recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netflix nu tilgængelig på Panasonic VIERA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netflix nu tilgængelig på Panasonic VIERA

Besvar Besvar Side  <1 9101112>
Forfatter
Besked
Sanber Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sanber Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 12:34
Ser sort ud for mit panasonic model 2011 købt i 2012
 ref fra facebook:
Hej alle,
Vi beklager, men vi kan ikke tilbyde Netflix på tidligere TV- og Blu-ray-modeller fra 2011 og 2010.
Vi har nu undersøgt alle muligheder, men af tekniske grunde er det ikke muligt at understøtte Netflix på tidligere modeller.
...

Lad os forklare baggrunden:
I forbindelse med den europæiske lancering anvender Netflix en ny teknisk platform, som adskiller sig fra den, der anvendes i Nordamerika, eksempelvis ved håndteringen af menuer, undertekster, lokalt sprog og muligheden for at vælge lydspor. Vores nordiske produkter fra 2012 er blevet fremstillet til denne nye platform, og derfor kan man bruge Netflix på alle vores 2012-modeller af VIERA Connect TV- og Blu-ray-produkter.

For at kunne tilbyde Netflix skal et TV- eller et Blu-ray-produkt derudover have et vist sikkerhedsniveau, som kun kan installeres i forbindelse med, at produktet bliver bygget. Da Netflix ikke tidligere har været tilgængeligt i Norden, har det ikke været muligt at indbygge dette sikkerhedsniveau for modeller fra før 2012. På grund af det kan sikkerhedsniveauet desværre ikke opdateres på de pågældende Panasonics TV- og Blu-ray.

Vi håber, at det besvarer jeres spørgsmål samt forklarer baggrunden for, hvorfor det desværre ikke er muligt at implementere Netflix i tidligere modeller.

Med venlige hilsner
Panasonic Nordic

.................................................................

ps: købte lige en harddisk optager hvor der ikke står panasonic på - efter jeg trofast har ventet på en panasonic nordic model i næsten 2 år 'ta den panasonic'

Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Køb da for søren bare et Apple TV. Det fungerer alligevel ti gange bedre end enhver slatten Smart TV applikation.

Er det ikke Panasonic trådstarteren omtaler ?
Hvad i alverden har Apple TV med dette at gøre ?

Det er efterhånden ligegyldig hvilke tråde der startes
Straks dukker der "æblespøgelser" frem
Pas nu på at det ikke er æblet der styrer jer og ikke omvendt Wink
Til top
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjohansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af Sanber Sanber skrev:

ref fra facebook:
Hej alle,
Vi beklager, men vi kan ikke tilbyde Netflix på tidligere TV- og Blu-ray-modeller fra 2011 og 2010.
Vi har nu undersøgt alle muligheder, men af tekniske grunde er det ikke muligt at understøtte Netflix på tidligere modeller.
...

I forbindelse med den europæiske lancering anvender Netflix en ny teknisk platform, som adskiller sig fra den, der anvendes i Nordamerika, eksempelvis ved håndteringen af menuer, undertekster, lokalt sprog og muligheden for at vælge lydspor. Vores nordiske produkter fra 2012 er blevet fremstillet til denne nye platform, og derfor kan man bruge Netflix på alle vores 2012-modeller af VIERA Connect TV- og Blu-ray-produkter.

For at kunne tilbyde Netflix skal et TV- eller et Blu-ray-produkt derudover have et vist sikkerhedsniveau, som kun kan installeres i forbindelse med, at produktet bliver bygget. Da Netflix ikke tidligere har været tilgængeligt i Norden, har det ikke været muligt at indbygge dette sikkerhedsniveau for modeller fra før 2012. På grund af det kan sikkerhedsniveauet desværre ikke opdateres på de pågældende Panasonics TV- og Blu-ray.

Vi håber, at det besvarer jeres spørgsmål samt forklarer baggrunden for, hvorfor det desværre ikke er muligt at implementere Netflix i tidligere modeller.

Med venlige hilsner
Panasonic Nordic

.................................................................

ps: købte lige en harddisk optager hvor der ikke står panasonic på - efter jeg trofast har ventet på en panasonic nordic model i næsten 2 år 'ta den panasonic'

Så var det da utroligt forudseende Nintendo var da de byggede den første Wii, for den har ingen problemer med Netflix!!!!

Det er vist en ommer Panasonic.

LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af pedepop pedepop skrev:

I går aftes opdagede jeg at Netflix nu er blevet tilgængeligt på mit Panasonic VIERA tv. Det må være fordi at tjenesten er ved at blive lanceret i Danmark. Og jeg kan fint bruge min amerikanske Netflix konto (via unblock-us.com. Så hvis du er Netflix bruger og har et Panasonic TV med VIERA så er det bare ind i Marked og download app'en :-)

Det er super fedt at man kan slippe for at slutte pc'en til fjernsynet for at se Netflix :-)

Jeg har et VT50 2012
Skal der først installeres netværk før Netfix dukker op ?

Har YouSee kabel fuldpaken og trådløs netværk 4. md. gammel
Box : Netgear CG 3000D

Jeg trykker på internetknappen:
Hjemmeværket fundet, intet svar fra Port
Kontroller tilslutningen til routeren og dets indstillinger 

Hvad gør man, indstillingerne til routeren ???
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Point: 24817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

I går aftes opdagede jeg at Netflix nu er blevet tilgængeligt på mit Panasonic VIERA tv. Det må være fordi at tjenesten er ved at blive lanceret i Danmark. Og jeg kan fint bruge min amerikanske Netflix konto (via unblock-us.com. Så hvis du er Netflix bruger og har et Panasonic TV med VIERA så er det bare ind i Marked og download app'en :-)

Det er super fedt at man kan slippe for at slutte pc'en til fjernsynet for at se Netflix :-)

Jeg har et VT50 2012

Tryk. Menu, ned til netværk ind til højre vælg netværksforbindelse, kablet, eller trådløs. derefter trådløse netværksindstillinger, ind og så skal der oprettes forbindelse der. Så skulle det være der.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 15:04

ref fra facebook:

<SPAN =fcg><SPAN =fwb>[COLOR=#0000ff size=2">Panasonic Danmark[/COLOR"></SPAN></SPAN>

<DIV =_1x1>
<DIV =userWrapper>
<DIV =_wk>
<DIV id=id_508a5e6daa4347297320540 ="text_exposed_root text_exposed"><SPAN =user>Hej alle,
<SPAN =text_exposed_hide>...</SPAN>
<DIV =text_exposed_show>

Med venlige hilsner
Panasonic Nordic
<DIV =text_exposed_show> 
<DIV =text_exposed_show>.................................................................
<DIV =text_exposed_show> 
<DIV =text_exposed_show>

<DIV =text_exposed_show> </SPAN>
det eneste det svar egentlig siger er at Panasonic ikke gider ofre resourcer på produkter som allerede er solgt.
Mærkeligt at fx Samsung kan få netflix til at virke med deres forrige modeller.
Så er da glad for jeg fravalgte Panasonic i valg af nyt tv.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Jeg har et VT50 2012

Tryk. Menu, ned til netværk ind til højre vælg netværksforbindelse, kablet, eller trådløs. derefter trådløse netværksindstillinger, ind og så skal der oprettes forbindelse der. Så skulle det være der.

Tak
SE SÅDAN ET SVAR KAN MAN BRUDE TIL NOGET...super direkte
Jeg prøver snarest og melder tilbageSmileSmileSmile
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Point: 24817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 17:07

Tak
SE SÅDAN ET SVAR KAN MAN BRUDE TIL NOGET...super direkte
Jeg prøver snarest og melder tilbageSmileSmileSmile
Hvis du ikke får det op, så skriv, så prøver vi bare videre. Men det var sådan jeg fik mit op. Og jeg har samme Abb og router. Så er det jo nemmere.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Cyberlion Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Juni-2012
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberlion Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

ref fra facebook:

<SPAN =fcg><SPAN =fwb>[COLOR=#0000ff size=2">Panasonic Danmark[/COLOR"></SPAN></SPAN>

<DIV =_1x1>
<DIV =userWrapper>
<DIV =_wk>
<DIV id=id_508a5e6daa4347297320540 ="text_exposed_root text_exposed"><SPAN =user>Hej alle,
<SPAN =text_exposed_hide>...</SPAN>
<DIV =text_exposed_show>

Med venlige hilsner
Panasonic Nordic
<DIV =text_exposed_show> 
<DIV =text_exposed_show>.................................................................
<DIV =text_exposed_show> 
<DIV =text_exposed_show>

<DIV =text_exposed_show> </SPAN>
det eneste det svar egentlig siger er at Panasonic ikke gider ofre resourcer på produkter som allerede er solgt.
Mærkeligt at fx Samsung kan få netflix til at virke med deres forrige modeller.
Så er da glad for jeg fravalgte Panasonic i valg af nyt tv.

Også fravalgt her for eftertiden !!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 21:08

Ergo, det er en fysisk begrænsning der gør at den europæiske version ikke kan komme på maskinen. Andre producenter er åbenbart bedre til at putte mere åbne platforme på deres tv, men man kan vel ikke klandre Pananasonic for ikke at have designet deres 2011 tv, til en standard der ikke var fremme, da de blev udviklet.

Det er vel dybest set Netflix der er den store synder her - når de smider en ny platform på deres europæiske tjenester.

Klaus
(som ikke ejer et eneste Panasonic produkt)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af mjohansen mjohansen skrev:

Så var det da utroligt forudseende Nintendo var da de byggede den første Wii, for den har ingen problemer med Netflix!!!!

Hvad er mest en konfigurerbar computer, et moderne tv, eller en gammeldags Wii?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2012 kl. 21:35
Pana er fulde af l*rt...

Jeg tvivler på at det er rigtigt at teknologien er ændret så meget, og som mjohansen siger, så er det da utroligt at det virker på en snart 5 år gammel nintendo wii (jeg har en stående på min datters værelse til netflix)

Til top

Besvar Besvar Side  <1 9101112>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu