recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Network Link router til Beo5 Encore
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Network Link router til Beo5 Encore

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
compatibel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-December-2012
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér compatibel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Network Link router til Beo5 Encore
    Sendt: 11-Februar-2014 kl. 18:29
Hej fellow freaksSmile

Jeg har en TDC ADSL Homeduo forbindelse. Jeg har fast fortrådning til Beosund 5 Encore samt Rasp-pi til Beovison 10-40 samt wifi til div. telefoner, ipods, laptops.

B&O anbefaler at jeg opretter et undernet via en Network Link Router.

Jeg kan se i en ældre vejledning at B&O anbefaler Linsys E4200. Den kan stadig skaffes men er udgået.

Er der nogen der har et lignende setup som mig og har en router de kan anbefale til maks. 1000 kr ? den skal gerne have usb tilslutning også!

Jeg har researced lidt på både TDC´s og B&O hjemmeside, men synes ikke at kunne finde noget specifikt.

Mvh Compatibel

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2014 kl. 21:29
Virker det du har nu ikke, eller hvad er problemet?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér compatibel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2014 kl. 22:00
Hej
Ja det var lige den del af forklaringen som jeg valgte ikke at skrive ind for at holde det kort, men tak for spørgsmålet.

Ja det virker, men ikke perfekt. Min Beo5 kan nogen gange have svært ved at finde  nettet - søger i flere minutter eller mer. Senest har den også flere gange gået over i knæk i lyden.

Min Rasp-pi kunne godt hente oplysninger lidt hurtigere og stopper af og til streaming pgra. høj cpu.

Sidst men ikke mindst vil jeg gerne have en harddisk koblet op på min router.

Mvh Compatibel
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 19:51
Nu har jeg meget svært ved at tyde hvad du mener med alt din danskificering af tingene...

Men hvis jeg forstår det korrekt, så ønsker du at sætte en ekstra router efter din eksisterende og køre dit udstyr på denne?

Det kan ikke anbefales, da det ikke tjener noget andet formål end at gøre det netværk mere komplekst og forhindre visse enheder i at se hinanden.
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2014
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2014 kl. 01:49
Hvordan får du fysisk internet i din bolig (RJ45 stik i vægen, telefon stik med modem-router fra TDC, fiber, Coax (tv kabel) tilslutte til et modem-router)?

Er Beosound 5 Encore afspilleren forbundet til LANet via et patch kabel eller anvender du WiFi?

Hvad mener du med "Undernet"? Et separat subnet fra resten af dit LAN eller DMZ? Kan du linke til dokumentationen som nævner det?

Som Cyberguyen nævner så vil en ekstra router bare skabe problemer. Du får et være bøvl med double NAT.

Hvis muligt så erstat routeren du har fået fra TDC med en ny router. Eks. Asus RT-AC68U som understøtter den nyeste WiFi standard (802.11AC, 3x3 MIMO Streams) og har en kraftigere CPU (Broadcom BCM4708 800 MHz - https://wikidevi.com/wiki/ASUS_RT-AC68U) så du får høj PPS (Packets Per Second) rate.

Jeg tror den understøtter fil deling via USB men jeg er ikke 100% sikker. Dog skal du være opmærksom på at jo mere "unødvendigt" (ikke pakke håndterings relateret) du sætter routeren til at lave går det udover PPS raten da routeren skal anvende beregninger på at tilgå den eksterne harddisk via USB og sende filerne.

Hvis du har mange end devices (computere, mobile devices...) som skal på internette samtidig, så vil jeg rekommandere en NAS eller Mini Server til fil deling/streaming server.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér compatibel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 11:09
Forbindelsen ind i huset er en 3 faset telefonledning til min TDC homeduo modem/router. Jeg har internet og fastnet telefon via denne. Forbindelsen til beo5, rasp-pi og div. er via trukkede Cat.6 kabel (nyt hus). Andre forbindelser, feks. ipod, smartphone, laptop er wifi. Bruger også en RE1000 Extender.

Mht. Link router, se side 15 her,
http://beoforum.dk/download/userguide/beosound5-encore_userguide_danish.pdf 

Mvh.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér compatibel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 11:11
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér compatibel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 11:15
Og så var der også lige denne udgave fra B&O

http://www.flexcabling.com/filer/bo/DA-Network%20Link_1105_Web.pdf
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af compatibel compatibel skrev:

Og så var der også lige denne udgave fra B&O

http://www.flexcabling.com/filer/bo/DA-Network%20Link_1105_Web.pdf

Det er jo fis i en hornlygte at B&O kan frasige sig at give support, hvis man ikke benytter noget af dem på forhånd godkendt netværk udstyr.

Jeg ville holde mig langt ved fra sådan noget amatørteater - netværk skal overholde netværk standarden og ikke en skid andet. Shocked

Det svarer jo til at du ikke må tilslutte noget andet elektrisk udstyr i dit hjem på samme fase, hvis du har B&O i din stue.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 21:06
Jeg har nu altså brugt en BS5 på TDCs router uden problemer, så det skal kunne lade sig gøre.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu