|
Netflix |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Ja du kan godt kører 5.1 på et 7.1 setup.
For Netflix sender kun i 5.1 eller Atmos. Men laver man et 7.1.2 setup med Atmos vil man få lyd i alle højtaler. |
|||
![]() |
|||
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
||
Hvis man virkelig skal kneppe fluer, så er svaret på spørgsmålet jo egentlig "nej"...?
Har spørger et 7.1 system, med en 7.1 TrueHD/DTS HD forstærker og syv højttalere plus subwoofer, så er svaret "nej - Netflix understøtter ikke 7.1 - kun 5.1". (At man så kan få lyd i alle syv højttalere med 5.1-lyd er en anden diskussion...) Har spørger derimod et Atmos system, med en Atmos-forstærker og 7.x.x højttalerkonfiguration, så er svaret "ja - Netflix understøtter 7.1" (da det er en del af Atmos-formatet). Eller hvad? |
|||
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|||
![]() |
|||
Speaker ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-August-2017 Sted: Spentrup Status: Offline Point: 144 |
||
Min Pioneer Sc-lx85 understøtter ikke Atmos
Hvordan hører jeg 7.1 og er det dårligere kvalitet?
|
|||
![]() |
|||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
||
Netflix er jo generalt dårlig lyd.
Netflix sender i DD+, så det er komprimeret lyd og dårligerer end f.eks DTS HD Master eller Dolby True HD. Der er sikker nogle algoritmer i receiver der kan sende 5.1 lyd ud i 7.1. Men det bliver jo aldrig 7.1. Om det så lyder bedre end 5.1? Ved jeg ikke. Jeg bruger ikke 7.1. Hvis du sender et mono signal ud til 2 højtaler, får du heller ikke stereo ud af. Med mit Atmos 5.1.4 setup kan jeg også sende lyden ud i alle 9 højtaler. Men jeg bruger det i reglen ikke. Jeg synes det lyder bedst i det originale lydformat. |
|||
![]() |
|||
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
||
Tjaah, kommer jo nok an på, hvem du spørger, og hvad du selv synes ![]() Hvis du vil lege med det, skal du lege med de nederste knapper på din remote, dem der hedder "auto", "Standard", "Adv Surr" ... eller måske ligefrem læse manualen ![]() |
|||
|||
![]() |
|||
Speaker ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-August-2017 Sted: Spentrup Status: Offline Point: 144 |
||
Tak for jeres svar
Indtil videre kører jeg videre med 5.1 og tænker lidt om jeg skal sælge min lx85 og købe en nyere med Atmos Nogen ide om hvad den kan sælges for og hvad en i samme kvalitet koster brugt?
|
|||
![]() |
|||
||
Receivere uden Atmos er generelt ikke en skid værd på brugtmarkedet. Med Atmos' indtog har rigtigt mange udskiftet deres receivere den seneste tid, derfor flyder DBA, Facebook osv. med gode 7.1-modeller, som bare ikke er interessante længere. Derudover, så er tiden så småt løbet fra store, klodsede receivere, til fordel for soundbars og BT-højttalere.
|
|||
|||
![]() |
|||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
||
Nej - hvis man virkelig skal kneppe fluer, så er svaret på det stillede spørgsmål et utvetydigt "ja" ![]() (Nærlæs lige spørgsmålet før du evt. brokker dig ![]() |
|||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|||
![]() |
|||
||
Ha, gider sgu ikke brokke mig i dag! Så, whatever ![]() |
|||
|||
![]() |
|||
||
Hvis du med dit svar mener Ja, det ved du. Så er det jo lige så ubrugeligt som resten af dine svar i denne tråd!
|
|||
![]() |
|||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4804 |
||
Hvor er det dog nogle humørforladte gnavne, gamle mænd, der er her i gruppen ![]() |
|||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19556 |
||
- for dem der er ligeglade med lyden. Dem der gerne vil nyde lyden, finder også plads til de "klodsede receivere". Klaus
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |