recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netværk over MCE 2005...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNetværk over MCE 2005...

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mikkelp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2004
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Emne: Netværk over MCE 2005...
    Sendt: 06-Februar-2005 kl. 22:21

Hej

Med XP pro har jeg haft forbundet to computere over LAN uden problemer. Nu har jeg så installeret MCE 2005 og lige meget om jeg inaktiverer firewalls (inklusive windows firewall) så kan jeg ikke se den anden computer (der kører Win 2000 pro) selv om begge computere har forskelligt navn, samme workgroup navn, begge har adgang til internettet gennem samme router og begge HD'er er sat til deling... Er der andre der har dette problem med MCE 2005? Meget gerne nogle gode råd, tak!

Mikkel

Til top
J-Christ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2005 kl. 10:25

Jeg oplever præcist det samme efter installation af MCE, og jeg tror at det skyldes WIndows XP SP2, da jeg har hørt om lignende problemer fra folk med SP2.

Den eneste måde jeg kan tilgå min MCE maskine på fra de andre, er via remote desktop connection, hvor jeg kan forbinde på IP adressen.

/Janus

Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2005 kl. 12:33
Jeg kan sagtens mappe mellem 2 pc'er med MCE 2005 og en XP med SP2, w2k er heller ikke noget problem.
Prøv at pinge ip-adresser, hvis du ikke kan pinge skal du prøve at lave en tracert og se hvor det går galt, prøve ip-adressen, man kan evt. lave en host fil så kan I bruge de respektive navn istedet for ip-adresser.

Check lige om begge pc'er har samme gateway.

Den Ben
Til top
mikkelp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2004
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2005 kl. 23:00

Hej Benu

Selv om jeg mener at kunne finde ud af det mest basale, så må du lige hjælpe lidt på min forståelse. I min router har de hver sin ip adresse, den er altså forskellig, er det det du mener med gateway? Eller er det workgroup du mener så er den ihvertfald den for begge computere samme hos mig. Er det evt. noget vi kan klare over telefon så må du meget gerne sende en privat besked.

Det jeg kan sige er at jeg kan godt pinge den anden computers IP men ikke dens navn. Giver det nogen en indikation af problemet?

Mikkel

 

Til top
mikkelp Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Maj-2004
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2005 kl. 00:02

Ingen bud?

 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu