recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netværks problemer udfald
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netværks problemer udfald

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Netværks problemer udfald
    Sendt: 24-Juli-2013 kl. 22:53

Hej,

Vores netværk i huset er begyndt at drive mig til vanvid!! Det hele har kørt uden problemer de sidste halve års tid men nu er den begyndt at drille. Jeg har fibernet fra sydenergi med deres boks og min egen router, som er koblet til boksen. Vi oplever store udfald på halvdelen af vores trådløse enheder: iphone 4 samt 2 acer pc som er 4-5 år gamle. Det er dem vi har problemer med. Men iphone 5 og macbook air kører uden problemer. Lige nu når jeg skriver så er der net på iphone 5 mens der på 4'eren ikke er netforbindelse..?!
Er det min Netger router i stykker eller er der nogle andre årsager. Den er ca 1 år gammel og jeg købte den da den skulle være meget go' og stabil. 
Er der nogle der har oplevet lignende ting ? Hvad kan I anbefale at jeg skal gøre ?
På forhånd tak
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2013 kl. 23:36
Starte med at rejse antennerne op?

Hvor varmt er det, hvor routeren sidder?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2009
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 00:10
Kan skyldes krypteringen af netværks nøglen, hvor IP5 får routeren til at køre en kryptering som de andre ikke understøtter, eller at din ip5 og mac air får routeren til at skifte til 40 mhz som de andre måske heller ikke understøtter.
Virker de andre igen, hvis du afbryder WiFi på din iphone 5 og macbook air ?

Redigeret af lks - 25-Juli-2013 kl. 00:12
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 00:20
Oprindeligt skrevet af lks lks skrev:

Kan skyldes krypteringen af netværks nøglen, hvor IP5 får routeren til at køre en kryptering som de andre ikke understøtter, eller at din ip5 og mac air får routeren til at skifte til 40 mhz som de andre måske heller ikke understøtter.
Virker de andre igen, hvis du afbryder WiFi på din iphone 5 og macbook air ?

der har jeg ikke prøvet men der vil jeg går , så kommer jeg med svar 

Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 00:25
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Klaus

den hvide box er ikke i brug som sender der er en SE har indstaleret så antennerne er ikke i brug.. den sorte box er min router fra netgear

vi snakker nok 20-25 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 05:46

Måske er der en i dit nærområde der kører på samme kanal som dig.

Prøv at hente inSSIDer. Her kan du se hvilke kanaler de andre routere i nærheden bruger. 

Det kan også være routeren der er defekt.

Jeg havde samme problem med en Netgear router.

Den blev skiftet ud og nu kører det uden problemer.

Redigeret af Mufti - 25-Juli-2013 kl. 05:51
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 07:03
Med en Mac behøver man ikke et program til at vise kanaler. Hold ALT tasten nede og tryk på æblet oppe i venstre hjørne. Tryk på system information. Gå ned under Netværk->wifi
Her er en liste over alle de wifi netværk din Mac kan se med oplysninger om hvilken kanal de bruger.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 09:52
Ja, pludseligt opståede problemer med den trådløse del tyder lidt på at en nabo har sat trådløst netværk op i samme kanal-område som OP benytter.

/ask
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 20:53
Muligvis et andet stykke elektronik som går ind over. Er der monteret/opsat udstyr med trådløs teknologi i perioden hvor problemet opstod? Det kan også anbefales, at flytte routeren højt op, samt væk fra andet elektronik. Kan se der sidder en del bokse tæt på routeren. Routeren skal placeres så central som muligt i forhold til hvor enhederne i huset skal koble til samt så enligt og frit som muligt fra andet inventar. Som der nævnes kan det måske også være indfald fra andre i nærheden (naboer), som måske benytter udstyr som forstyrrer dit signal. Det behøver ikke kunne løses ved blot at skifte kanal, men det kan ikke skade. Hvis de fx. benytter en trådløs DECT telefon, kan dette forstyrre, lige så vel som radiobølger fra mikroovne kan forstyrre. Benyt enten tidligere nævnte inSSIDer til PC. Eller Network Signal Info eller Wifi Analyzer til Android (hvis du en sådan enhed. Ved ikke rigtigt om der findes en lækker app til Apple enheder, som kan måle og analysere signaler. Prøv at kigge i din routeropsætning, om valg af kanal står til automatisk, eller om den står manuelt valgt. Hvis den står til automatisk, burde routeren selv finde ud af at vælge den bedste kanal. Står den til manuel, så forsøg en anden kanal.
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Marts-2008
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Klaus

den hvide box er ikke i brug som sender der er en SE har indstaleret så antennerne er ikke i brug.. den sorte box er min router fra netgear

vi snakker nok 20-25 

Når du skriver "ikke i brug", betyder det så, at antenner ikke er aktive, altså senderen er slukket. Hvis den også står og sender signaler ud, skal den bare kvæles. Evt. skru antennerne af.
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 22:54
fhansen

jeg er i tvivl om den router fra SE er aktiv eller passiv.. jeg har aldrig brugt den da der koster ca 40-50 kr om mnd for at kunne benytte den som trødløs sender, men da jeg har haft min netgear router har jeg fravælgt den mulighed som SE tilbyder med dæres router ...jeg prøver at skrue antennerne af ..
Til top
Gravenslund Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Februar-2009
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gravenslund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 23:56
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

fhansen

jeg er i tvivl om den router fra SE er aktiv eller passiv.. jeg har aldrig brugt den da der koster ca 40-50 kr om mnd for at kunne benytte den som trødløs sender, men da jeg har haft min netgear router har jeg fravælgt den mulighed som SE tilbyder med dæres router ...jeg prøver at skrue antennerne af ..

det koster 19,- i måneden og hvis ikke et er tilvalgt er den selvfølgelig ikke aktiv og sender ikke
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu