recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netproblemer med Argon Inet.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNetproblemer med Argon Inet.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 08:20
Oprindeligt skrevet af THMhome THMhome skrev:

Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

OK
Men skal man normalt ikke indtaste mac adresser i routeren når man tildeler statiske ip'r, så routeren kender mine enherder. Det ser nemlig ikke ud til at den mulighed er der i min Dlink Dir 655.  
Du skal kun indtaste MAC adressen hvis du vil tildele DEN MAC adresse en bestemt IP adresse. Eller får de bare en IP adresse fra DHCP scopet.
Nogle DHCP servere har den funktion at hvis en MAC allerede har fået en IP adresse kan du bare vælge at gøre den tildeling til statisk, dvs. del vil altid fremover få denne IPadresse.
Jeg tror at det er den måde, at det normalt gøres med Dlink routere. Det forvirer bare lidt når routerne er så forskelligt bygget op i menu systemet 
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Status: Offline
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Oprindeligt skrevet af THMhome THMhome skrev:

Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

OK
Men skal man normalt ikke indtaste mac adresser i routeren når man tildeler statiske ip'r, så routeren kender mine enherder. Det ser nemlig ikke ud til at den mulighed er der i min Dlink Dir 655.  
Du skal kun indtaste MAC adressen hvis du vil tildele DEN MAC adresse en bestemt IP adresse. Eller får de bare en IP adresse fra DHCP scopet.
Nogle DHCP servere har den funktion at hvis en MAC allerede har fået en IP adresse kan du bare vælge at gøre den tildeling til statisk, dvs. del vil altid fremover få denne IPadresse.
Jeg tror at det er den måde, at det normalt gøres med Dlink routere. Det forvirer bare lidt når routerne er så forskelligt bygget op i menu systemet 
Tjekkede lige manualen.
 
Det ser ud til at man kan begge dele i Dlink DIR-655. Man kan vælge klienten fra en dropdown menu og derfra angive en fast IP. Eller manuelt indtaste MAC og IP adresse den skal have.
M.V.H.

THMhome


Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu