recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netflix i windows media center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netflix i windows media center

 Besvar Besvar Side  <12345 11>
Forfatter
Besked
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gensplejs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2012 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:


Oprindeligt skrevet af gigabyte gigabyte skrev:

Arhh, det med at XBMC har alle 7mc's funktioner, hvad med Live Tv ?
Er det rigtigt understøttet, og ikke noget med 7 forskellige apps/services, som kræver 15 års C programmerins ekspertise.

Håber at i kan tage et "giftigt" indspark, er LIdtT fræt af at høre om XBMC.

Mvh Gigabyte



Jeg kan sagtens tåle et giftigt indspark ;)

Men LiveTV er blevet en integreret del nu, i nyeste RC af Frodo (version 12) Så nej, det kræver ikke et utal af apps og services der kører ved siden af længere :)
I øvrigt skulle der meget snart være fuld integration af blu-ray. Allerede nu, kan den sagtens afspille selve filmene, dog ikke JAVA-menuerne. Det er dem der arbejdes på.
Den har også HD-lyd lige ud af posen i dag.

1. Frodo findes ikke.... (nightly builds er det samme som "findes ikke" i en verden hvor ens media center skal virke hver gang hver dag)
2. Frodo har kun frontend til Live TV. Du skal stadig opsætte en anden backend hvis du vil se andet end sort skærm og alt efter valg er det netop noget med mange services ved siden af og kan godt mutere til rocket sience.
3. Så vidt jeg ved har frodo kun support for afspilning af blue ray image filer UDEN KOPI BESKYTTELSE og menuer virker ikke. Det har intet med ordentlig blue ray afspilning at gøre.

Redigeret af gensplejs - 18-Oktober-2012 kl. 18:55
Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gensplejs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2012 kl. 19:00
Personligt regner jeg med at smide mit media center på win8 så snart der er release.
Der er et udemærket MetroUI app i win8 app store.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2012 kl. 00:46
Ja, men nu er der jo ikke noget Media Center i Win 8, medminde man køber Pro og en tilkøbspakke. Men Metro interfacet er korrekt, men det er ikke en App, det er det den nye GUI som kommer standard med Win 8. Jeg har skrevet lidt her om mine erfaringer med Win 8 http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=115482&title=win-8-dk-og-decodere
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2012 kl. 01:27
Oprindeligt skrevet af gensplejs gensplejs skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:


Oprindeligt skrevet af gigabyte gigabyte skrev:

Arhh, det med at XBMC har alle 7mc's funktioner, hvad med Live Tv ?
Er det rigtigt understøttet, og ikke noget med 7 forskellige apps/services, som kræver 15 års C programmerins ekspertise.

Håber at i kan tage et "giftigt" indspark, er LIdtT fræt af at høre om XBMC.

Mvh Gigabyte



Jeg kan sagtens tåle et giftigt indspark ;)

Men LiveTV er blevet en integreret del nu, i nyeste RC af Frodo (version 12) Så nej, det kræver ikke et utal af apps og services der kører ved siden af længere :)
I øvrigt skulle der meget snart være fuld integration af blu-ray. Allerede nu, kan den sagtens afspille selve filmene, dog ikke JAVA-menuerne. Det er dem der arbejdes på.
Den har også HD-lyd lige ud af posen i dag.

1. Frodo findes ikke.... (nightly builds er det samme som "findes ikke" i en verden hvor ens media center skal virke hver gang hver dag)
2. Frodo har kun frontend til Live TV. Du skal stadig opsætte en anden backend hvis du vil se andet end sort skærm og alt efter valg er det netop noget med mange services ved siden af og kan godt mutere til rocket sience.
3. Så vidt jeg ved har frodo kun support for afspilning af blue ray image filer UDEN KOPI BESKYTTELSE og menuer virker ikke. Det har intet med ordentlig blue ray afspilning at gøre.

1. Nu er det godt nok et monthly build, og er betydelig mere stabil, end du tror.

2. Ja det kan jeg egentlig godt se. Og det er stadig i startfasen. Jeg skimtede det åbenbart for hurtigt, da jeg læste det, men jeg bruger det så heller ikke selv.

3. Jeg sagde jo netop også, at der ARBEJDES på fuld understøttelse af BD. Men at der nu, kun kan afspilles selve filmen. Og du har ret i, at kun ukrypterede BD'er understøttes, men så er det jo godt AnyDVD findes. Det har man vel i forvejen, for at undgå regionskodning.

Men du har ret i, at PVR virker bedre i MC end i XBMC endnu, men MC er jo bestemt heller ikke fejlfri. Sidst jeg prøvede, var der jo ingen DVB-C, tekster ville ikke virke, og der skulle også rodes med DVBviewer og lignende. Hvor meget af det, der er gældende i dag, ved jeg så ikke. Jeg opgav DVB på HTPC for mange år siden, fordi det simpelthen er for besværligt. Siden er der kommet HDD support på TV, så jeg har slet ikke brug for det mere, eftersom vi ser ca. 4 timers live-TV i ugen herhjemme.

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Ja, men nu er der jo ikke noget Media Center i Win 8, medminde man køber Pro og en tilkøbspakke. Men Metro interfacet er korrekt, men det er ikke en App, det er det den nye GUI som kommer standard med Win 8. Jeg har skrevet lidt her om mine erfaringer med Win 8http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=115482&title=win-8-dk-og-decodere

Nu bliver Pro jo den mindste udgave til x86 platformen, så det er ikke der problemet ligger. Den kommer i øvrigt kun til at koste 450kr fra ny, eller kun 250kr hvis du opgraderer fra Win XP, Vista eller 7. Media Center bliver IKKE tilkøb. Det skal ganske rigtig hentes efter køb, men ganske gratis.



Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2012 kl. 01:45
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2012 kl. 01:57
Windows 8 Pro is designed to help tech enthusiasts obtain a broader set of Windows 8 technologies. Acquiring either the Windows 8 Media Center Pack or the Windows 8 Pro Pack gives you Media Center, including DVD playback (in Media Center, not in Media Player), broadcast TV recording and playback (DBV-T/S, ISDB-S/T, DMBH, and ATSC), and VOB file playback. Pricing for these Packs, as well as retail versions of Windows 8, will be announced closer to the release date.
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2012 kl. 02:01
Ikke for at være en gammel sur stodder, men jeg tror altså mere på hvad Kæmpen selv siger!
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2012 kl. 02:07
Manglede lige den siidste linie: 
To give you some indication of Media Center Pack pricing, it will be in line with marginal costs.
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2012 kl. 02:46
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Ikke for at være en gammel sur stodder, men jeg tror altså mere på hvad Kæmpen selv siger!

Det er du ellers så tit :P

Her kan du få nyheden fra kæmpen selv så da: http://blogs.windows.com/windows/b/bloggingwindows/archive/2012/07/02/upgrade-to-windows-8-pro-for-39-99.aspx
Læs 3. og 4. linie i første afsnit.

En anden gang, så tjek lige datoerne på dine links ;)


Redigeret af Nagash - 19-Oktober-2012 kl. 02:59
Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vacDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2012 kl. 08:21
For at holde os til emnet, er det så nogen der er kommet videre ang. netflix ??
Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2012 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:


Her kan du få nyheden fra kæmpen selv så da: http://blogs.windows.com/windows/b/bloggingwindows/archive/2012/07/02/upgrade-to-windows-8-pro-for-39-99.aspx
Læs 3. og 4. linie i første afsnit.

En anden gang, så tjek lige datoerne på dine links ;)
Hvem fanden kunne vide at de skifter mening på kun 2 måneder. De har hidtil fastholdt, flere steder, at der skulle betales for Media Center delen også. Men det er da fint at de har ombestemt sig. Jeg vil i løbet af weekenden se om det så også holder, altså om jeg kan tilføje Media Center til min Win 8 pro, gratis
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2012 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:


Her kan du få nyheden fra kæmpen selv så da: http://blogs.windows.com/windows/b/bloggingwindows/archive/2012/07/02/upgrade-to-windows-8-pro-for-39-99.aspx
Læs 3. og 4. linie i første afsnit.

En anden gang, så tjek lige datoerne på dine links ;)
Hvem fanden kunne vide at de skifter mening på kun 2 måneder. De har hidtil fastholdt, flere steder, at der skulle betales for Media Center delen også. Men det er da fint at de har ombestemt sig. Jeg vil i løbet af weekenden se om det så også holder, altså om jeg kan tilføje Media Center til min Win 8 pro, gratis

Næ, det er sgu ikke nemt at blive klog på. Men de har dog ikke ændret beslutning siden de kom med den udtalelse i juli, så mon ikke det holder. Men ved ikke om du kan tjekke det i weekenden. Som jeg læser det, så kommer de valgmuligheder først på lanceringsdagen, altså den 26.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu