|
Netflix fra Apple Tv: Billedet er lidt grynet |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jbl ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-November-2013 Sted: København Status: Offline Point: 262 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-September-2015 kl. 08:04 |
Jeg ved ærligt talt ikke om dette er et problem - eller noget alle oplever, men:
Når jeg ser Netflix fra Apple Tv, oplever jeg at billedet ved større ensfarvede flader (det kunne være en sandfarvet mur eller en sort nat) tydeligt er grynet eller præget af hvad man kunne kalde sne/støj. Farven på den store flade er aldrig helt "ren" som det ellers er tilfældet, hvis jeg bare ser almindelige tv udsendelser. Er der andre der også oplever dette, eller ved hvad der skal til for at løse problemet?
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan jo starte med at undersøge, om der er en helt masse billedbehandling slået til for de almindelige TV-udsendelser mens samme billedbehandling i store træk er slået fra for din HDMI-indgang.
Der kan også være tale om, at billedet på TV-udsendelserne er skrubbet rent for at opnå en "bedre" kvalitet med en lavere bitrate. Endelig kan der også være tale om, at du ser gamle film og TV-serier på Netflix mens du ser nye reality-TV shows på flow-TV, hvor der vil være en stor forskel på den tekniske kvalitet af optagelsen. Mange muligheder. Svært at svare på uden at vide, hvad du ser på Netflix hhv. TV eller hvilke indstillinger, du benytter til hver type. |
|
![]() |
|
jbl ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-November-2013 Sted: København Status: Offline Point: 262 |
Jeg forsøgte lige at se en trailer i Forfilm app'en på Apple tv. Her var der ingen støj. Så problemet er altså et specifikt Netflix problem, og har ikke noget at gøre med indstillingerne på mit Apple tv eller mit tv, eller forbindelsen herimellem.
|
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
Nu kan Netflix, alt efter type af abonnement, modtages i forskellig kvalitet. Det billigste abonnement er vist kun i sd, kan det være årsagen. Det kan også være, at hastigheden på forbindelsen er i underkanten.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
Det er full HD og forbindelsen er en kablet 50 Mbit, så det er heller ikke forklaringen.
|
|
![]() |
|
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
Hvad har du sat streaming kvaliteten til på Netflix hjemmesiden, under dine konto indstillinger?
Der kan du jo vælge imellem auto, eller flere forskellige fast niveauer. Der kan du "tvinge" den til højeste kvalitet altid. |
|
![]() |
|
Det kan jeg prøve, den har hidtil stået til auto...
|
|
![]() |
|
Hajsa ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-November-2009 Status: Offline Point: 319 |
Hvilket tv har du?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |