recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netværksproblemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netværksproblemer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Netværksproblemer
    Sendt: 13-Oktober-2019 kl. 13:04
Har en del udfordringer med mit netværk på det seneste.

Kører med dette setup indtil ungerne:
Fra modem/router (stofa) til en switch på kontor, derfra en streng ind til værelse hvor der er en anden switch, derfra til hver af ungernes enheder: 4 enheder.

Her kommer det så. Lige pludselig bliver de smidt af netværket, på hver af pc står der: netværk er ikke identificeret, når jeg fejlsøger står der at pcer ikke har en korrekt ip adresse og den er koblet på offentligt netværk.

Har efterfølgende genstartet: modem,switch og switch, alt sammen slukket helt ned og tændt i den rækkefølge de er koblet sammen, derefter tændt pc, samme fejl.

Hvis jeg kobler et kabel fra router til switch på værelset virker det med det samme.
Hvis jeg derefter kobler det hele sammen igen, virker det som det skal???

Har også prøvet fra router til 1. switch, så virker det også bagefter.

Hvad er det jeg overser her?
Overvejer at forlænge kabel(eneste mulighed, kan ikke trække nyt) og så direkte til router og udenom 1. switch for at se om det så virker.

Begge switch er skiftet til nye/andre modeller for at se om de var problemet


Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Peter.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2012
Status: Offline
Point: 139
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.C Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2019 kl. 14:12
Har kontrolleret indstillingerne i PC'erne.

Bare for at sikre at en af ikke er sat til fixed IP adresse,  eller lignende.
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2019 kl. 15:23
Begge står til automatisk DHCP
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2019 kl. 16:44
Hvis der står ingen netværk, så betyder det typisk at der ikke er nogen dhcp-server tilgængelig til at uddele IP-adresser, og det vil sige det er routeren der sandsynligvis er ved at stå af, eller strømforsyningen til den. Nu skriver du ikke noget om hvornår du har testet, men hvis den melder fejl igen, så test først af fra pc direkte til router som før - hvis det virker, så er det muligvis en af switchene som er ved at stå af, og bliv så ved med at teste længere og længere ud i systemet. Lad være med først at genstarte. Til sidst vil du kunne identificere "problembarnet". det kan være alt fra en ødelagt port som gå ind og "dræber" netværket, til en døende strømforsyning.

Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2019 kl. 19:32
Hvad har du ellers af ting koblet til din router feks mobiler, iPads osv? 
Vis du bruger dit internet til mange ting og resten af familien også gør ville jeg købe en router selv, dem fra udbyderen er noget skrammel, vil æde min gamle hat på det er den der er problemet.

Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2019 kl. 20:03
Nåh ja glemte da lige min asus router rt-ac56 der sidder imellem modem og switch.
Opdatering, da lillemor støvsugede bagved kommoden fik hun slukket for al elektronikken, da jeg tændte igen stod strømforsyning/1.switch af, så kan sagtens være den der har skabt problemer, nu er ny bestilt og så må jeg se om det har hjulpet


Redigeret af Theilo - 13-Oktober-2019 kl. 20:04
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu