|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kennethp ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-December-2009 Sted: DK Status: Offline Point: 97 |
![]() Sendt: 17-August-2010 kl. 14:08 |
Hej alle sammen!
Jeg er igang med at researche omkring min kommende netværks medie afspiller. De fleste modeller der er på markedet nu virker som om at de alle har deres fordele og ulemper. Hvis jeg kort skal opridse hvad jeg forventer: - Intern harddisk (3.5" til 2tb harddisk) - Passiv kølet (eller mulighed for at skifte kabinet som med a-200) - Movie jukebox funktion (som fx. YAMJ) < ="utf-8">- Godt interface til musik! - Podcasts (Mulighed for at afspille podcasts som fx. nyhederne) - Afspilning af 1080 bluray iso (gerne over gigabit netværk hvis det er muligt) - 2 Video udgange(enten 2hdmi eller 1hdmi + component) (skal bruges til projektor og 10" skærm) - Fungere som NAS - "lille" (ikke et absolut krav, men synes c.200 er for stor, og har ikke brug for optisk drev) Nu har jeg så læst en masse og tror at A-200 vil være et meget godt valg, hvis blæseren generer kan man købe et passivt kølet kabinet. Men den kan ikke fås i Danmark for tiden, og jeg synes de bliver ved med at udskyde datoen for hvornår den kommer hjem. Det får mig til at tænke om der er noget nyt på vej? Der er jo lige kommet popbox, men den kommer kun i US, og den næste store boxee box er vel også til det Amerikanske marked med netflix osv. Bliver EU sprunget over mht. netværksspillere i dette efterår, eller er der andre nye på vej? De modeller der er her nu (popcorn hour c-200/A-200, hdi dune, Ac ryan, WD, tvix), er de ikke alle fra '09? Det lader også til at mange af dem har problemer med at udnytte gbit netværk og derved hakke en masse under afspilning af 1080p materiale. (http://www.youtube.com/watch?v=cTjiMewV68I) Er det noget man forventer bliver rettet i kommende firmware eller kommende afspillere? Popboxen klarede det bedst i videoen, og da den har samme sigma chip som a-200 virker den som et oplagt valg. Kender i til nogle lækre netværks medieafspillere der bør komme i efteråret, eller bør man slå til nu og få en a-200?
|
|
![]() |
|
kennethp ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-December-2009 Sted: DK Status: Offline Point: 97 |
![]() |
Og hvad med Hdmi 1.4 hvornår får vi det at se på de kære små?
|
|
![]() |
|
tobiasl ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 820 |
![]() |
som der er blive skravet mange gange før men er nok blive vek i mængden er popbox mere en internet ting alser ikke til media localt og angåene gbit netværk så er fordelen mere når du skal overføre til den interne HDD jeg kana fspile 50GB blu-ray iso på min c-200 uden det hakker ;-)
og det du skriver med blu-ray iso så er der mig bekent ikke kommet flere afspiler ind c-200 og Dune HD Base 3.0 a-200 er ikke med fuld Blu-ray menuer men lite menuer men vis det er ok så er det jo fint ps så vidt jeg husker bruger popbox samme chipset som både c-200 og Dune og a-200 bruger det samme så der er nok der du skal se haker riget skyld da de har flere krafter til det ;-) edit skriver du jo også selv :-D
Redigeret af tobiasl - 17-August-2010 kl. 14:59 |
|
![]() |
|
LeBlodia ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 341 |
![]() |
Tag evt. et kig i denne tråd: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=83131&title=hvilken-media-streamer-er-bedst-til-max-1500-kr
Redigeret af LeBlodia - 17-August-2010 kl. 15:20 |
|
![]() |
|
LeBlodia ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 341 |
![]() |
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Jeg har selv bestilt en PCH A200 netop pga. krav om en god og stabil afspiller, med jukebox funktion, mulighed for passiv køling, HDMI og at den har gode overførselshastigheder på trådet netværk, så jeg kan bruge en NAS til opbevaring af film.
Jeg tror selv der er noget på vej, da leveringen lige er udskudt med 1 uge mere og jeg i forvejen har ventet siden juli. Jeg har også en forventning om at den kan gøres endnu mere komparkt hvis man skiller de 2 PCB fra hinanden, da de er forbundet via pinheads, hvilket rimelig sikkert er muligt. I så fald bliver den pludseligt en af de mindste afspillere man kan få, hvilket er rart da den flyde forholdsvis meget efter min mening. Redigeret af Anima - 17-August-2010 kl. 15:50 |
|
![]() |
|
![]() |
Så er der nye Hdi dune afspillere, det kan være man lige skal vente og se hvad de kan:
http://dune-hd.com/hd_players/current/
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |