|
Netværksafspiller |
Besvar |
Forfatter | |
c0x
Ny bruger Oprettet: 15-December-2012 Status: Offline Point: 1 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 15-December-2012 kl. 13:49 |
Hej,
Jeg søger hjælp og råd til hvilken dims jeg mangler. Jeg har rippet mine CD'er (MP3) og DVD'er (VOB), som jeg vil placere sammen med billeder, på en NAS - formentligt QNAP. Jeg vil gerne kunne afspille film og musik fra NAS'en forskellige steder i hytten. Til musik har jeg almindelige, dumme, analoge musikanlæg, med phono-kabler. Til TV har jeg konverteret til HDMI. :) Jeg vil gerne kunne afspille musik uden at skulle tænde TV'et. Jeg vil også gerne kunne afspille lyden fra TV'et, på musikanlægget. Jeg har ikke noget surround sound og er ikke sikker på at jeg kommer til at anskaffe det, bare almindelig analog stereo. Selve mediestrømmen vil jeg foretrække at køre gennem det kablede netværk. Jeg har kabelnetværk rundt i hytten og ønsker ikke trådløse løsninger, udover til alm. internetbrug (primært surfing) eller evt. til styring af afspillerne. Jeg vil, som sagt, gerne kunne styre musikafspilningen fra enheder koblet til netværket (Android-telefon, Windows PC). Mine ønsker til lydkvalitet er, at det skal lyde godt, men ikke nødvendigvis suverænt. Jeg har et mellemklasse-anlæg, vil jeg kalde det, med gode gulvhøjttalere og et kraftigt anlæg. Jeg kan ikke døje transistorradio-lyd, men jeg går nok heller ikke op i de mindste detaljer. Jeg vil gerne have at det er brugervenligt - hele familien skal kunne finde ud af det (når det først er sat op). Man bliver lang i ansigtet af kluntede menuer og dårlig funktionalitet. Jeg pt. en TViX Slim S1 og en Sony (BDP-S470), som jeg bruger til filmafspilning fra hhv. HDD og CD/DVD/BD. Filmafspilning fungerer egentligt OK. Jeg kunne måske nok leve med at anvende de 2 nævnte apparater til afspilning af film fra netværket, men jeg vil bestemt ikke bruge dem til musik. Der er de simpelthen for kluntede. Eks. på TViX'en kan jeg ikke sætte musiknumre i kø - og på Sony'en, der kan jeg ikke engang bladre imellem CD'erne uden af stoppe afspilningen først. Sidst, så kunne jeg godt tænke mig en dims, der er en lille smule fremtidssikret ift. eks. ikke forventes at blive usupporteret inden for nærmeste fremtid - derudover tænker jeg, at den gerne må understøtte onlinetjenester, som shoutcast, Spotify e.lign., men det er ikke et ultimativt krav. Spørgsmålet er nu - hvilken dims skal jeg have? :) Jeg har lidt kig på; * WD TV Live, den ser ud til at kunne det hele, hvis jeg kan leve med lydkvaliteten fra den indbyggede DAC. * Roku 2 SX, den vil også kunne gøre jobbet, tror jeg, men der skal jeg enten konvertere alle mine film, eller have noget live-konvertering af videoformatet på NAS'en. Jeg har ikke nogen idé om lydkvaliteten. * Sonos Connect, kan dog kun bruges til musikdelen. * Squeezebox, er vidst nærmest udgået? men jeg synes ikke rigtigt, at der er noget, der ser ud til at kunne det hele. Hjælp! :) /Henrik |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |