recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netradio uden brug af pc - hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNetradio uden brug af pc - hvordan?

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
p-HD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Marts-2004
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Emne: Netradio uden brug af pc - hvordan?
    Sendt: 04-Februar-2007 kl. 19:46
Der er mange af jer herinde, der har gjort jer erfaringer med diverse streaming produkter. jeg håber nu, at kunne få lidt hjælp fra jer.

Jeg er på udkig efter et standalone produkt, som kan stilles ind i hifireolen og som kan modtage netradio (såsom coolfm og p3) UDEN hjælp fra pc'en via Wifi. Helst et produkt, hvor opsætningen, kvalitet og den daglige brug går forholdsvis smertefrit.

Jeg har indtil videre haft et enkelt aldiprodukt, som KUN kunne tage netradio vha. en server på pc'en og KUN foruddefinerede stationer. Lige til at få hovedpine af (og en større elregning)... den røg da også retur.

Har indtil videre stødt på navne som Soundbridge, Squeezebox og Philips Streamium... men skal det gå let, hvilke specifikke modeller skal jeg så overveje at kigge på? Måske nogle, som jeg ikke har nævnt her?

I er velkomne til at give links til de produkter, der kan have min interesse.

/p-HD



Til top
dreamstream Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2007 kl. 20:09

Hej P-HD

Du mangler 3 vigtige kandidater i din liste.

Slimdevices Squeezebox, Teac WAP-5000 og Noxon 2.

Afhængigt af hvor "gyldne ører" man har er der kandidater i alle prislag.

Squeezeboxen er den eneste mig bekendt der kan spille formatet flac, tabsfrit med checksum. De andre to kan også spille tabsfrit wav, men det er uden checksum. Squeezeboxen er måske den smukkeste af de 3. Har man behov for (og det skal du beslutte inden du køber) at afspille egen musik fra NAS eller computer, så er squeezeboxen klart den tungeste at danse med, den kræver langt større systemresourcer end de andre kandidater.

Teac wap-5000. Har som den eneste et stort og overskueligt panel i fjernbetjenningen, hvor visualiseringen på de andre sitter på den modtagende del. wap-5000 lanceres først midt i denne måned, så det er for tidligt at udtale sig om kvalitet og betjenning, den er dog min klare favorit og den kan sammen med noxon 2, som de eneste på markedet tilsluttes usb-disk/usb-key. Den koster ligesom squeezeboxen omkring 2200 kr

NOXON 2 er anmeldt her på recordere.dk. Smag og behag, men jeg syntes ikke den er ret køn i forhold til de to andre. Til gengæld er prisen også kun 1.249 kr og den kan efter den seneste opdatering stort set det samme som wap-5000. Undtagelsen fra wap-5000 er det lille display der sitter på modtageren kontra det store display på wap-5000's fjernbetjening.

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2007 kl. 20:52

Mht. radio kan jeg POSITIVT oplyse, at Philips SLA5520 sprøjter radio streams ud. Den har nemlig fået ny firmware ved juletid, som gør den i stand til dette. Stationernes stream URL's indtastes i Philips' webinterface (Club Philips). Og det virker!

Jeg har endnu ikke mødt en radio stream, der ikke spiller problemløst. Club Philips er formentlig tilknyttet alle Philips' streamium-produkter. SLA'en koster en tusse, er ren WLAN og spiller også alle dine lagrede musikfiler (PC og NAS).

kris

PS: Det er meget smertefrit. Jeg tænder den bare og taster en af de ni forvalgte stationer (1-9) på fjernbetjeningen - og så kører P3, TV2 Radio, Voice, Radio 100FM, Radio 2 osv. gennem mit stereoanlæg.



Redigeret af kris - 04-Februar-2007 kl. 20:57
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
p-HD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Marts-2004
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2007 kl. 22:51
Nu vi lige er på det med tv2 radio: hvad er deres URL, hvis jeg vil høre stationen på WMP eller Winamp?

Og lige til jer alle: tak for lidt input.

Nu skal far her blot lige have kigget lidt nærmere på de modeller, I har foreslået og så ellers se til, om det er noget jeg ville kunne finde ud af. Indtil videre læner jeg lidt op af Philips' SLA5520 eller NOXON 2, men jeg har heller ikke fået kigget på nogle af de andre endnu. Så nu må vi jo se.... kan jo være at jeg finder noget helt tredie (og nej, IKKE noget aldi-gejl igen!!!).
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2007 kl. 23:49

Kig "Twonky Media" tråden igennem for bunker af stream URL's, herunder TV2 Radio. Om Noxon 2 har et radio-setup a la SLA'ens Club Philips-webinterface ved jeg simpelt hen ikke...

kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
kfkv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-August-2006
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 22:15

Soundbridgen fås ret billigt efterhånden, og den er hurtig og fungerer upåklageligt.

------

Mvh Kasper

Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2007 kl. 20:50
Kan man leve med det specielle udseende er Noxon II uhyre velfungerede, findes også som Iradio med indbygget højtaler. Eller kunne Philips SL400I være et alternativ, laves dog ikke mere, men kan findes brugt. (bruger selv alle 3 typer) 
Til top
kfkv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-August-2006
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2007 kl. 23:41

Hej j_mil!

Noxon iRadio er lige hvad jeg har ledt efter. Har kigget på Soundbridge Radio, men den er meget dyrere.

Er du glad for den? Hvordan er lyden? Hvor hurtig er den til at fange forbindelsen til hhv. Twonky og netradioerne (er der ventetid som på Streamium'en)? Kan man selv programmere DR's streams?

Er der nogle der har prøvet begge ovennævnte?

------

Mvh Kasper

Til top
AVmedialink Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2007 kl. 22:46
Hej Kfkv.

Jeg bruger også Noxon Iradio. Den virker perfekt.

Mht. til radiokanaler og f.x. TV 2 Radio , så har jeg gjort følgende. (Noxon anvender Vtuner service op www.vtuner.com).

På www.vtuner.com kan man anmelde en ny radiostation. Jeg anmeldte TV2 radio's stream til vtuner og fik en mail tilbage at de ville kigge nærmere på det. Efter en god uges tid kan man nu på vtuner.com under Denmark se at TV 2 Radio er blevet adderet til de 58 andre stationer.

Efter en manual opdatering af radiolisten på Noxon Iradio så er TV2 Radio nu en del af de danske kanaler.

Mht. til fangst tider på twonky så kører dette godt. I de fleste tilfælde fanger den numre hurtigt og uden nogen form for irriterende ventetid. Ved skipping fungerer det rigtigt godt.










//JN
Til top
kfkv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-August-2006
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2007 kl. 23:33

Mange tak for svaret.

Bare lige en gang til: Hvor lang tid tager det fra man tænder den, til den enten fanger et radiostream eller Twonky.

Grunden til mit spørgsmål er, at min SL400 tager - sådan føles det i hvert fald - evigheder om første at boote, så fange et stream. Jeg har prøvet en Soundbridge til sammenligning, og den er lynhurtig ifht. SL400. Men hvad med iRadio?

 

------

Mvh Kasper

Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2007 kl. 11:17

Hej

Noxon enhederne er på nettet hele tiden, selv når den er slukket, så de er på med det samme, i modsætning til Philips'en som først skal hoppe på netværket før den kan noget, så der er lidt ventetid der, en anden fordel ved Noxon'en er at den ikke skelner mellem netradio og media streaming så man kan hurtig skifte mellem dem. Hvis man skifter fra netradio til mediastreaming på Philips'en skal den først ud at finde mediaserveren. En anden til som Noxon kan, er at afspille numre i vilkårlig rækkefølge, det er rigtig godt når man har lavet en playliste med sine favoritnumre og ikke vil høre dem i samme rækkefølge hver gang (Twonky kan dog afhjælpe det problem med at lave random playlister). Noxon har et web interface hvor man selv kan ligge Url'er ind i favoritlisten, jeg vil dog mene at det meste findes i Vtuners stationsliste som Noxon bruger. Det skal måske lige nævnes at jeg bruger enhederne sammen med Twonky 4.1 installeret på en Maxtor Shared Storage.

mvh Jm   

  



Redigeret af j_mil - 23-Februar-2007 kl. 11:45
Til top
kfkv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-August-2006
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2007 kl. 16:58
Tak for svarene. Sådan en skal jeg vist have!
------

Mvh Kasper

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu