recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netflix og Viaplay på projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netflix og Viaplay på projektor

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
henriettehaa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 03-September-2021
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriettehaa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Netflix og Viaplay på projektor
    Sendt: 03-September-2021 kl. 19:09
Jeg har købt en ultra billig projektor og lærred til en udendørs overdækning -formålet var at kunne streame film fra Netflix/ Viaplay fra min iPhone. 
Jeg kan bare ikke få skidtet til at virke. 
TV2 play virker fint.
Har forsøgt med den AnyCast der fulgte med -der kom kun lyd
Med Cromecast kom kun billede
Med Hdmi kabel kom kun billede. 
Netflix’s kundeservice siger at det ikke virker med projektor -kan det virkelig passe at det ikke er muligt ?? 
Har nærmest 0% forstand på teknik, har bare forsøgt hvad jeg kunne komme i tanke om.
Kan det måske lade sig gøre med en anden projektor -jeg går ikke op lyd og billede, bare man kan se lidt film -derfor en billig løsning.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2021 kl. 19:14
Selvfølgelig virker Netflix med projektor. Det er en helt normal streaming-tjeneste med billede og lyd.

Der er nok et eller andet galt med formatunderstøttelsen på din billige projektor; det kan altså snildt blive FOR billigt, og så virker lortet bare ikke som man umiddelbart skulle tro det ville.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2021 kl. 19:14
brug en Apple TV boks og du er kørende 
Til top
henriettehaa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 03-September-2021
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriettehaa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2021 kl. 19:18
men vil AppleBox virke -når cromecast og de andre ting jeg har forsøgt ikke virker🤔. 
Er der mon så et bud på en billig projektor som virker😂. 
Som sagt er jeg slet ikke kritisk med lyd og billede -gider bare ikke at have et tv stående -meget smartere med et lærred der kan køres på. 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2021 kl. 20:39
 En Android boks virker også, og de er lige så gode og billigere. De kan også levere 4K og HDR.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2021 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 En Android boks virker også, og de er lige så gode og billigere. De kan også levere 4K og HDR.

Oprindeligt skrevet af henriettehaa henriettehaa skrev:

Jeg har købt en ultra billig projektor og lærred til en udendørs overdækning -formålet var at kunne streame film fra Netflix/ Viaplay fra min iPhone. 
 
Med Cromecast kom kun billede

JepConfused
Til top
henriettehaa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 03-September-2021
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriettehaa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2021 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 En Android boks virker også, og de er lige så gode og billigere. De kan også levere 4K og HDR.

Men forstår egentlig ikke hvordan det skulle virke, når cromecasten og den anden dongle ikke gør🤔. Er der en eller anden forklaring der giver mening😅. Bare så jeg ikke køber alt muligt, og så alligevel ender med at skulle finde en anden projektor🤪. Fatter virkelig ikke hvordan noget kan streames med andet ikke… sorry har virkelig ikke meget forstand på skidtet -og sætter stor pris på hjælpen fra nogen der har👌🏻
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2021 kl. 06:08
måske du kan skrive hvad den hemmelige projektor hedder. 

Så vi kan læse lidt data på den. 

Tænker den har ringe opløsning og derved måske ubrugelig.   
Til top
henriettehaa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 03-September-2021
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriettehaa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2021 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

måske du kan skrive hvad den hemmelige projektor hedder. 

Så vi kan læse lidt data på den. 

Tænker den har ringe opløsning og derved måske ubrugelig.   


Ja da det er denne -det skulle bare være en helt billig løsning til at kunne se film udenfor med mine unger, og jeg går slet ikke op i det, -det eneste jeg fandt ud af, var at lumen havde noget at sige, når det var udendørs, men det er jo i aftentimerne vi ville bruge det. Billedet er fint for mig, det jeg har kunne se på DR1 🤣 -og vil ikke bruge mere en max et par tusinde på det, hvis alternativet skulle være en ny -er så bare lidt blank på hvad der så kan virke. 

Tænker at forsøge at låne Apple/Android Tv, og forsøge, inden jeg kaster skidtet ud på marken 🤷‍♀️. 
Jeg er klar over at det er en helt anden liga i bevæger jer i, men derfor har i jo stadig noget viden 😊

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2021 kl. 09:25
Brug en Streaming boks, så er problemet løst.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1072
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2021 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af henriettehaa henriettehaa skrev:

men vil AppleBox virke -når cromecast og de andre ting jeg har forsøgt ikke virker🤔. 
Er der mon så et bud på en billig projektor som virker😂. 
Som sagt er jeg slet ikke kritisk med lyd og billede -gider bare ikke at have et tv stående -meget smartere med et lærred der kan køres på. 

En Apple boks leverer er HDMI signal med både lyd og bilede, det burde virke på alt der har et HDMI stik, både viaplay og Netflix appen ligger på Apple tv, så det eneste du skal bruge din iPhone til er som fjernbetjening.
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
henriettehaa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 03-September-2021
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriettehaa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2021 kl. 10:02
tak… så forstod jeg det vist lidt bedre🤷‍♀️😅
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu