|
Netflix på Samsung Smart TV eller HTS |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
akv ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Maj-2012 Status: Offline Point: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Maj-2012 kl. 12:20 |
Jeg har forsøgt at sætte Netflix op på både mit fjernsyn og HTS men uden held. Begge dele har nyeste firmware og er sat op til at benytte unblock-us og begge kan fint installere Netflix app'en. Netflix virker fint fra en computer...
HTS: HT-E5500 TV: UE46D6507 På HTS'en melder app'en fejl efter kort tid - "We're unable to connect you to Netflix. Please try again or visit www.netflix.com/tvhelp for guidance." - har prøvet masser af gange og der er ikke umiddelbart noget brugbar information på linket. TV'et sker der intet når app'en starter, den står bare og "loader" og bliver ved og jeg kunne ikke gøre andet end at slukke fjernsynet efter et par minutter hvor der intet skete. Jeg har været i gang med at kigge på netværkstrafikken for at se om jeg kunne finde ud af noget og her er hvad jeg er kommet frem til: - begge benytter HTTPS forbindelser - HTS forbinder til nccp-nrdp-31.cloud.netflix.net - TV forbinder til tvstoregw.pavv.co.kr - begge benytter self-signed certifikater - begge forbindelser bliver lukket med en TLSv1 fejl: "Encrypted alert 21" som er "Decryption failed", så det giver mening at det ikke virker. Præcist hvad der dækker over fejlen har jeg ingen ide om - jeg kan desværre ikke læse TLS :) Min tanke er at de måske har deres egne certifikater som de sender med ud sammen med app'en og forbindelsen derfor kan verificeres selv om de benytter self-signed certifikater. Men måske de er bundet sammen med produktet på en måde der gør jeg ikke har dem, fordi jeg ikke "bør" have adgang f.eks. til Netflix app'en. Det skal nævnes at jeg sagtens kan se ting fra Vudu og de andre amerikanske apps der bliver kylet ind når mine enheder bliver sat til at tro de er i USA og som vist også benytter unblock-us. Jeg har også forsøgt en direkte forbindelse uden unblock-us for at se om de kunne have noget med det at gøre, men ingen forskel (heller ikke i netværkstrafikken), jeg tror de servere som de (unblock-us) giver en adgang til at forbinde igennem "bare" er simple portforwards til Netflix's servere. Er der nogen med tilsvarende produkter som faktisk har det til at virke? /Anders |
|
![]() |
|
akv ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Maj-2012 Status: Offline Point: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå, når nu ingen gider svare mig så kan jeg nu sige at det virker ;) Det har nok været et midlertidigt problem som påvirkede både TV og HTS...
/Anders |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |