recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netgear Readynas Duo problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNetgear Readynas Duo problem

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dickturpin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Netgear Readynas Duo problem
    Sendt: 28-Maj-2009 kl. 15:03

Hey.

Min nyindkøbte Readynas Duo hakker når den afspiller film og musik.

Men det er kun når jeg kører trådløst, der er ingen problemer når jeg kabler den.

Så mit spørgsmål er, om min 2 mb TDC forbindelse ikke kan håndtere det, eller om det evt. kan løses ved at proppe mere ram end de 256 mb der er nu i?

Jeg har en SMC router (SMCWBR14S-N2) med nyeste firmware stående, og et RaLink RT61 trådløs kort i min pc.

Jeg har prøvet at følge nogle af de andre råd der er givet til andre med lignende problem, men uden held.

På forhånd tak for svar.

Turpin

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2009 kl. 21:42
Hvad afspiller du? Film og musik som ligger på NAS'en? I så fald har hastigheden af din intetnetforbindelse ingen betydning, da hele trafikken er på dit lokalnet bag routeren.

Problemet er dit trådløse net som ikke fungerer optimalt. Hvad er hastigheden hvis du kopierer en fil fra NAS'en til din PC via den trådløse forbindelse?

Prøv desuden at skifte kanal i routeren. Bor du tæt på dine naboer? I deler de samme frekvenser, og det er nemmere at få et trådløst net til at fungere ude på bøhlandet end i en etageejendom i København.

Den nemmeste løsning er naturligvis... træk et kabel! Video streaming kræver meget af den trådløse forbindelse (stabilitet). Hvis en pakke går tabt, skal den sendes igen fra routeren. Det mærker du ikke ved websurfing, men ved video eller audio streaming vil du opleve at det hakker.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2009 kl. 23:32

Hej Jesper, og tak for svar.

Alt jeg afspiller ligger på NAS'en. Og den er mest tænkt som musikserver.

På min bærbare i stuen, som er lige ved siden af routeren har jeg 100% signal, og overfører med ca 2,9 mb i sek.

På min stationære i kælderen har jeg ca 45-50% signal, og overfører med ca 2,2 mb i sek. Så måske vil et accesspoint hjælpe?

Har prøvet at skifte kanal i router fra 6 til 9, men det hjælper ikke. Jeg bor i hus, og kun genboen overfor har trådløst internet...

Turpin

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 00:20
Har du problemer med video streaming både i stuen og kælderen?

Hvis mb = megabyte (?) burde det være nok til videostreaming, men problemet er nok pakketab og retransmission som forsinker tingene en lille smule og giver hakken.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 00:27

Jeg har lige testet lidt videre, og prøvede at bruge winamp i stedet for windows media player, og nu spiller musikken uden hak what so ever (på 35. minut nu...)

Jeg kan godt leve med at skulle kable når jeg skal streame film, da det nok ikke sker så tit gennem NAS'en :O)

Så problemet er løst! - Tak for hjælpen.

Vil du i øvrigt anbefale at der installeres mere ram end 256 mb ?

Turpin

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2009 kl. 00:34
Oprindeligt skrevet af dickturpin dickturpin skrev:

Jeg har lige testet lidt videre, og prøvede at bruge winamp i stedet for windows media player, og nu spiller musikken uden hak what so ever (på 35. minut nu...)

Forskellen er givetvis buffering. Hvis der opbygges en tilpas stor buffer, sker der ikke noget ved kortvarigt pakketab, da du afspiller fra bufferen.

Mht RAM... det skader ikke. Hvis du kun bruger NAS'en som netværksdrev (ingen applikationer), burdre 256 MB dog være nok.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu