recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netflix På Panasonic G20
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNetflix På Panasonic G20

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
moose74 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Emne: Netflix På Panasonic G20
    Sendt: 05-Juli-2011 kl. 16:58
Er der nogen der ved om det understøttes ? af g20, inde i viracast har jeg ikke et netflix ikon, men kan være den dukker op hvis jeg sætter et netstik i, og opdattere tvèt


nogen der har noget info omkring netflix og om det virker på pana g20
tvix rocks !
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2011 kl. 17:39
 
 Det er en tjeneste der er i USA og Canada til deres markeder, den findes endnu ikke i Europa. En PC med VPN skulle kunne klare opgaven.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kosteskaft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2011 kl. 22:36
Du må gerne uddybe for os amatører, Radioman? :)
Til top
BorreBoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 381
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 07:07
Til top
moose74 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 21:59
Ok jeg kan godt installere netflix på min Pana G20

TRINVIS GUIDE TIL OPSÆTNING

Se denne trinvise guide til hvordan det opsættes:
  1. Gå ind på unblock-us.com. Man kan prøve det gratis i 7 dage. Vil man fortsætte herefter koster det 5 dollars om måneden.
  2. Tilmeld dig unblock-us.com på deres forside med en e-mail adresse. Du modtager nu en e-mail, hvor du får et aktiverings-link. Følger du dette link får du 2 DNS-numre.
  3. Disse DNS-numre skal indtastes i enten din router – eller endnu lettere den enhed du vil have adgang til Netflix med (boksen eller Tv’et skal naturligvis understøtte Netflix). Du skal finde felterne kaldet DNS1 og DNS2 og herefter indtaste tallene præcis som de står. Nogen gange kræver det, at du vælger manuel opsætning af netværk på f.eks. dit TV. Tallene for IP-adresse, Subnet, Gateway osv. skal forblive urørt.
    Indtaster du numrene i din router, vil alle enheder i dit hjem kunne tilgå de amerikanske tjenester. Indtaster du DNS-numrene i en specifik enhed, kan kun denne enhed tilslutte sig.
  4. Nogen gange kræver det, at du nulstiller dit Tv eller din internet-boks før du kan få adgang. Det gøres inde i skærmens eller boksens menu.
  5. Opret nu bruger hos Netflix på www.netflix.com. Det koster 8 dollars om måneden. Du kan prøve det gratis i 30 dage. Kommer du til en side, der fortæller, at du ikke har adgang til Netflix, er opsætningen af DNS i skridtene ovenfor ikke korrekt.
  6. Du er nu klar. Åbn Netflix og kig på sagerne. God fornøjelse

MEN ! når jeg er på netflix`s side står der dette : 

Sorry, Netflix is not available in your country... yet

Enter your name and email address below
and we'll email you when Netflix is available.


vil siden være tilgænglig efter unblock-us ?






Redigeret af moose74 - 07-Juli-2011 kl. 05:08
tvix rocks !
Til top
moose74 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2011 kl. 05:15
Jeg vil mene mit panasonic g20 kan opsættes til netflix, har fundet de 2 DNS linjer i indstillinger, men! hvordan får man så adgang til netflix gennem tvèt ?, vil der poppe et netflix ikon op i VIERA CAST, eller hvordan virker det ?

3. Disse DNS-numre skal indtastes i enten din router – eller endnu lettere den enhed du vil have adgang til Netflix med (boksen eller Tv’et skal naturligvis understøtte Netflix). Du skal finde felterne kaldet DNS1 og DNS2 og herefter indtaste tallene præcis som de står. Nogen gange kræver det, at du vælger manuel opsætning af netværk på f.eks. dit TV. Tallene for IP-adresse, Subnet, Gateway osv. skal forblive urørt.
Indtaster du numrene i din router, vil alle enheder i dit hjem kunne tilgå de amerikanske tjenester. Indtaster du DNS-numrene i en specifik enhed, kan kun denne enhed tilslutte sig.
tvix rocks !
Til top
Boffer24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 885
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2011 kl. 09:44
Jeg kan ikke få det til at virke på mit VT30.
 
Det virker på alt andet herhjemme inklusive mit Sony tv.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2011 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af moose74 moose74 skrev:

Jeg vil mene mit panasonic g20 kan opsættes til netflix, har fundet de 2 DNS linjer i indstillinger, men! hvordan får man så adgang til netflix gennem tvèt ?, vil der poppe et netflix ikon op i VIERA CAST, eller hvordan virker det ?


Normalt kan du ikke omgå geografiske restriktioner ved at skifte DNS resolver. Jeg skal ikke afvise at det virker i enkelte tilfælde, men så er det en meget tåbeligt designet geografisk restriktion.

Som absolut hovedregel er du nødt til at bruge VPN.

Hvis Panasonic er rigtige snedige har de lagt andre restriktioner ind så VPN ikke vil være nok.

EDIT: se indlæg nedenfor med hvordan UnblockUS fungerer eller denne tråd.


Redigeret af JesperLund - 07-Juli-2011 kl. 14:26
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2011 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:


Normalt kan du ikke omgå geografiske restriktioner ved at skifte DNS resolver. Jeg skal ikke afvise at det virker i enkelte tilfælde, men så er det en meget tåbeligt designet geografisk restriktion.


Jeg blev nysgerrig og har researchet hvad UnblockUs egentlig gør. Jeg har brugt denne side og mine egne analyser med DNS opslag (nslookup, dig) samt prøvet UnblockUS på en enkelt PC på mit LAN (og sammenlignet med en anden PC på samme LAN som bruger min normale DNS resolver).

På brugerens PC laves der alene en DNS resolver ændring, og jeg kunne ikke forstå at det var nok til at omgå geografiske blokeringer (så dumme er Netflix folkene heller ikke).

Det er heller ikke tilfældet. Der ligger mere bag.

UnblockUS laver et DNS hijack hvor navneopslag på f.eks. netflix.com besvares (forfalskes) med en IP adresse i UnblockUS's netværk (en af UnblockUS's servere). UnblockUS sender så din trafik videre til netflix.com, og Netflix ser en amerikansk IP adresse.

På en måde kan det sammenlignes med HTTP proxies og VPN, men der er nogle vigtige forskelle.

For det første bruger UnblockUS fuldstændig samme metode som den russiske mafia gør når de prøver at hacke vores netbank: DNS hijack som sender trafikken til en anden server. Det er ikke smart at basere sin service på den type metoder. Det må få samtlige advarselslamper til at lyse rødt!!

For det andet kan der være problemer med HTTPS når man gør dette. Min Firefox validerer ikke Netflix SSL certifikatet korrekt når jeg bruger UnblockUS som DNS. Derfor aner jeg ikke om trafikken reelt er krypteret mellem mig og Netflix, hvilket gør det betænkeligt at indtaste et kreditkortnummer.

UnblockUS nævner SSL problemet i deres FAQ, men de skriver ikke helt klart om de kan se dine kreditkort indtastninger eller ej (eller andre personlige oplysninger). Men umiddelbart vil jeg mene at de kan, eftersom TLS/SSL sessionen næppe kan fungere korrekt over en proxy når de forfalsker serverens IP adresse.

Jeg ville bruge VPN i stedet for dette fusk.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2011 kl. 13:59
Hvem skriver dog også kreditkort nr. på http sider! - forhåbentligt ingen.

Unblock-us kan benyttes uden problemer.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2011 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Hvem skriver dog også kreditkort nr. på http sider! - forhåbentligt ingen.

Unblock-us kan benyttes uden problemer.


Problemet er at HTTPS ikke kan fungere når UnblockUS forfalsker IP adresser.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2011 kl. 14:11
Jeg har oprettet en separat tråd om UnblockUS.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu