|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
kallefrank ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Juli-2006 Status: Offline Point: 401 |
![]() |
Så er "dyret" bestilt......
På Nassen ligger der allerede en squeezebox-server. Så er det nas til computer og finde serveren på nassen og fortælle at den skal hente musikken fra "nasdrevet" ??
Hvor lang tid vel det mon tage at overfører ca. 100 GB musik fra computer til nas ??
|
|
![]() |
|
u2pia ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2010 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 340 |
![]() |
Overførelse af filer sker udelukkende via netværk, og hastigheden afgøres derfor af hvor hurtig dit netværk er.
De USB porte der er på NAS'en er beregnet til at tilslutte en ekstern HardDisk, Printer eller lign., men kan ikke benyttes til at overføre filer til en PC.
mvh
Kristian
|
|
![]() |
|
kallefrank ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Juli-2006 Status: Offline Point: 401 |
![]() |
Jammen man skal vel have en skærm eller lignene ti lat se hvad man overfører og hvor langt den er i overførslen ??
|
|
![]() |
|
u2pia ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2010 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 340 |
![]() |
En NAS vil optræde som et netværksdrev på samme måde som på enhver anden PC. Derfor kan du blot overføre filer ved at skrive \\nas eller \\ipadr i din stifinder fra den PC du vil overføre filerne fra. Opsætning af ReadyNAS sker via browseren, så her skriver du http://nas eller http://ipadr for at komme i kontakt med den.
|
|
![]() |
|
trikker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 314 |
![]() |
For at gøre det nemt at finde din ReadyNAS, kan du hente softwaren RAIDar på deres hjemmeside (http://www.readynas.com/?cat=41). Den skanner selv efter NAS'er på dit netværk, og her kan du også se status etc.
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak !
|
|
![]() |
|
![]() |
Nassen er nu sat til og ser ud til at virke, men nu er der problemer med squeezeboxen. Squeezebox-serveren skal jo kører hele tiden for at den virker. Går den det bare nassen er tændt...?
Skal man ind på nassen og lave nogle bestemte opstillinger før det virker ?
Når jeg tænder min squeezebox crontroller siger den hver gang at der opdateringer, og så skifter den mellem 2 forskellige designs. Første gang viser den et nyt design, og næste gang jeg tænder den viser den efter opdateringen det gamle design igen.......
MMmmm..................HJÆLP !!!!!!!!
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
![]() |
Du skal nok lige checke om du har den seneste version af Squeezebox på nassen installeret. Det tror jeg ikke, så den skal du nok lige opdaterer.
|
|
![]() |
|
![]() |
Super nu virker det.........!!
Jeg har købt en ekstra harddisk til nassen. Hvordan sætter jeg den til at automatisk at kopier fra den ene harddisk til den anden....?
Harddisken er sat i og ser ud til at virke......
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Uha, pas nu på. Kender godt nok ikke Ready'en, men du har vel kopi af det der ligger på den??
Den sletter sandsynligvis indholdet når du ændrer RAID.
|
|
![]() |
|
![]() |
Dataene ligger stadig på 1. harddisk, nu skal den jo "bare" sættes op til at automatisk gemme på disk 2 også.....
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
... og det er kun Synology og QNAP der kan det uden at slette data.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |