|
netværks tuner (DVB-T2) |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Blank ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-December-2011 kl. 19:47 |
Hej..
Et nyt univers for mig, og synes ikke jeg har kunne finde et svar nogle steder.. men søger en netværks tuner ala HDhomerun. enten til boxerTV altså dvb-t2 med kort, eller hvis muligt til viasat satelit.. jeg har et mediecenter i både stue og soveværelse, så det skal køre den vej, og igennem netværk, og hvis muligt, gerne være med 2 tunere.. jeg er ikke interesseret i at bruge noget recorder eller noget i den stil, hvor at en server skal kører, og sende billede videre til klient, men jeg er udelukkende ude efter en stand alone kasse ala HDhomerun.. nogle gode bud, som jeg ikke selv er stødt på endnu..? på forhånd tak.
Redigeret af Blank - 29-December-2011 kl. 19:58 |
|
BaaaaaH
|
|
![]() |
|
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Pt. skal du ikke regne med, at få Boxer HD kanalerne til at køre på en netværkstuner, da det kræver en godkendt CI+enhed
|
|
miri
|
|
![]() |
|
KimOlsen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-December-2009 Status: Offline Point: 27 |
http://www.anyseedirect.eu/en/Network-Tuners/Anysee-N7TCCICRplus/flypage.tpl.htmlHer er en, men den har en pris for en single tuner på 250£ !!!
Der må findes bedre løsninger. Leder også selv efter en. Mvh Kim
|
|
![]() |
|
KimOlsen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-December-2009 Status: Offline Point: 27 |
Ser ud til der nok er en løsning her
|
|
![]() |
|
Blank ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
Den løsning kræver jo en computer (server) til at sende billedet videre,
derfor jeg søger en stand alone boks.. men det virker til at man må vente lidt endnu.. men tak for jeres svar.
|
|
BaaaaaH
|
|
![]() |
|
sirvival3 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 168 |
Jeg tror desværre kun der findes disse to produkter på markedet, som i princippet kan gøre det:
Hvis det skal være med to tunere, så skal man vist bare købe/tilslutte dobbelt op. Problemet er så, at de ikke understøtter T2 som nok er fremtiden og derfor hurtigt forælder T-tunerboksen, og at Viasat arbejder med nogle helt særegne standarder som gør det tvivlsomt om det virker med S2-tunerboksen. I forhold til Viasat har jeg på recordere læst om gode erfaringer med Dreambox, men det er jo også en slags server.
|
|
![]() |
|
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
DVB-T2 kan man ikke nævne uden at man også siger boxer. Men kan ikke sige boxer og dreambox, da den version af viaaccess boxer har været snedige nok til at vælge så vidt vides ikke kan benyttes med dreambox (læses, den er ikke knækket).
|
|
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|
![]() |
|
sirvival3 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 168 |
Men man kan vel stadig sige viasat (satelit) og Dreambox ik'? Og Boxer er endnu ikke gået over til T2, det sker først til april (jeg synes at have læst rygter, der sår tvivl om de overhovedet går over til det, men det fremgår af deres hjemmeside, at de gør).
Redigeret af sirvival3 - 07-Januar-2012 kl. 22:15 |
|
![]() |
|
FPP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Juli-2010 Status: Offline Point: 284 |
De nye HD kanaler fra Boxer bliver sendt med DVB-T2 og CI+ kryptering, de nuværende kanaler, inkl. TV2 SD, bliver fortsat sendt i DVB-T med almindelig CI.
Bemærk at udfordringen i forhold til Boxer IKKE er at finde en DVB-T2 tuner, da det er CI+ der er begrænsningen. Som jeg forstår CI+ standarden kræver det at softwaren har de rette certifikater fra Boxer for at kunne læse streamen. Dvs. uanset at man finder en tuner med T2 og CI+ vil begrænsningen stadig ligge i softwaren. Ret mig gerne hvis jeg tager fejl! Bemærk også at mange af Anysee´s produkter hedder noget med CI og PLUS. Det betyder ikke at der er understøttelse for CI+, men at PLUS modellerne ofte har indbygget "softcam" til f.eks. Yousee.
|
|
![]() |
|
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Hvis du vil viderebringe rygter, så er det absolut mindste, du må gøre, at henvise til kilden. ![]() Når Boxer selv 14 september 2011 udsender en pressemeddelelse om at bruge DVB-T2 på mux5 fra 1 april og at sende TV2 i HD format - og når Boxer følger op med at støtte forhandlernes salg af DVB-T2 udstyr - så skal der meget, meget gode argumenter til at sige noget andet. ![]() Lars ![]() |
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
![]() |
|
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
Har hørt at nogen af dem der har prøvet at lave cam inden for det sidste år med viasat ikke har det store held til det, måske nogen her kan konfirmere det, læses som kort der er udstedt inden for det sidste år.
Så jeg kan ikke skrive at det vil virke, det kan andre måske konfirmere
MVH Redigeret af rasmuzzen - 08-Januar-2012 kl. 12:01 |
|
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|
![]() |
|
reslfj > Så fik jeg vist ørerne i maskinen.
Jeg kan desværre ikke finde kilden, men mindes det var et svensk forum og svensk Boxer der var tale om. Som jeg forstod det, så var der nogen udfordringer i forhold til udstyr der gjorde, at man tvivlede på projektet. Men som jeg også skriver, så siger de officielle kanaler, at man går over til det 1. april, og det er helt klart det vi må forholde os til, og absolut ikke løse rygter fra en junior-bruger på recordere.dk baseret på noget netlæsning en sen nattetime. Desuden er svenskerne vist allerede overgået til T2 og CI+. Jeg overvejede lidt om et produkt som Slingbox kombineret med en af Boxers og/eller Viasats egne modtagere kunne fungere som en slags kombineret netværkstuner? Jeg er bare i tvivl om hvordan data modtages fra Slingboxen?
Redigeret af sirvival3 - 08-Januar-2012 kl. 15:37 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |