recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netbook som studie-PC?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNetbook som studie-PC?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2009 kl. 12:19
Hvis jeg skulle købe en bærbar til én, der skal bruge den til studie, ville jeg nok også gå efter 13" alternativt 12". Den Asus der har været nævnt ser udmærket ud, men processor på 1,3 GHz virker lidt "latterlig" idag. Men på den anden side set er det måske også ok, men dog lidt lidt til den pris. Man kunne også overveje at kigge på Toshiba - nogle af disse kan godt ligge på 4-5000,-
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
srnkrkgrd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-November-2008
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2009 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hvis jeg skulle købe en bærbar til én, der skal bruge den til studie, ville jeg nok også gå efter 13" alternativt 12". Den Asus der har været nævnt ser udmærket ud, men processor på 1,3 GHz virker lidt "latterlig" idag. Men på den anden side set er det måske også ok, men dog lidt lidt til den pris. Man kunne også overveje at kigge på Toshiba - nogle af disse kan godt ligge på 4-5000,-

Øh taler vi ikke om en studie-PC? Hvilket voldsomt tekstbehandlingsprogram eller regnark er det at den processor skal trække?

Derudover er Toshiba Satellite Pro T300, som du linker til stort set det samme, bare dårligere i test end den ASUS UL30. T110 er samme historie, og hvis vi alligevel skal op i en "almindelig" 15.4" bærbar, som U500 findes der bedre alternativer.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 10:09
Det var nu ikke så meget fordi computeren ikke er kraftig nok - men mere fordi den burde være billigere, når processoren ikke er kraftigere. Men iøvrigt kommer det jo også an på hvilken slags studie hun skal på.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
srnkrkgrd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-November-2008
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af alexjensen alexjensen skrev:

Hej alle
..Overvejer at købe en netbook til min datter, som starter ungdomsuddannelse efter sommer. Er dog i tvivl om..

Jeg antager, at hvis der er tale om en ungdomsuddannelse, så er det en af de gymnasielle uddannelser: http://www.ug.dk/Uddannelser/gymnasialeuddannelser.aspx

Det er selvfølgelig en påstand fra min side, men jeg nægter at tro på, at der er en af dem, der kræver programmer, som ikke vil bliver let og hurtigt afviklet på en "lille" processor.

Derudover er det ikke "dyrt" for sådan en "lille" processor, da det ikke KUN er den du køber. Du køber jo heller ikke kun rattet eller gearstangen eller motoren i en bil, vel? Du bliver nødtil at se det som en samlet pakke ellers er det latterligt ligegyldigt. Derudover er der en grund til den "lille" processor, som jeg vil argumentere for efter næste lille afsnit.

Man kan sikkert finde alternativer til forslaget. Som studerende vil jeg selv sætte pris på følgende: Lang batteritid, "handy", let, have et godt tastatur og passende skærmstørrelse og naturligvis kratig nok til at afvikle det programmel, som er nødvendigt på mit studie.

En stor processor eller kraftigt grafikkort gå direkte imod mine 3 første ønsker om en bærbar som studerende, da vi må antage følgende:

• De bruger mere strøm, så batteritiden vil være mindre
    • De fylder fysisk mere, så min bærbar vil værre fysisk størrere og veje mere
    • Hvis batteritiden ikke skal være mindre, så skal batteriet være størrere, hvor vi så er tilbage til overstående punkt.

Der er i en sådan processor brugt penge på at den er strømbesparende, og derudover vil jeg argumentere for om en Intel Core 2 Duo SU7300 (1.3GHz, 3MB L2 cache, 800MHz FSB) vitterlig er så lille og ubrugelig, som du vil gøre den til. http://ark.intel.com/Product.aspx?id=42791

Edit:
Det er jo lidt ligesom at sige at en hybridbil, der er lavet til at være engeribesparende er dyr, fordi den ikke har en lige så stor motor, som en benzinslugende billigere bil. Totalt ude af kontekst!

Man kan jo afvikle Windows XP eller 7 tilfredsstillende på en Intel Atom, så mon ikke overstående kan klare det?

Redigeret af srnkrkgrd - 17-December-2009 kl. 10:38
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu