recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netflix og VPN
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netflix og VPN

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2016 kl. 11:19
Ja - når du bruger netflix på din ipad så har du en ip adr. i usa - og din atv4 har en anden i ip i dk. så burde de ikke kunne snakke sammen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2016 kl. 11:22
du bør på din ipad kunne bruge safari og iplayer - det kan jeg.

Ja hvis du vil have den rigtige iplayer så skal du været logget på engelsk iTunes
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2007
Point: 1065
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2016 kl. 11:22
Jo, for den overtager bare den stream der kommer fra ipad'en.

Det har altså altid fungeret sådan, også hos alle andre jeg kender der har samme setup. Jeg bruger det, så vores unger kan se netflix med danske tekster, og fruen kan streame West Wing uden bøvl.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2016 kl. 12:08
OK - og du kan lave alt muligt andet med din ipad mens dit tv viser netflix ?
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2016 kl. 13:40
Hej

Jeg har nu prøvet unblock-us via min ipad.
Den kommer op, viser at jeg er i "Tyskland", og den finder den pågældende serie i Tysk arkiv. Jeg kan afspille den PÅ min ipad, men den vil ikke afspille den, hverken når jeg kaster til Chromecast eller Airplay over ATV
Er du sikker på, at der ikke skal fuskes i routeren ?

Den kommer op og skriver, at der er problemer med af afspille den. Er sgu sikker på, at det er fordi mit ATV har DK IP (Men er jo ikke sikker)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2016 kl. 14:08
Du kan jo prøve med  skærmspejling, det virker for nogen uden det hakker, men ikke hos mig - det hakker og et dårligt billed - men det har noget med ens router at gøre, hvor stærk den er osv. det skal jeg ikke gøre mig klog på

Redigeret af Niller55 - 20-Februar-2016 kl. 14:10
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2016 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Brianigenigen Brianigenigen skrev:

Hej

Den kommer op, viser at jeg er i "Tyskland", og den finder den pågældende serie i Tysk arkiv. Jeg kan afspille den PÅ min ipad, men den vil ikke afspille den, hverken når jeg kaster til Chromecast eller Airplay over ATV

Den kommer op og skriver, at der er problemer med af afspille den. Er sgu sikker på, at det er fordi mit ATV har DK IP
(Men er jo ikke sikker)

Altså jeg har KUN rodet med DNS på iPad...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2016 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af Niller55 Niller55 skrev:

OK - og du kan lave alt muligt andet med din ipad mens dit tv viser netflix ?

Ja, det sædvanlige. Streamen stopper, hvis der f.eks. kommer en video der begynder at køre på facebook. men det gør streamen jo også, hvis man streamer radio via airplay.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2016 kl. 14:55
Ja, det sædvanlige. Streamen stopper, hvis der f.eks. kommer en video der begynder at køre på facebook. men det gør streamen jo også, hvis man streamer radio via airplay.

Ja - det er klart nok - nå jeg gir op med at forstå hvordan du gør det uden at du har været i din router og ændre noget - bare det var mig..  ;-))

Men ikke det store problem, jeg har android minix ( som jo også har airplay ) hvor der er vpn på og det køre fint der ( selvfølgelig ikke netflix som bare køre som møg på de fleste android ) bruger det mest til bbc iplayer og kodi

Redigeret af Niller55 - 20-Februar-2016 kl. 15:02
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2016 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af Brianigenigen Brianigenigen skrev:

Hej

Den kommer op og skriver, at der er problemer med af afspille den. Er sgu sikker på, at det er fordi mit ATV har DK IP (Men er jo ikke sikker)

Du skal enten ændre dine DNS på router, så "rammer" Unblock alt udstyr på Lan.
Alternativt skal du sætte DNS på hver enkelt af de enheder du ønsker skal "rammes" af Unblock. 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2016 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af Niller55 Niller55 skrev:

<span style="line-height: 11.2px; : rgb254, 254, 254;">Ja, det sædvanlige. Streamen stopper, hvis der f.eks. kommer en video der begynder at køre på facebook. men det gør streamen jo også, hvis man streamer radio via airplay.</span>

<span style="line-height: 11.2px; : rgb254, 254, 254;">
</span>
<span style="line-height: 11.2px; : rgb254, 254, 254;">Ja - det er klart nok - nå jeg gir op med at forstå hvordan du gør det uden at du har været i din router og ændre noget - bare det var mig..  ;-))</span>
<span style="line-height: 11.2px; : rgb254, 254, 254;">
</span>
<span style="line-height: 11.2px; : rgb254, 254, 254;">Men ikke det store problem, jeg har android minix ( som jo også har airplay ) hvor der er vpn på og det køre fint der ( selvfølgelig ikke netflix som bare køre som møg på de fleste android ) bruger det mest til bbc iplayer og kodi</span>

Har faktisk også en miniX, H8 tror jeg den hedder... Har overhovedet ikke brugt den efter jeg fik ATV4 med Infuse Pro... Det synes jeg faktisk kører bedre end Kodi. Plus at det kan videresende DTS.
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2016 kl. 07:10
Mange tak for svaret
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu