recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netradio uden brug af pc - hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNetradio uden brug af pc - hvordan?

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1046
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2007 kl. 14:15

der er mange andre muligheder - fx en Lacie som (ligesom Qnap) har Twonky præinstalleret som server...

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=248821#

(utroligt billigt for 500 GB - min svoger har en som han er YDERST tilfreds med - Twonky spiller og det gør FTP-delen også, så han har adgang til serveren uanset hvor i verden han er)

kris

Redigeret af kris - 17-April-2007 kl. 14:19
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
birkholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Januar-2005
Point: 241
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2007 kl. 14:34

Jeg har allerede læst at Lacie har problemer med playlist. Kan du/I bekræfte det ?! Eller er der en workaround ?!

Ellers en meget billig disk med masser af plads og en twonky

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2007 kl. 14:37
Øh - det ved jeg ikke. I så fald er det et Twonky-problem, da Lacie'en vel intet har med håndteringen er playlists at gøre - det klarer medieserver-softwaren, altså Twonky... mit Twonky-setup har ikke problemer med playlists...
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2007 kl. 14:39
Du kan spørge nederst i denne tråd, hvor en bruger roser Lacie'n, herunder håndteringen af playlists: http://www.streamiumcafe.com/ubbthreads/showflat.php?Cat=0&a mp;Number=18290&an=0&page=0#18290
Til top
birkholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Januar-2005
Point: 241
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2007 kl. 14:40
takker og vender tilbage med info om dette !
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2007 kl. 14:51

Hvis du støder på en Kos i streamiumcafe har du fundet mit alias! Forummet har masser af lærerige SLA5520-erfaringer!

kris

Til top
kfkv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: Fredericia
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2007 kl. 15:14
kris, ved du om Lacie'n larmer?
------

Mvh Kasper

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2007 kl. 15:14
tjekker lige med svoger og melder tilbage!
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2007 kl. 15:16

Indtil da - mere info her - virker sgu ret fristende:

http://www.lacie.com/dk/products/product.htm?pid=10844

(under "fan" skriver de "smart fan" - måske det indikerer, at den ikke larmer så meget - hæ!)

Redigeret af kris - 17-April-2007 kl. 15:18
Til top
dreamstream Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-April-2006
Point: 288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2007 kl. 20:10

Smart fan, må alt andet lige betyde at blæseren kun kører når der er behov for det, altså at den sandsynligvis er temperatur styret. Om blæseren ligesom på asus motherbords kører hurtigere ved stigende varme og langsommere ved lav temperatur er spørgsmålet. Sandsynligvis foretager den kun en udluftning når temperaturen er for høj for derefter at stoppe når temperaturen igen falder til under setpunktet. Personligt tillæger jeg ikke blæserstøj større betydning, da NAS jo netop kan stå alle andre steder end hvor man opholder sig.

mvh dreanstream

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 09:03

tja... min mss+ er også temperaturstyret - men det virker bare ikke - blæseren kører altid. men ja - jeg burde få trukket et kabel til et skab og gemme den der - det må komme! den står i mit soveværelse og jeg slukker den når jeg skal sove og tænder den om morgenen.

kris

Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu