recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netflix "hakker"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netflix "hakker"

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Netflix "hakker"
    Sendt: 24-September-2014 kl. 14:57
Hej,
vil lige høre jer andre, om i også oplever at Netflix ikke kører flydende. Mit setup er:

PS3 -> Yamaha A1010 -> Projektor eller TV. Alt er sluttet sammen via HDMI. Min internet forbindelse er en 30/3 via Stofa og PS3'en er kablet op til internet, dvs. ingen trådløs.

Pt. ser vi Falling Skies og jeg synes den er helt forfædeligt, mht. til at billedet hakker, både på projektor og TV. Det synes lidt mindre på f.eks. Hobitten. Så vidt jeg husker er Falling Skies ikke HD, måske det betyder noget, tænker på evt. opskalering fra reciever?

/Thomas
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2014 kl. 20:28
Du kører hdmi passthrough? Hvis ikke så kunne jeg godt forestille mig det kunne give nogle udfordringer.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2014 kl. 20:41
er enig med hensyn til hdmi passthrough

Falling Skies er lavet i HD format, om så de sender det i HD er en anden sag. men det vil jeg da gå udfra de gør.

Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2014 kl. 20:48
Hej, er det så passthrough på ps3 der skal sættes op?

Ja, det er i HD, det var mig der huskede forkert
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2014 kl. 10:16
Det "underlige" er at det KUN er Netflix. Blu-ray's og film fra mit mediacenter, kører flydende.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2014 kl. 10:42
Hmmm... hvad er din bredbåndshastighed? - Måske er den ikke hurtig nok.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zeryus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2014 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hmmm... hvad er din bredbåndshastighed? - Måske er den ikke hurtig nok.Smile
Hother, 30/3 skulle være mere end rigligt til Netflix.

Til OP, når du skriver, at Netflix "hakker" vs. "flydende" når du afspiller BD'er, kunne det være noget med 50Hz vs. 60 Hz settings på din PS3 vs. TV'et?

Til top
hermanR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-November-2009
Sted: Danmark
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hermanR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2014 kl. 18:51
Har du mulighed for det, så prøv med en Windows bærbar. Der vil du både kunne se om det er frem til computeren at der er hakkeri eller om det skyldes noget videre frem mod fladskærmen.

Jeg ville også prøve med HDMI kablet direkte ind i fladskærmen.

Spørgsmålet er selvfølgelig også om din internet ellers generelt kører stabilt.

Vi har ikke oplevet samme type problemer.
Vi har også bredbånd fra Stofa. Med noget højere hastighed, men jeg gætter på at det ikke er din hastighed, som giver problemet. Vi har i stedet en YAMAHA YSP-5100, lydpanel og har en hurtig Windows bærbar stående parkeret sammen med andet under fladskærmen. Når vi har børnebørn på besøg så hænder det at vi ser på tegnefilm fra Netflix. Måske er disse tegnefilm bare i HD opløsning, men vi har aldrig oplevet ustabilitet i det, hverken når vi kigger på det på PC-skærmen eller på tv fladskærmen. I tilfældet Netflix bruger vi tilfældigvis HDMI stikket i fladskærmen, men vi har også kørt uden problemer via et HDMI stik i lydpanelet.

Hjemme hos børnebørnene ser de det samme Netflix via en sløv bedaget bærbar med HDMI-kablet ført direkte op i deres fladskærm. Her er det via bredbånd fra YouSee. Det kører også upåklageligt. Hjemme ser de så også af og til Netflix via Wi-Fi og en iPad, hvor det også kører uden hakkeri.

Netflix har en caching server kørende i NOC-centeret for såvel Stofa som YouSee for at sikre en stabil flow af data. - Jeg vil gætte på at dit problem skyldes noget lokalt.

Mvh / HermanR

Redigeret af hermanR - 25-September-2014 kl. 21:33
Herman
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 15:38
Nå, nu bliver det "mærkeligt". Jeg har mest brugt Netflix til serier og der har jeg, så vidt jeg kan huske, altid haft problemet med at det ikke kører flydende. Nu startede jeg så lige op for Iron Man 3 i går aftes og det kørte flydende. Det samme med Skyfall (James Bond). Men på med Falling Skies og så hakkede det igen....WTF.....???
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 15:59
Et hurtigt bud er at det er noget frame-rate/refresh-rate relateret. Kender ikke lige indstillingerne i PS4 eller A1010, men du kunne jo starte med at køre HDMI uden om recieveren (og dens billedprocessor) for at se om det er der sker noget.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu