recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netflix 7.1/atmos på gammel receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netflix 7.1/atmos på gammel receiver

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Netflix 7.1/atmos på gammel receiver
    Sendt: 09-Maj-2019 kl. 19:52
Hey fellow recorders!

Jeg har en gammel old school retro receiver uden atmos dog med 7.1 trueHD/dts master HD. Lige pt modtager jeg 5.1 dolby digital ved Netflix. Mit spørgsmål går så på om jeg kan få 7.1 på visse titler ved og opgradere til atmos abonnement, eller om det slet ikke vil fungere på mit udstyr. 
Skal nok også nævne at jeg ikke bitstreamer, men dekoder til PCM for og lægge min rum korrektion på ved kilden (PC).
Til top
ARTISTEN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ARTISTEN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2019 kl. 18:17
ved opgradering til 129 pr mdr får du atmos som hos dig bliver 7.1. Og 4 ting kan modtage netflix imod 2 hos dig nu, god dag til dig
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2019 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af ARTISTEN ARTISTEN skrev:

ved opgradering til 129 pr mdr får du atmos som hos dig bliver 7.1. Og 4 ting kan modtage netflix imod 2 hos dig nu, god dag til dig

Det må du lige forklarer lidt mere.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2019 kl. 19:41
Hvis ikke din AVR har en Atmos dekoder, får du ikke Atmos, men en helt alm Dolby dekoder kan uden problemer lave 7.1 ud af et 5.1 signal. Det kan godt anbefales uanset om signalet har diskrete kanaler eller ej. Surroundlyden hænger efter min mening bedre sammen.

NB. Jeg ved ikke noget om hvor mange eller få kanaler Netflix sender i de forskellige pakker.


Redigeret af Mefisto - 13-Maj-2019 kl. 19:48
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2019 kl. 19:57
Ud over Atmos decoder, så kræver det også at du har højtaler i loftet.

Atmos er objekt baseret eller vektor baseret, så det er ikke længer 5.1.2 eller 7.1.4 eller hvad man nu har af højtaler. Alle højtaler vil blive udnyttet.
Til top
ARTISTEN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ARTISTEN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2019 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af ARTISTEN ARTISTEN skrev:

ved opgradering til 129 pr mdr får du atmos som hos dig bliver 7.1. Og 4 ting kan modtage netflix imod 2 hos dig nu, god dag til dig

Det må du lige forklarer lidt mere.
Old School receiver er ikke så old som man kunne tro, ved hjælp af det dyreste abonnent på netflix op når du Dolby digital plus alså 7.1 fra atmos, det er fordi Dolby som ikke sælger recivere men lyd software godt kan lide dig og ønsker den bedste lyd som old School kan frembringe med din decodere
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2019 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af ARTISTEN ARTISTEN skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af ARTISTEN ARTISTEN skrev:

ved opgradering til 129 pr mdr får du atmos som hos dig bliver 7.1. Og 4 ting kan modtage netflix imod 2 hos dig nu, god dag til dig

Det må du lige forklarer lidt mere.
Old School receiver er ikke så old som man kunne tro, ved hjælp af det dyreste abonnent på netflix op når du Dolby digital plus alså 7.1 fra atmos, det er fordi Dolby som ikke sælger recivere men lyd software godt kan lide dig og ønsker den bedste lyd som old School kan frembringe med din decodere


Jeg tror du blander det sammen.

Med det alm. abonnemt får du også Dolby Digital Plus. Og det er rigtigt at Dolby Digital Plus understøtter 7.1 lyd, men netflix sender stadig kun i 5.1.

Md det dyrer abonnement får du så Atmos, men det kræver at du kan decode Atmos. Og at du har loft højtaler.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 13:12
Ja det jeg er interesseret i og vide er ,om jeg med det dyre abonnement kan få 7.1 diskrete kanaler?
Jeg gider ikke 5.1->7.1 fake upmix. Atmos får jeg naturligvis ikke.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 14:44
Som jeg læser Netflix oplysninger, så har de 5.1 eller Atmos.
Til top
ARTISTEN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ARTISTEN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Som jeg læser Netflix oplysninger, så har de 5.1 eller Atmos.
Det jeg selv har oplevet er en reciver uden atmos, med 129 kr abbonoment på netflix , vil på appletv 4k sende 7.1 over til din recivere , det har jeg set med min øjne og hørt.
Jeg svare ikke mere på dette emne
Ha en rigtiggod dag alle sammen
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.

Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Online
Point: 6065
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 16:50
Han får vel kun Atmos, hvis receiveren har Atmos?
Ellers bliver lyden "opgraderet" fra 5 til 7 kanaler, det har intet med højdekanaler at gøre
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af ARTISTEN ARTISTEN skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Som jeg læser Netflix oplysninger, så har de 5.1 eller Atmos.
Det jeg selv har oplevet er en reciver uden atmos, med 129 kr abbonoment på netflix , vil på appletv 4k sende 7.1 over til din recivere , det har jeg set med min øjne og hørt.
Jeg svare ikke mere på dette emne
Ha en rigtiggod dag alle sammen

Det lyder jo rigtig fint artistClap takWink
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu