recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NevoQ50 sikke da en fed fjernbetjening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNevoQ50 sikke da en fed fjernbetjening

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
filmtosse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2005
Status: Online
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Emne: NevoQ50 sikke da en fed fjernbetjening
    Sendt: 12-Februar-2009 kl. 21:24

Har være så uheldig at ødelægge min Phillips Pronto RU960 så nu har jeg bestilt en ny universal fjernbetjening og denne gang har jeg valg en Nevo Q50

Er der nogle der kender Nevo Q50 og har nogle gode fif til opsætningen af den??

Redigeret af filmtosse - 19-Februar-2009 kl. 22:01
Vi holder ikke op med at lege, bare fordi vi bliver ældre. Vi bliver ældre, hvis vi stopper med at lege.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af filmtosse filmtosse skrev:

Er der nogle der kender Nevo Q50 og har nogle gode fif til opsætningen af den??

Jeg synes egentlig ikke der er så meget at være opmærksom på fra selve fjernbetjeningens side - den gør præcist hvad du beder den om, hverken mere eller mindre, hvilket netop er fordelen ved den (udover at den er lækrere udført end de fleste). Så det drejer sig egentlig bare om at få sat sig ind i softwaren, så man forstår grundprincippet. Jeg er ikke faldet over nogen quirks eller begrænsninger, som man skal være opmærksom på, eller fancy features man kan udnytte. Eventuelle "fif" vil mere dreje sig om det udstyr man skal betjene med det, end fjernbetjenignen som sådan. Opsætningen er ikke så wizard-baseret som Logitech, du får ikke rigtigt nogen "hjælp". Der er dog en stak standard-templates, som gør den noget hurtigere og nemmere at programmere end Pronto, der skal opbygges _helt_ fra bunden. Hvis du har erfaring med Pronto, vil du formentligt finde det meget nemt at programmere Nevo'en.

Du kan evt. med fordel investere i Connect boksen (koster et par tusinde), så du kan betjene udstyret med RF signaler og evt. RS232 til det udstyr du har der understøtter det. Det giver mere stabil kommunikation, og med RS232 får du ofte nogle ekstra features du ikke har med IR. F.eks. kan du på mange surround-receivere via RS232 vælge et specifikt surround-format, i stedet for at bladre mellem forskellige formater, det er en stor fordel. På nogle, Onkyo f.eks., kan du vælge et specifikt volumen-niveau direkte, så du f.eks. kan programmere det sådan at "se film" sætter receiveren på ét niveau, "se TV" sætter den på et andet, og "hør radio" sætter den på et tredje osv. En anden detalje ved Connect boxen, som man måske kan have glæde af alt efter hvilket udstyr man har, er en video sensing funktion, boxen kan holde øje med om der er signal på en composite video udgang, og dermed "se" om et bestemt apparat er tændt eller ej. Det kan løse problemer med udstyr der ikke har discrete kommandoer til on/off, eller måske afhjælpe hvis man har en lidt ustabil tv-modtager der ikke altid tænder når man beder den om det... Kort sagt, hvis du for alvor vil have det fulde udbytte af den, så invester i Connect boxen også.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 14:35

Det kunne da godt være jeg lige skulle tjekke sådan en Connect box ud.

Har haft Pronto før så kender godt til programeringen før og der var også noget med at man kunne impotere sine Pronto filer ind i Nevo programmet og så viderudvikle dem så de passer til Nevo, og mit valg stod mellem en Pronto og en Nevo og må nok sige at jeg synes Nevo Q50 havde et lidt feder design, så derfor fladt valget på den, glæder mig til at modtage den, så jeg kan komme til at programere den, ved godt det er et ret stort arbejde at gøre det, men at det bagefter er rigtig fedt at benytte den.

Tak for inputtet Otto

Vi holder ikke op med at lege, bare fordi vi bliver ældre. Vi bliver ældre, hvis vi stopper med at lege.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2009 kl. 22:01

Så nu har jeg fået programmeret det meste ind i min nye fjernbetjening, og jeg må da godt nok lige sige føj da hvor er den lækker, så kan Phillips godt lægge deres Pronto serie i skuffen, NevoQ50 er da bare så meget mere, kvalitets følelsen er da lige en tand over, ok skal nok lige indrømme at jeg kun kender Pronto RU890 og RU960, men i forhold til dem er den bare vildt lækker, var indtil for nylig Pronto RU960 ejer, men den gik til, efter en tur på gulvet, den var jeg også meget glad for, indtil nu, for hvor virker den dog tung og uhandig med sine 260 g og buttede stil i forhold til NevoQ50’s slanke linje og en del mindre gram.

Programmeringen af Nevo og Pronto er en del forskellige og så alligevel ikke måden man programmere på forgår via et medfølgende program, hvor efter man overfører det til fjernbetjening, og hvor kan man dog lave mange smarte og vanvigtige ting, har selv lige brugt ca. 10 timer på at gøre min NevoQ50 klar til leg og der er mange ting som kan og helt sikkert også skal laves om, og har da også lavet meget om på den mens jeg har bygget den op til start, man får jo hele tiden nye ideer,  så er det heldigvis nemt at gå ind og tilrette den til de nye ideer, og rette den tilbage, hvis man fortryder igen, men hvor kan det være en tidsrøver at sidde og finde på ting og afprøve ting, skal love for det kan gribe om sig :-)

Så står man og vil bruge en lille bunke penge på en universal fjernbetjening så skal man helt klart tage en NevoQ50 eller måske storebroderen S70 i overvejelserne, det kan godt være de koster, men de er sku alle pengene vær, sidder dog nu og fortryder en lille smule at jeg ikke købte S70 da den også virker via Wi-fi, så havde der jo været endnu mere at lege med uha teknik teknik teknik dejligt dejligt dejligt:-)

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 12:43

Hvor sælges den henne?

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 12:47
Den ser ok lækker ud ?

Hvad koster sådan en ?

Gad vide om den kan styre atv eller om den har samme begrænsninger som logitech og Philips.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hvor sælges den henne?

Ved ikke lige hvem der sælger den i Danmark har købt min via Ebay

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 12:56

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Den ser ok lækker ud ?

Hvad koster sådan en ?

Gad vide om den kan styre atv eller om den har samme begrænsninger som logitech og Philips.

Den skulle efter hvad jeg lige kunne finde ud af have en vejledende pris på kr. 5.500,-

Købte min via Ebay og var heldig at finde den til kr. 2.700,-

ATV?????????????

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 13:08

Lahan er det sådan her ?

ATV=AppleTV måske efter hvad jeg lige kan se på siden om din hjemmebio.

Det vil jeg skyde på den kan

Redigeret af filmtosse - 20-Februar-2009 kl. 13:09
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juli-2006
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 13:10

ATV?????????????

Apple TV

Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 13:10

Lahan er det sådan her ?

ATV=AppleTV måske efter hvad jeg lige kan se på siden om din hjemmebio.

Det vil jeg skyde på den kan

ja mener AppleTv, selvom jeg tvivler. Har nemlig ikke stødt på andre der kan. Men det kunne være fedt.
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juli-2006
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2009 kl. 13:15

Lahan: har du prøvet med en BEO5?

jeg overvejer selv ATV i tiden, så det kunne være vi skulle slå hovederne sammen på et tidspunkt og teste lidt?

(Undskyld hijack)

Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu