recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netkabel eller trådløs netværksbro.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNetkabel eller trådløs netværksbro.

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Status: Offline
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2008 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af Sert Sert skrev:

Jeg laver nu også selv mine kabler, så er de lige i den længde du vil ha dem
En tang koster jo ikke det store

Hmm, jeg har jo tydeligvis ingen tang, og jeg er så nok også belastet af gammel viden...

Venligst
Søren
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2008 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Jeg kunne dog godt tænke mig at spørge, om du ikke kan give SB en fast IP, som den så bare bruger, når den bliver tændt. Afhjælper det ikke problemet?

Tror desværre ikke det hjælper. Når den tænder, skal den først vise 2 x logoer, herefter opretter den forbindelse til netværket og det er normalt denne der tager lang tid. En fast IP, vil måske hjælpe på næste trin, men de plejer ikke at tage mange sekunder.

OK, logoerne kan en fast adresse ikke hjælpe på, men din DHCP-server skal jo tildele dig en IP, og det er vel det, vi taler om? Ellers vil en bridge ikke hjælpe (?!)
Så er det jo bare boot-tiden for din din SB, der er på tale? Har jeg misforstået noget?
Prøv, om det ikke giver en lille forbedring!

Venligst
Søren
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2008 kl. 15:05
En helt anden mulighed var at forsøge med en af de tingester der laver netværk henover dine 220 volt stikkontakter. Du kan se dem her: http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=285182&am p;SamleMenuID=12&gruppe=5034&Extended=&SiteID=1& amp;Show_description=0&serie=&producent=Sitecom
Og der har lige været en test af dem i AOD hvor den blev rost.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
ajaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2006
Point: 442
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2008 kl. 19:53

Det kan være at jeg blander mig lidt forkert, men min SB Duet er kablet, og som jeg forstår starten af tråden ønsker Sandal en trådet løsning for at undgå at vente på den trådløse "reconnect" ca 20 sek. efter at der har været slukket for SB.

Jeg ved ikke hvilken type SB der er tale om, ( og det er jo afgørende) men hvis det er SB Duet så er der stadig en ventetid på 10-12 sek ml. remote og receiver når SB har været inaktiv et stykke tid (ikke slukket).

Se venligst bort fra dette indlæg hvis der er tale om en  "ikke-duet"

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2008 kl. 20:06

Oprindeligt skrevet af ajaj ajaj skrev:

Se venligst bort fra dette indlæg hvis der er tale om en  "ikke-duet"

Der er tale om en tradition Squeezebox, men takker alligevel for dit indlæg.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Jeg kunne dog godt tænke mig at spørge, om du ikke kan give SB en fast IP, som den så bare bruger, når den bliver tændt. Afhjælper det ikke problemet?

Tror desværre ikke det hjælper. Når den tænder, skal den først vise 2 x logoer, herefter opretter den forbindelse til netværket og det er normalt denne der tager lang tid. En fast IP, vil måske hjælpe på næste trin, men de plejer ikke at tage mange sekunder.

Jeg har nu ændret opsætningen på min Squeezebox, så den nu har en fast ip adresse. Resultatet er som ventet, altså ingen mærkbar forskel. Det giver 1-2 sekunder, så nu tager den kun 20 sekunder, hvilket jeg stadig finder irriterende.

Redigeret af Sandal - 29-April-2008 kl. 21:46
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu