recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netflix US/DK indhold
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netflix US/DK indhold

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
quadrago Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 504
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quadrago Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 21:47
Så det er mere en utilsigtet feature lige nu, men noget de vil få lukket ned for? Kan se at folk der har købt US abonnement og en VPN, bare slår over til DK IP i deres VPN og så har de adgang til det danske indhold, med deres US abonnement.

Hvis det stadig forholder sig sådan til januar, så tager jeg chancen med et US abonnement.
Til top
LarsSB Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Februar-2007
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsSB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2012 kl. 22:36
Hej, via Unblock US anvender jeg deres US DNS servere, og undrer mig da over at der i Netflix's røde top menu, fortsat står dansk tekst ???

Får I også denne danske tekst?

Unblock US "check service" svarer:
This device is setup correctly. It is using our DNS

ipconfig / all bekræfter også de 2 nye DNS servere

Når jeg søger på titler, der i denne tråd er nævnt, som kun værende tilgængelig på Netflix US version, kan jeg også finde disse
mvh Lars S
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 00:15
Oprindeligt skrevet af LarsSB LarsSB skrev:

Hej, via Unblock US anvender jeg deres US DNS servere, og undrer mig da over at der i Netflix's røde top menu, fortsat står dansk tekst ???

Får I også denne danske tekst?

Unblock US "check service" svarer:
<span name="dnsStatus">This device is setup correctly. It is using our DNS</span>

ipconfig / all bekræfter også de 2 nye DNS servere

Når jeg søger på titler, der i denne tråd er nævnt, som kun værende tilgængelig på Netflix US version, kan jeg også finde disse

Betaler du til den danske eller den amerikanske? For hvis du betaler til den danske, men bruger UnblockUS, så tror Netflix bare du er dansker i USA. Den viser vel forsiden, på det sprog, du har oprettet dig på. Min vises også på engelsk selvom jeg skifer til dansk indhold. Og jeg oprettede netop også en amerikansk konto for et års tid siden, som jeg bare kører videre med nu.
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Asklepios Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 00:26
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Betaler du til den danske eller den amerikanske? For hvis du betaler til den danske, men bruger UnblockUS, så tror Netflix bare du er dansker i USA. Den viser vel forsiden, på det sprog, du har oprettet dig på. Min vises også på engelsk selvom jeg skifer til dansk indhold. Og jeg oprettede netop også en amerikansk konto for et års tid siden, som jeg bare kører videre med nu.

Nogle der ved om dette rent faktisk virker? Jeg har en DK konto, men vil til at bruge UnblockUS når jeg får sat mit MC til... Lige nu bruger jeg bare JB AVT2.
Det kunne være smart at betale til DK, og så få både US og DK inhold alt efter hvilken region man sætter i UnblockUS Smile
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4750
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 07:09
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Nogle der ved om dette rent faktisk virker? Jeg har en DK konto, men vil til at bruge UnblockUS når jeg får sat mit MC til... Lige nu bruger jeg bare JB AVT2.
Det kunne være smart at betale til DK, og så få både US og DK inhold alt efter hvilken region man sætter i UnblockUS Smile

Ja, det virker. Jeg har oprettet Netflix i USA med Unblock-US for 2-3 år siden. Nu har jeg også adgang til den danske Netflix med samme konto. Jeg har indstillet visse bokse med US Netflix og andre med DK Netflix.

PS: Jeg betaler til den amerikanske Netflix - altså 8 USD.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 07:26
Uanset om man opretter en US eller en Dansk konto er det muligt at se indhold fra både US servere og DK servere

Om man ser det ene eller det andet afgøres af hvilken IP adresse man kommer fra, ikke af om man har en US eller DK konto - derfor er unblock_us eller tilsvarende VPN tjeneste altid nødvendig for at skifte den IP adresse man tilgår tjenesten fra. Man kan altså ikke nøjes med kun at betale for et US abonnement og spare forskellen til et DK abonnement, man skal lægge prisen for VPN tjenesten oveni.

Det kræver ikke mere båndbredde hos kunden at se US indhold fremfor DK indhold, men man skal være opmærksom på at når man ser US indhold fra en US ip serveret af unblockus, så streames videoen fra serverfarme i US fordi Netflix så tror man er i US, når man ser DK indhold fra en DK ip serveret af unblockus (eller uden unblockus) streames videoen fra serverfarme i DK - da vejen fra US er lang og skal igennem mange knudepunkter incl. oversøiske forbindelser på vejen er der derfor større risiko for trafik som kan påvirke kvaliteten af videostreamen uanset hvor meget båndbredde man selv har.

Unblockus metoden virker med langt de fleste enheder - men ikke nødvendigvis alle, eks. virker det pt ikke med den nye windows 8 netflix app - benytter man den kan man kun afspille det danske indhold. (iøvrigt en rigtig fin App, bruger den på mit windows 8 mediacenter)

Man skal også være opmærksom på at unblockus metoden på et hvilketsomhelst tidspunkt kan holde op med at virke - eks. ved at Netflix blokerer for trafik gennem unblockus

Selv har jeg en US konto jeg har haft længe, jeg bruger den med unblockus dns på mit AppleTV3 til at se US indhold, og bruger samme login men med min normale danske DNS i netflix appen på min windows 8 HTPC til at se dansk indhold.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
damsesenior Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-April-2009
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér damsesenior Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 10:21
Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan jeg klarer US/DK problematikken på min PS3. Er der brugere med en forklaring herpå?
Til top
wideover Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Maj-2006
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wideover Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 10:28
Jeg kunne ikke få adgang til US netflix med dansk konto og unblock-us. Jeg kom fint ind på siden og kunne søge film, men de ville ikke starte. "Not available in your location" eller noget i den stil.
Til top
LeChuck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-April-2011
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeChuck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 11:31

Uden rigitig at kigge efter det har jeg ihvertfald fundet to serier på den danske der ikke var på US: Red Dwarf og Andromeda.

Film mæssigt synes jeg umiddelbart der er meget forskel, på den danske har jeg blandt andet fundet: Escape from Alcatraz, Princess Bride, Ever After som jeg er temmelig sikker på ikke er på den amerikanske (den computer jeg sidder ved nu er ikke sat op til Unblock-US).
Gossip Girl er forresten også på den danske, den er da ihvertfald poppet op et par gange for mig.
Der er dog tre serier jeg ville savne fra den amerikanske hvis jeg skippede Unblock-US (hvilket jeg ikke gør, for uden er Crunchyroll godt nok ikke pengene værd): Eureka, diverse Star Trek og Phineas and Ferb.

Umiddelbart gætter jeg på at indhold med nordisk tekst og tale er dyrere i indkøb. Hvis det er tilfældet vil folk der køber et US abonnement, men primært ser nordisk indhold, tage røven på Netflix. Det tror jeg ærlig talt ikke de vil finde sjovt i længden...
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 15:37
Jeg betaler 5 usd for unblock-us og 8 eller 9 usd. for netflix

- og jeg har adgang til UK, US, NORDIC, CANADA, BRAZIL og MEXICO,
og indholdet er langt fra det samme i de forskellige varianter.

Eneste udfordring ved den løsning, er at jeg lige skal have instrueret konen i hvordan 
hun selv skifter, så ungerne ikke mister adgang til DK børne tv hvis jeg har haft den på US kontoen.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af wideover wideover skrev:

Jeg kunne ikke få adgang til US netflix med dansk konto og unblock-us. Jeg kom fint ind på siden og kunne søge film, men de ville ikke starte. "Not available in your location" eller noget i den stil.

Så skal du bare prøve igen - det skyldes at Netflix de sidste par døgn har haft nogle tekniske problemer på deres US servere
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Point: 722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 18:00
Lidt serier fra den danske version af Netflix

Shameless http://movies.netflix.com/WiMovie/Shameless_U.S./70184207?trkid=50000009 (den amerikanske version) er tophumor
This dramedy based on a British series centers on siblings in a dysfunctional Chicago family who struggle while coping with their alcoholic father.
Jeg har ikke set den engelske version, men begge findes på Netflix DK.

Broen http://movies.netflix.com/WiMovie/The_Bridge/70254188?trkid=50000009
som har været vist på danske TV er en dansk serie på højde med Forbrydelsen
When a body is found on the bridge between Denmark and Sweden, Danish and Swede investigators share jurisdiction and work together to find the killer.

Breaking Bad http://movies.netflix.com/WiPlayer?movieid=70143836&trkid=50093447
A high school chemistry teacher dying of cancer teams with a former student to manufacture and sell crystal meth to secure his family's future

Jericho http://movies.netflix.com/WiPlayer?movieid=70142437&trkid=50093447
Jake returns to his Kansas town to collect an inheritance, but a nuclear blast cuts off the outside world and makes him a reluctant leader amid chaos

Weeds http://movies.netflix.com/WiPlayer?movieid=70136122&trkid=50093447
A suburban mother starts selling marijuana to her affluent neighbors so she can maintain her comfortable lifestyle after her husband's sudden death

Firefly http://movies.netflix.com/WiPlayer?movieid=70202753&trkid=50093447
Set almost 500 years in the future, this short-lived but much-loved series follows the adventures of the ragtag crew of the spaceship Serenity

Lærkevej http://movies.netflix.com/WiPlayer?movieid=70252957&trkid=50093447
Idyllic Lærkevej is a small and dead-end suburban road in the heart of Denmark. It is populated by normal, sensible, moral people -- or so it seems.

Lilyhammer http://movies.netflix.com/WiPlayer?movieid=70221438&trkid=50093447
After he testifies against a Mafia boss, ex-gangster Frank Tagliano enters the witness protection program and asks to be sent to Norway
Steen
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu