recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netflix i DK
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netflix i DK

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Fuzhi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Maj-2006
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fuzhi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2012 kl. 18:41
Nu kommer HBO også til DK :-)
http://www.deadline.com/2012/08/hbo-to-launch-hbo-nordic-in-sweden-norway-finland-denmark/

Når både Netflix og HBO tilsyneladende kommer til DK kan CanalPlus, TV1000 og øvrige filmkanaler vist ligesågodt bare lukke.

Redigeret af Fuzhi - 15-August-2012 kl. 18:49
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2012 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af Fuzhi Fuzhi skrev:

Nu kommer HBO også til DK :-)
http://www.deadline.com/2012/08/hbo-to-launch-hbo-nordic-in-sweden-norway-finland-denmark/

Når både Netflix og HBO tilsyneladende kommer til DK kan CanalPlus, TV1000 og øvrige filmkanaler vist ligesågodt bare lukke.

Mon det sker ? kvaliteten af netflix er, efter hvad jeg har hørt, MEGET svingende... og snakker vi noget der "minder" om f.eks. yousee tv så er jeg IKKE sikker på, at jeg vil betale 100,- pr. måned...
Til top
Fuzhi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Maj-2006
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fuzhi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2012 kl. 19:23
Jeg syntes for det meste at kvaliteten af Netflix er ganske god, kvaliteten kan være dårlig det første minuts tid, men er derefter stabil.

Min erfaring med Netflix er at kvaliteten er langt bedre end fx Fullrate TV / VOD og VUDU. Kvaliteten afhænger dog af hvilken internetforbindelse man har, og jeg kan ikke anbefale at køre over en trådløs internetforbindelse.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2012 kl. 19:52
Kvaliteten på Netflix svinger enormt. Nogle serier i HD ser helt fantastiske ud, mens andre serier (My So Called Life og Star Trek: Voyager, f.eks.) ligner noget der simpelthen burde være løgn.
Til top
Deaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Maj-2006
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2012 kl. 07:50
Oprindeligt skrevet af Fuzhi Fuzhi skrev:

Jeg syntes for det meste at kvaliteten af Netflix er ganske god, kvaliteten kan være dårlig det første minuts tid, men er derefter stabil.

Min erfaring med Netflix er at kvaliteten er langt bedre end fx Fullrate TV / VOD og VUDU. Kvaliteten afhænger dog af hvilken internetforbindelse man har, og jeg kan ikke anbefale at køre over en trådløs internetforbindelse.

Jeg kører Netflix over en trådløs forbindelse og oplever ingen som helst problemer med det. Jeg har også prøvet at køre kablet og i mit tilfælde gør det ingen forskel.
Til top
Deaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2012 kl. 07:51
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Kvaliteten på Netflix svinger enormt. Nogle serier i HD ser helt fantastiske ud, mens andre serier (My So Called Life og Star Trek: Voyager, f.eks.) ligner noget der simpelthen burde være løgn.

Ja Voyager er godt nok ikke for køn, Enterprise derimod er i ok kvalitet.  Virker lidt som om at serier efter 2002/2003 for det meste er i HD.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2012 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af Deaster Deaster skrev:

Jeg kører Netflix over en trådløs forbindelse og oplever ingen som helst problemer med det. Jeg har også prøvet at køre kablet og i mit tilfælde gør det ingen forskel.

hvad ser du udsendelserne på? hvor stor skærm ... ?
hvordan er lyden, er der surround med eller er det "bare" stereo ?
Til top
Deaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2012 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af Juleulven Juleulven skrev:

Oprindeligt skrevet af Deaster Deaster skrev:

hvad ser du udsendelserne på? hvor stor skærm ... ?
hvordan er lyden, er der surround med eller er det "bare" stereo ?

Jeg ser udsendelserne på min Panasonic 50" plasma, som er tilsluttet en bærbar computer. Jeg har droppet surround, så det er "kun"  i stereo. Lyden synes jeg er helt ok.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2012 kl. 13:32

Hvad ser du udsendelserne på? Hvor stor skærm?

Hvordan er lyden, er der surround med eller er det "bare" stereo?

Jeg ser i øvrigt på en 42" skærm, og bruger også trådløs. Det kommer an på hvad for et apparat man bruger til at streame Netflix. Hvis apparatet kan få nok data over den trådløse forbindelse, så er der selvfølgelig ikke noget problem for Netflix.

Mange film har 5.1 surround, hvis ikke langt de fleste. Med serier er det, naturligt nok, mere blandet.

Redigeret af Naiera - 17-August-2012 kl. 13:33
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2012 kl. 17:39

Jeg ser i øvrigt på en 42" skærm, og bruger også trådløs. Det kommer an på hvad for et apparat man bruger til at streame Netflix. Hvis apparatet kan få nok data over den trådløse forbindelse, så er der selvfølgelig ikke noget problem for Netflix.

Mange film har 5.1 surround, hvis ikke langt de fleste. Med serier er det, naturligt nok, mere blandet.

ahh okay det er da en DEL bedre end jeg havde turde håbe på ... :) jeg havde nemlig prøvet og kigge på deres hjemmeside efter en udtalelse omkring kvalitet (billede og lyd) men kunne kun finde;  "kvaliteten varierer efter din internetforbindelse...."

det ville jeg trods alt ikke stole alt for meget på :)
tak for din input
Til top
Deaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2012 kl. 19:03

ahh okay det er da en DEL bedre end jeg havde turde håbe på ... :) jeg havde nemlig prøvet og kigge på deres hjemmeside efter en udtalelse omkring kvalitet (billede og lyd) men kunne kun finde;  "kvaliteten varierer efter din internetforbindelse...."

det ville jeg trods alt ikke stole alt for meget på :)
tak for din input

Selv tak, kvaliteten er jo ikke i nærheden af en Blu Ray skive selv i HD kvalitet, men jeg synes faktisk den er helt ok, og nogle HD udsendelser er klart bedre end andre.
Til top
Kermode Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-November-2008
Point: 221
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kermode Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2012 kl. 01:41
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Film- og tv-serier skal fordanskes. Det giver en højere grundpris per film i kataloget.

Så burde de jo tilbyde en version UDEN danske undertekster til dem som gerne vil have det billigere.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu