Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Why anda
Ny bruger
Oprettet: 01-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
|
Emne: Netværks kabler??? Sendt: 19-Maj-2009 kl. 23:45 |
Hej jeg har tv via energimidt og bruger et cat6 utp kabel (uskærmet) på ca. 20-25 m mellem fiberboxen og settop boxen, er der nogle af jer der ved om man vil opnå en forbedret billedkvalitet, ved at skifte det ud med et cat6 stp kabel (skærmet) i samme længde?
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 20-Maj-2009 kl. 00:06 |
Why anda skrev:
Hej jeg har tv via energimidt og bruger et cat6 utp kabel (uskærmet) på ca. 20-25 m mellem fiberboxen og settop boxen, er der nogle af jer der ved om man vil opnå en forbedret billedkvalitet, ved at skifte det ud med et cat6 stp kabel (skærmet) i samme længde? |
Nej. Kvalitet og digitalt TV er meget nemt. Hvis der ikke er frysninger eller pixelleringer i billedet er kvaliteten 100% i orden og kan ikke blive bedre.
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
Why anda
Ny bruger
Oprettet: 01-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 18
|
Sendt: 20-Maj-2009 kl. 00:07 |
Super tak for det.
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 20-Maj-2009 kl. 00:18 |
Derudover skal man passe meget på med skærmet kabel. Et ukorrekt jordet skærmet kabel skader mere, end det gavner. Og i en hjemmeinstallation kan man roligt gå ud fra, at skærmen ikke bliver korrekt jordet.
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 20-Maj-2009 kl. 00:34 |
Allan Olesen skrev:
Derudover skal man passe meget på med skærmet kabel. Et ukorrekt jordet skærmet kabel skader mere, end det gavner. Og i en hjemmeinstallation kan man roligt gå ud fra, at skærmen ikke bliver korrekt jordet.
|
Generelt laves netværk med UTP (unshielded twistet pair). Jeg undrer mig over at der er så mange spørgsmål vedr. skærmet netværkskabel i dette forum?
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 20-Maj-2009 kl. 16:58 |
JesperLund skrev:
Generelt laves netværk med UTP (unshielded twistet pair). Jeg undrer mig over at der er så mange spørgsmål vedr. skærmet netværkskabel i dette forum?
|
Det er ikke kun her. Det er en udbredt misforståelse, at STP er bedre end UTP.
|
 |