recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - netværk til NAS mm. ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketnetværk til NAS mm. ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thomas_H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 467
Direkte link til dette indlæg Emne: netværk til NAS mm. ?
    Sendt: 18-November-2011 kl. 11:32
Hej,

jeg går lidt og overvejer at sætte en NAS server til mit system, men er lidt i tvivl om hvad der er bedst netværksmæssigt.

Jeg har allerede en Gigabit switch og en 10/100Mb switch og jeg tænker at jeg får bedst hastighed til overførsel, hvis min PC og NAS sidder på GB swithcen?

Jeg har lavet en lille tegning af, hvordan jeg tænker det, vil det komme til at at virke?
Kan tingene godt snakke sammen gennem flere switche?

http://peecee.dk/uploads/112011/network.png

Redigeret af Thomas_H - 18-November-2011 kl. 11:33
--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2011 kl. 11:39
Der burde ingen problemer være, du kan sagtens køre igennem flere switches. Men ja, din NAS skal helst sættes til din Gb-switch.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2011 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Der burde ingen problemer være, du kan sagtens køre igennem flere switches. Men ja, din NAS skal helst sættes til din Gb-switch.

Fedt!
Men hvad med det trådløse? Jeg skal i forvejen have købt en router til 300Mb da den gamle ikke rækker så langt, men så vidt jeg kan se, har de alle kun 10/100Mb på LAN siden, findes de slet ikke med Gb ?

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2011 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af Thomas_H Thomas_H skrev:

Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Fedt!
Men hvad med det trådløse? Jeg skal i forvejen have købt en router til 300Mb da den gamle ikke rækker så langt, men så vidt jeg kan se, har de alle kun 10/100Mb på LAN siden, findes de slet ikke med Gb ?

jo de findes skam, men du skal nok se på dem der mindst koster 5-600kr. Jeg købte selv for 2 år siden en topmodel fra cisco/linksys fra deres serie til privatbrug og der blev jeg skuffet over den ikke har bedre dækning end den har.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2011 kl. 12:32
de dyrere modeller plejer at have bedre dækning.. jeg har en wrt610n som havde en bedre dækning end min lidt billigere wrt600.
skulle jeg købe i dag ville jeg vælge en af disse
http://www.proshop.dk/Netvaerk-router-og-firewall/Linksys-E4200-Wireless-N-Router-2246957.html (sidstnævnte ville nok være mit valg, da de hævder højere hastigheder på wireless, og forskellen i pris er minimal)
begge har gigalan, og dual band så du kan køre stream på ene bånd og data på det andet bånd
edit prisen er desværre også derefter.... de koster lige knap 1k

Redigeret af rhsin - 18-November-2011 kl. 12:42
Mvh

René
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1253
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2011 kl. 12:46
Jeg har de sidste par år haft en D-link DIR-825, denne fungerer også rigtigt godt, og er med GBit LAN porte.

/ask
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2011 kl. 12:55
Ok må indrømme, at det med dækningen nok er lidt et luksusproblem da jeg har dækning men ikke helt så meget i alle kroge.
Så jeg kan faktisk se at sådan en som denne også har Gb
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=489239

Jeg har faktisk også en server på nettet, som skal køre trådløst og det er den der er meget svag. Er der nogle specielle krav til netkort, andet end det skal være n? Jeg har et Linksys kort i nu, som konstant går ned, fordi den skifter væk fra Windows' netværks styring og over til dets eget, det virker mega dårligt! Så jeg ville virkelig gerne bare have et der kunne installeres uden alle mulige "smarte" features.
Dette her er samme fabrikat som routeren, det må da virke?
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=231571

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu