recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NetGear EVA 8000 Tråden, Spørg løs, så te
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNetGear EVA 8000 Tråden, Spørg løs, så te

Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
Brown Ghost Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2007 kl. 20:42
Så har jeg testet de ting jeg kunne, og er klar til mere fra jer :)
Der er kommet ny FW, 2.0.57is, det er den jeg bruger nu.
Nu er maskinen bare KONGE!! og opfylder mine krav ind til videre..

---------- Bed mig teste noget så tester jeg det for dig --------------

(har du noget du gerne vil vide så bare spørg løs, har du en file du gerne vil have jeg tester om den kan spille så PM mig)

------------------------------------------------------------ -------------------

Tests baseret på firmware version: BEAT 2.0.57IS (Nyeste)

JA = Virker
Nej = Virker ikke

1.     Er EVA8000 Lydsvag = JA (Den siger intet! Om den er tændt eller slukket, kan ikke høre den overhoved. Om jeg så ligger mit øre ned på den, kan jeg intet høre! )

2.     Danske bogstaver ÆØÅ i file eller mapper = JA

3.     Søge funktion på filer = JA

4.     Kategori inddeling, mappe inddeling af filer = JA

5.     DTS Lyd = JA

6.     DVD = JA

7.     DVD Menu navigation = JA (er lidt buggy, men den virker, bliver bedre i næste update)

8.     Undertekster på DVD = JA (men man kan ikke slå dem fra, en fejl de retter næste gang siger de)

9.     5.1 Lyd = JA

10.  DTS Lyd = JA

11.  .ISO image file = JA

12.  .IMG image file = ???? arbejder på det..

13.  Test file fra bruger: miri:  File: http://www.badsted.dk/dvb/Threshold.ts = NEJ den vil ikke afspille den.

14.  Test file fra bruger: spawn: 720p H264.mkv fil = JA og der er 5.1 lyd i filen og det spiller den også :)

------------------------------------------------------------ -------------------

Når en bruger beder mig teste, tester jeg og poster hele listen igen, så vi hele tiden får en hel liste, med nyeste tests med..

Poster du fil, eller sender mig link til file. Skal der medsende alt info om den file, så jeg kan skrive det i testen!

Thanks
BrownGhost
("Min helt personlige mening WMC er noget lort")

www.PitBull.dk - www.QCode.dk
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2007 kl. 21:27
Hvor meget MKV indhold har du liggende til at teste flydende afspilning ved forskellige bitrater? F.eks. 1080p vs 720p?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2007 kl. 22:11
intet, tester kun det jeg selv ser.

eller det i sender til mig.
filer, eller links til download.
Så er der nogle ting du vil have testet, så må du sende det ;)

Thanks
BrownGhost

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2007 kl. 13:02
PS, de ting der ikke virker, sender jeg til netgear, så de kan teste på dem også, og rette de i kommende FW opdates :)
Thanks
BrownGhost

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2007 kl. 13:27

(har du noget du gerne vil vide så bare spørg løs, har du en file du gerne vil have jeg tester om den kan spille så PM mig)

JA = Virker
Nej = Virker ikke

INFO: Mit TV kan kun klare 720

1.     Er EVA8000 Lydsvag = JA (Den siger intet! Om den er tændt eller slukket, kan ikke høre den overhoved. Om jeg så ligger mit øre ned på den, kan jeg intet høre! )

5.     DTS Lyd = JA

6.     DVD = JA

7.     DVD Menu navigation = JA (er lidt buggy, men den virker, bliver bedre i næste update)

8.     Undertekster på DVD = JA (men man kan ikke slå dem fra, en fejl de retter næste gang siger de)

9.     5.1 Lyd = JA

10.  DTS Lyd = JA

13.  Test file fra bruger: miri:  File: http://www.badsted.dk/dvb/Threshold.ts = NEJ den vil ikke afspille den.

14.  Test file fra bruger: spawn: 720p H264.mkv fil = JA og der er 5.1 lyd i filen og det spiller den også :)

15.  Test file fra bruger: JesperLund: .ts klip med en bitrate omkring 20 Mbps for 720p. = JA/Nej (kan se video, hakker, 5.1 lyd de første 3 secunder)

16.  Test file fra bruger: spawn: 1080p.mkv (1080p h264)= JA/Nej (det hakker og der er ikke lyd på)

17.   

Når en bruger beder mig teste, tester jeg og poster hele listen igen, så vi hele tiden får en hel liste, med nyeste tests med..

Poster du fil, eller sender mig link til file. Skal der medsende alt info om den file, så jeg kan skrive det i testen!

INFO: Mit TV kan kun klare 720, så ved ikke om det har noget at sige på en 1080 file ?? det downgradere vel bare til 720 eller ??
Thanks
BrownGhost

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2007 kl. 15:29
Fantastisk indsats, Brown Ghost

Klip #16 fra spawn er 1080p med cirka 10 Mbps. Mit .ts klip #15 er 720p@50Hz hvor bitraten er 20 Mbps. Begge AVC.

Jeg har en lille 1080p demo, også AVC, som jeg smider på Sendspace til dig. Den har bitrate omkring 10 Mbps, ligesom spawn's klip.

Video processoren har selvfølgelig en eller anden begrænsning med hensyn til maksimal bitrate, men det er yderst relevant at få afklaret hvor den begrænsning ligger i praksis.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2007 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af Brown Ghost Brown Ghost skrev:

INFO: Mit TV kan kun klare 720, så ved ikke om det har noget at sige på en 1080 file ?? det downgradere vel bare til 720 eller ??

Ja, dit TV skalerer til 720p, eller også gør din EVA8000 det, hvis du sætter den til 720p output over HDMI.

Det har ingen betydning for videoprocessorens evne (eller mangel på samme) til at decode forskellige videostreams.

Indtil videre ser det meget fornuftigt ud, omend det nok kniber med streams som har samme bitrate som HD-DVD og Blu-Ray, eller AVC transport streams fra en digital TV udbyder, som kører med høj bitrate, eksempelvis 20 Mbps.

Spørgsmålet er vel alene om andre Matroska/AVC fans skal købe nu, eller vente på næste model, som sikkert kan klare endnu højere bitrater.
Til top
bluebucket Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-April-2007
Sted: Danmark
Point: 212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2007 kl. 15:50
Hvordan har du den kablet til nettet? Via wireless eller med kabel? Det kan også have indflydelse på hvor flydende afspilningerne kan være.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2007 kl. 17:10
Min eva er sat til: 720p output over HDMI.
den er kablet... RJ45 Cat 6 kabel...
og på Gigabit netwærk.

kan ikke teste Wifi lige pt, da jeg ikke har en fj.betjæning der virker endnu. den er på vej. ;)

Har lige fået en file mere fra jesperlund..
Tester den nu.... ;)

Fantastisk indsats, Brown Ghost
I er velkommen, vi skal jo hjælpe hinanden med at få det rigtige gear :)

Thanks
BrownGhost

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2007 kl. 17:26

JA = Virker
Nej = Virker ikke

INFO: Mit TV kan kun klare 720

5.     DTS Lyd = JA

6.     DVD = JA

9.     5.1 Lyd = JA

10.  DTS Lyd = JA

15.  Test file fra bruger: JesperLund: .ts klip med en bitrate omkring 20 Mbps for 720p. = JA/Nej (kan se video, hakker, 5.1 lyd de første 3 secunder)

16.  Test file fra bruger: spawn: 1080p.mkv (1080p h264)= JA/Nej (det hakker og der er ikke lyd på)

17.  Test file fra bruger: JesperLund: HD.DVD.1080P.x264.5.1.AC3 - 10 Mbps bitrate .mkv klip. = JA/Nej (5.1 lyd og video men det hakker)

18.

Thanks
BrownGhost

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2007 kl. 22:22
lidt fra netgear, efter jeg sendte dem de linke til de filer den ikke kunne spille :(

the unit maximum throughput right now is in testing phase at a bit rate of 9863 on video and 1500 on audio and does not support matroska mkv encoded with dts either.

720p is the max resolution that is stable.

wireless, wired, and usb 2.0 10,000 rpm hard drives.
They all perform nearly the same....
Thanks
BrownGhost

Til top
Deal06 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-September-2007
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2007 kl. 22:16
tak for gode indslag

hvor skaffer du firmwaren , og bliver de officielle ?

1.2.20     (Officiel)
2.0.29 FS
2.0.47IS
2.0.57IS (Nyeste)
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu