|
Netværk Strukturering |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ok så :-) Tjah, stadig kan ubiquiti-routeren bruges. Der er wizard-funktioner i den til grundlæggende opsætning og portforwarding (manualen side 37 og frem). Men bruger man de "rigtige" konfigurationssider, er de lidt mere langhårede. Har du også kigget på opsætningen af Unifi AP'erne? Det kræver installation af et controllerprogram på en PC, hvorfra AP'erne opsættes. Det er måske nok også en anelse ud over rookie niveau :-)
|
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Der har været MEGA problemer med sikkerheden i Ubiquitis routeres firmware
Jeg synes det laver noget godt udstyr, men det går ikke, når de har et kæmpe hul i firmwaren som ikke blev lukket i flere måneder.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Stoffer1987 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-April-2008 Status: Offline Point: 658 |
Helt rookie vil jeg ikke kalde mig, samt jeg er en quick study ;)
Såvidt jeg kan forstå i deres guides, er det ret ligetil at sætte deres AP op :D
|
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
Hvis din router har gigabit porte i den indbyggede switch kan du godt tilslutte nas'en til routeren, en hel del routere har stadig kun 100 Mbit/s porte. Når nu du har en ekstern switch ville jeg klart foretrække at bruge den, hvorfor belemre routeren med en opgave den ikke behøver belemres med?
|
|
![]() |
|
Stoffer1987 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-April-2008 Status: Offline Point: 658 |
Jeg har nu bestilt denne, rigeligt med porte samt den kan drive AP over PoE.
http://www.proshop.dk/Netvaerk-switch/Linksys-LGS116P-2428646.html?utm_source=edbpriser&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite router har jeg ikke bestemt mig for endnu... |
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
En anden dealbreaker med Ubiquitis routere kan være, at man ikke uden videre kan bruge dem som VPN-servere. Så vidt jeg kan se, kræves en bagvedliggende Radius-server til at godkende brugerne. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Har du evt et forslag til en hvor der relativt nemt kan opsættes en VPN?
|
|
![]() |
|
Et bud kunne være Linksys LRT224 som umiddelbart ser fornuftig ud på specifikationerne. Jeg kender dog ikke routeren, skal det siges. Der er forskellige ikke-WLAN routere på Proshop - jeg faldt primært over denne fordi du allerede har bestilt Linksys - og så fordi den har næsten-wirespeed NAT hvilket ikke er uvæstentligt i dag med høje internethastigheder på fiber. Mange af de andre kan ikke route mere end 100-200 Mbit gennem NAT, og det kan jo hurtigt komme til kort inden for en kort årrække - eller måske allerede hvis du er oppe i dn høje ende af opkoblingshastigheder :-)
Jeg har ikke kigget i manualen; det bør man nok gøre og se, om det ser fornuftigt ud m. opsætning af de forskellige funktioner. |
|
|
|
![]() |
|
beatmore ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-August-2014 Sted: Vejle, Danmark Status: Offline Point: 105 |
Hvis du kan leve med at den har wifi så fungere en Netgear R7000 også ganske godt, skulle være den bedste konsum router til VPN - i hvert fald hvis man kører alternativ software på den.
Har lige købt en da vi fik ny Elgiganten i Vejle, til ca. halv pris. Kører endnu med standard software - Speedtest siger 25/25 Mbit over VPN (mit net er 50/50) og kan hente med 2 Mbyte per sek fra min NAS. Og skulle du få lyst til at bruge wifi så er der meget god dækning på den. Og vil du vide mere om linksys som der blev nævnt i tidligere så blev jeg lige nødt til at tjekke den.
Redigeret af beatmore - 16-Juli-2015 kl. 22:21 |
|
![]() |
|
Ser ud til at være en god anmeldelse for Linksys'en. Nå ja, så er der jo i øvrigt ingen grund til at bruge 2 WAN-udgaven, der er jo en tilsvarende model med 1 WAN:
Linksys LRT 214 |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |