt, så slutresultatet har været fremadgående. Men bemærk at én af de ting der roses mest ved V10 modellen (som jeg, indrømmet, ikke har kigget nærmere på endnu), det er THX indstillingen. Det komiske er at THX indstillingen ikke er nogen teknologisk landvinding overhovedet - det er dybest set bare at sørge for at tv'et gengiver billedet sådan som Panasonic's egne teknikere sådan set burde have sat det op til fra starten. Det er positivt at billederne bliver bedre på grund af THX, men tragikomisk at det er selvsamme marketings-afdeling der har f**ket det hele up med 600 Hz, 2 millioner til én og jeg skal gi dig skal jeg, der har opdaget at THX kan sælge TV, og sørget for at få dét jokket ind i tv'et. Hvis man nærlæser de enkelte features lidt, så har man i dag på et V10 en funktion der hedder Digital Cinema Colour, der ifølge Panasonic's marketingsafdeling bringer dig tættere på den rigtige biograf-oplevelse - OG en THX indstilling der dybest set er designet til at gøre det stik modsatte, men ifølge samme marketings-afdeling OGSÅ bringer dig tættere på biograf-oplevelsen! Det er simpelthen den bedste definition på "paradoks", som jeg nogensinde har set.
Men uanset hvordan Panasonic opnår det, så skal de roses for at lave gode tv, også selv om det skulle være mere eller mindre tilfældigt at det er blevet sådan. I virkeligheden så har Panasonic måske endt dér hvor de laver de bedste tv til rimelige penge, netop fordi de har været konservative nok til trods alt ikke at gå nær så meget amok i pixel-plus og hvad de andre nu kalder det, og derfor trods alt ikke er kommet helt så langt væk fra det simple, men effektive: Gengiv dét der kommer ind, uden så meget BS. Jeg kan ikke udstå Panasonic's markedsføring, men lige så vel som at jeg ikke vil kritisere Pioneer's tv fordi jeg synes deres forhandlerstruktur generede mig, så vil jeg heller ikke kritisere Panasonic's tv fordi de er verdensmeste i marketings-BS (hvilket er noget af en præstation, med Samsung i samme turnering). Det bliver apparaterne som sådan jo ikke dårlige af.
Problemet er, at nu hvor THX så har fået overtalt Panasonic til (tilsyneladende) at lave nogle tv med en nogenlunde korrekt gengivelse, så er det usandsynligt at Panasonic selv vil gå længere ned ad dén rute, end hvad der skal til for at sætte THX stemplet på. Og dét jeg kan blive nervøs for, er hvor mange penge Panasonic har lyst til at investere i at udvikle et panel med en _reel_ gengivelse af sort, uden "snyd", der matcher Pioneer, når man nu i forvejen skriver "infinite contrast" på de nuværende modeller. Så flytter det jo ikke rigtigt noget i markedsføringen, at gøre det endnu bedre. Derfor er mit gæt at Panasonic primært vil fokusere på alt det udenom selve billedet, og så iøvrigt på at få den nuværende ydelse så langt ned i pris som muligt - hvilket jo for så vidt kan komme mange til gode, på kort sigt i hvert fald (men som Pioneer har bevist, ikke nødvendigvis er den bedste vej på lang sigt).
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 09-Juni-2009 kl. 09:45 |
hvorfor er det så vigtig at andre absolut skal slå pioneer. En pioneer har hele tiden været unik og nu har jeg selv købt en mens tid var.
Jeg har fået den billedekvalitet som jeg har eftersøgt. Hvis der så kommer en skærm som er meget bedre næste gang jeg skal skifte så er det fint med mig. De sidste to år har man jo hørt nu har den og den skærm slået en pioneer på et par punkter. Men de skal jo slå den generale billedkvalitet og det har ingen gjort endnu. Jeg skal nok give mig hvis hvis en z1 slå en kuro på alle punkter, det tror jeg bare ikke på. 45000 for en 46 tommer, selv om den falder i pris til 20000 kr. Så er det jo stadig for dyrt til forhold til en pioneer i 50 tommer til 20000 kr.
Jeg vil nyde min pioneer de næste mange år og så er jeg lidt kold om panasonic kommer med en bedre næste år. Prisen tør jeg ikke tænke på, hvis de ligner priserne fra en z1. De fleste vil jo have en 50 tommer til 8000 kr. Så de får nok ikke solgt mange af dem.
Jeg skulle have en 50 tommer i 2009 og en kuro er den eneste som kan opfylde mine krav til god billedekvalitet. samt den er bedst på stort set alle områder. Men så skal man beskyldes for at være fanboy bare fordi man gerne vil have god sort og et billede uden dynamisk kontrast. Alle andre ting har et kuro jo på plads. Jeg kunne jo også vente de næste 10 år og se om der kommer noget bedre. Men nu har jeg alså købt et tv i 2009. Men hvis jeg havde købt en panasonic z11 til 55000 kr, så havde man gjort det bedst køb i 2009. en v10 eller samsung 855 kan jo ikke give samme billedekvaliet som mit 500M. Hvorfor skulle skulle jeg så købe dem. hvis phillips har det bedste billede, næste gang jeg skal købe. Ja så køber jeg det. Mærke er lige meget.
Redigeret af xcardman - 09-Juni-2009 kl. 12:01
|
 |