recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netflix
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netflix

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2019 kl. 11:05
Ja du kan godt kører 5.1 på et 7.1 setup.

For Netflix sender kun i 5.1 eller Atmos.

Men laver man et 7.1.2 setup med Atmos vil man få lyd i alle højtaler.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2019 kl. 11:18
Hvis man virkelig skal kneppe fluer, så er svaret på spørgsmålet jo egentlig "nej"...?

Har spørger et 7.1 system, med en 7.1 TrueHD/DTS HD forstærker og syv højttalere plus subwoofer, så er svaret "nej - Netflix understøtter ikke 7.1 - kun 5.1". (At man så kan få lyd i alle syv højttalere med 5.1-lyd er en anden diskussion...)

Har spørger derimod et Atmos system, med en Atmos-forstærker og 7.x.x højttalerkonfiguration, så er svaret "ja - Netflix understøtter 7.1" (da det er en del af Atmos-formatet).

Eller hvad?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Speaker Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2017
Sted: Spentrup
Status: Offline
Point: 144
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speaker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2019 kl. 12:29
Min Pioneer Sc-lx85 understøtter ikke Atmos
Hvordan hører jeg 7.1 og er det dårligere kvalitet? 
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2019 kl. 12:52
Netflix er jo generalt dårlig lyd.

Netflix sender i DD+, så det er komprimeret lyd og dårligerer end f.eks DTS HD Master eller Dolby True HD.

Der er sikker nogle algoritmer i receiver der kan sende 5.1 lyd ud i 7.1. Men det bliver jo aldrig 7.1. Om det så lyder bedre end 5.1? Ved jeg ikke. Jeg bruger ikke 7.1. Hvis du sender et mono signal ud til 2 højtaler, får du heller ikke stereo ud af.

Med mit Atmos 5.1.4 setup kan jeg også sende lyden ud i alle 9 højtaler. Men jeg bruger det i reglen ikke. Jeg synes det lyder bedst i det originale lydformat.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2019 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af Speaker Speaker skrev:

Min Pioneer Sc-lx85 understøtter ikke Atmos
Hvordan hører jeg 7.1 og er det dårligere kvalitet? 

Tjaah, kommer jo nok an på, hvem du spørger, og hvad du selv synes Smile For nogle år siden gik jeg selv fra 5.1 til 7.1, og det undrede mig længe, hvorfor der altid var lyd i alle syv højttalere, selv når jeg vidste at lyden kun var 5.1. Det viste sig, at jeg havde valgt en indstilling på min receiver (som også er en ældre Pio!) som "up-mixede" signalet, og lavede en slags "fantom-7.1" - det lød da helt fint! Meeen, da jeg først opdagede hvordan jeg slog det fra, så jeg fik dén lyd som filmen rent faktisk var tiltænkt, har jeg ikke brugt det siden.

Hvis du vil lege med det, skal du lege med de nederste knapper på din remote, dem der hedder "auto", "Standard", "Adv Surr" ... eller måske ligefrem læse manualen Wink
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Speaker Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2017
Sted: Spentrup
Status: Offline
Point: 144
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speaker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2019 kl. 13:34
Tak for jeres svar
Indtil videre kører jeg videre med 5.1 og tænker lidt om jeg skal sælge min lx85 og købe en nyere med Atmos 
Nogen ide om hvad den kan sælges for og hvad en i samme kvalitet koster brugt? 
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2019 kl. 13:48
Receivere uden Atmos er generelt ikke en skid værd på brugtmarkedet. Med Atmos' indtog har rigtigt mange udskiftet deres receivere den seneste tid, derfor flyder DBA, Facebook osv. med gode 7.1-modeller, som bare ikke er interessante længere. Derudover, så er tiden så småt løbet fra store, klodsede receivere, til fordel for soundbars og BT-højttalere.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2019 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Hvis man virkelig skal kneppe fluer, så er svaret på spørgsmålet jo egentlig "nej"...?

Nej - hvis man virkelig skal kneppe fluer, så er svaret på det stillede spørgsmål et utvetydigt "ja"

(Nærlæs lige spørgsmålet før du evt. brokker dig )
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2019 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

(Nærlæs lige spørgsmålet før du evt. brokker dig )

Ha, gider sgu ikke brokke mig i dag! Så, whatever Smile
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2019 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Hvis man virkelig skal kneppe fluer, så er svaret på spørgsmålet jo egentlig "nej"...?

Nej - hvis man virkelig skal kneppe fluer, så er svaret på det stillede spørgsmål et utvetydigt "ja"

(Nærlæs lige spørgsmålet før du evt. brokker dig )

Hvis du med dit svar mener Ja, det ved du. Så er det jo lige så ubrugeligt som resten af dine svar i denne tråd!
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2019 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Hvis man virkelig skal kneppe fluer, så er svaret på spørgsmålet jo egentlig "nej"...?

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Nej - hvis man virkelig skal kneppe fluer, så er svaret på det stillede spørgsmål et utvetydigt "ja"

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Hvis du med dit svar mener Ja, det ved du. Så er det jo lige så ubrugeligt som resten af dine svar i denne tråd!

Hvor er det dog nogle humørforladte gnavne, gamle mænd, der er her i gruppen .
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2019 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Derudover, så er tiden så småt løbet fra store, klodsede receivere, til fordel for soundbars og BT-højttalere.


- for dem der er ligeglade med lyden.

Dem der gerne vil nyde lyden, finder også plads til de "klodsede receivere".


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu