recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netværk over stikkontakt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNetværk over stikkontakt

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af perf perf skrev:

Har for en del år siden brugt "homelink" via elkabler. Oplevede det også som klart mere stabilt end trådløst. Men jeg brød mig ikke så meget om at "boksene" i stikkontakten blev pænt varme...og da de efter et par år holdt op med at virke...gik jeg tilbage til alm. kabler kombineret med wifi. Overvejer dog igen elkabel løsningen til min you see tvboks som aldrig fungerer stabilt med den trådløse dongle.
Desværre findes den helt perfekte løsning ikke endnu :-) 

Er lige skiftet til IPTV fra Waoo og er rigtig glad for at jeg for nogle måneder siden trak gigabit i det meste af huset, så der nu er dobbeltudtag seks steder i huset herunder ved kontor, børneværelser og ved TV i stuerne Big smile

Det tog vel sammenlagt 2-3 dage og 200 meter kabel.
Til top
bird Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-December-2004
Point: 296
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 16:03
Jeg tog konsekvensen og trak 30 meter gigabit kabel fra router til switch. Nu har jeg wired-netværk de 2 centrale steder i huset, og resten klares med Wifi.

Alt stream af film sker via wired gennem min Dune og min yousee-boks er også wired. Jeg er ikke i tvivl om at det var den rigtige beslutning. Kablet løber i en lille skjuler der er umiddelbart over fodlisten. Der er ingen der tænker over den er der.

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 17:16
Sådan for at have nogle erfaringer i tråden - i tilfælde af at andre finder den ved søgning vil jeg lige fortælle at jeg for at forbinde 2 ender af et lejet hus her forbundet dem med 2 styk Netgear's Powerline Av500. Det fungerer sådan set fint nok, men er lidt følsomt overfor om der trækkes strøm på stykket samtidigt.

Men det vigtigste er at jeg kan se HD film over det uden problemer og jeg er sluppet for at bore på kryds og tværs i huset.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2011 kl. 22:23
Købte et par Netgear 200 tidligere på efteråret da Bilka havde 30% på alt Netgear.
Har dog kun testet det et par aftener.
Den ene satte jeg i kontakten på mit kontor og forbandt til switchen.
Den anden røg i en stikdåse i stuen; andet udstyr i stikdåsen var en standlampe og strømklodsen til min bærbar.
Med det udgangspunkt forsøgte jeg at streame en bluray film; kunne kun trække 28-29 Mbit så der var en del buffering. Netgear dimsen viste at forbindelsen ikke var helt god.
Jeg fjernede det andet udstyr fra stikdåsen og derefter var forbindelsen i top; streamen kørte 36-39 Mbit uden buffering. Fik dog ikke testet hvad max throughput var.
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu