recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netværk hvordan
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNetværk hvordan

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Emne: Netværk hvordan
    Sendt: 09-Oktober-2009 kl. 17:56
Mangler input til hvordan jeg bedst indretter mit hjemmenetværk.

Har hidtil dækket hele husets behov fra en trådløs router placeret i vores bryggers som ligger nogenlunde midt i huset.

Nu har vi fået profiber, hvor fiberboksen sidder i vores konto.

Det er meget rart for vores pc'ere i kontoret da de nu kan været kablet istedet for trådløs.

Men problemet er at routeren nu står i den ene ende af et hus på 200m2 i to plan og dækningen er ikke så god som med den gamle placering i bryggers.

Hvad skal jeg gøre/bruge?

-skal der trækkes et netkabel til et nyt Switch og Accesspoint i bryggers?
-skal jeg bare købe en bedre router (alt mit udstyr er G) med flere antenner, vil den kunne dække hele huset fra den ene ende. (lige nu er det en Linksys WRT400, Profiber std.)?

Jeg har også en drøm om at få lavet et slags krydsfelt i bryggerset med kablet netværk til et par steder på 1. sal.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2009 kl. 19:10
Jeg vil altid trække trådet netværk - der er ingen erstatning for dette.

Men den bedste løsning vil enten være at trække kabel til midten af huset og sætte det trådløse der. Eller trække kabel til begge ender og sætte to accesspoint på hver sin kanal, men med samme SSID og nøgle.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu