recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netværk over stikkontakten
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netværk over stikkontakten

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
baun666 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Februar-2010
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér baun666 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Netværk over stikkontakten
    Sendt: 14-Marts-2012 kl. 09:29
Hejsa Allesammen
 
Jeg går med tankerne om at købe dette sæt
 
 
Er det nemt at sætte op?
Min tanke er at jeg vil sætte en af enhederne op på kontoret i stikkonten og et netværkskabel fra en af
udgangene fra min trådløse router over i enheden og bagefter sætte en enhed stikkontakten inde i stuen
og så et nærværkskabel i enheden og over i en switch så jeg kan få mit tv og xbox 360 og mit sorround anlæg på nettet og streame også....kan dette lade sig gører?
 
Håber i kan hjælpe mig?
 
Hilsen Morten
 
Til top
hightower Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2004
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hightower Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 10:26
det er normalt super simpelt
jeg bruger et dlink sæt til det samme

Per
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 10:45
Burde virke, men har to kommentarer:

1) træk et kabel og spar penge på udstyr og strøm - det er ikke så svært, kræver bare lidt fantasi og behændighed.

2) hvis du ikke gider kabeltræk, så vær opmærksom på at der findes andre modeller (end dem du har fundet) som har indbygget switch og sågar wifi i modtage enden, så sparer du en separat switch og får bedre wifi dækning i stuen, hvis det er et problem.
Til top
dynrambo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Januar-2010
Status: Offline
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dynrambo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Burde virke, men har to kommentarer:

1) træk et kabel og spar penge på udstyr og strøm - det er ikke så svært, kræver bare lidt fantasi og behændighed.

2) hvis du ikke gider kabeltræk, så vær opmærksom på at der findes andre modeller (end dem du har fundet) som har indbygget switch og sågar wifi i modtage enden, så sparer du en separat switch og får bedre wifi dækning i stuen, hvis det er et problem.

Har du evt. et modelnavn/nummer på dem du henviser til?
Er ikke ude på at kapre tråden, men leder efter samme løsning som trådstarter.

Hvad med ping i online gaming? Bliver ens ping højere eller lavere når man kører internettet via stikkontakterne (sammenlignet med Wifi-n)?

Har det nogen indflydelse på ping og signal, hvis man sætter internet-"kontakten" i en stikdåse sammen med eks. fjernsyn og anlæg?


Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 12:07
Jeg kører med en Zyxel PLA4205 og en Zyxel PLA4225 (med indbygget 4 ports switch), og det spiller helt fantastisk. Jeg kan snildt overføre omkring 22MB/sek, og har aldrig oplevet udfald eller andet.
Til top
dynrambo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Januar-2010
Status: Offline
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dynrambo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af Lightyear Lightyear skrev:

Jeg kører med en Zyxel PLA4205 og en Zyxel PLA4225 (med indbygget 4 ports switch), og det spiller helt fantastisk. Jeg kan snildt overføre omkring 22MB/sek, og har aldrig oplevet udfald eller andet.

Har du prøvet online gaming med din løsning? Hvilken ping har du i gennemsnit?
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af dynrambo dynrambo skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Burde virke, men har to kommentarer:

1) træk et kabel og spar penge på udstyr og strøm - det er ikke så svært, kræver bare lidt fantasi og behændighed.

2) hvis du ikke gider kabeltræk, så vær opmærksom på at der findes andre modeller (end dem du har fundet) som har indbygget switch og sågar wifi i modtage enden, så sparer du en separat switch og får bedre wifi dækning i stuen, hvis det er et problem.

Har du evt. et modelnavn/nummer på dem du henviser til?
Er ikke ude på at kapre tråden, men leder efter samme løsning som trådstarter.


Eksempelvis denne, der er sikkert også andre:

Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2012 kl. 07:51
Oprindeligt skrevet af dynrambo dynrambo skrev:

Har du prøvet online gaming med din løsning? Hvilken ping har du i gennemsnit?

Jeg spiller ikke online, men ping til min router ligger på 1-2ms.
Til top
Harder Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 198
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Harder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2012 kl. 08:59
Måske lidt off-topic men findes der adapter til at overføre antennesignal også via strømstik?
Med venlig hilsen

Claus Harder
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2012 kl. 12:15
Det har jeg ikke hørt om. Det ville også kræve massiv båndbredde da der jo sendes flere hundrede kanaler parallelt. Træk et antennekabel istedet. Enten fra central placering eller fra nærmeste antennestik (skift til sløjfedåse).
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu