recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Newbie indenfor Nas
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNewbie indenfor Nas

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tbay Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: Newbie indenfor Nas
    Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 12:36
Jeg overvejer at købe xtreamer pro samt Wd tv live

Mit ønske er at Nas'en skal stå i stuen ( gemt af vejen ) koblet til mit tv via hdmi fra xtreameren og til tv'et inde i soveværelset vil jeg bruge en Wd td live trådløst, er dette et godt setup ?????

På forhånd tak for hjælpen fra en Newbie Smile
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af Tbay Tbay skrev:

Jeg overvejer at købe xtreamer pro samt Wd tv live

Mit ønske er at Nas'en skal stå i stuen ( gemt af vejen ) koblet til mit tv via hdmi fra xtreameren og til tv'et inde i soveværelset vil jeg bruge en Wd td live trådløst, er dette et godt setup ?????

På forhånd tak for hjælpen fra en Newbie Smile
Hvorfor vil du ikke bare gemme xtreamer pro af vejen i stuen og så bruge den til at afspille med?

Du er ved at købe 2 afspiller, hvor den ene så har en NAS funktion.

----------
Wifi
Hvor langt er der i mellem de 2 steder? Hvis den trådløse hastighed falder for meget vil fuld HD hakke og er det helt galt vil det andet også hakke.
Hvis du har en bærbar og en wifi router så prøv at stille dem på de 2 steder og tjek forbindelsen, og test afspil nogle Fuld HD film over wifi.
Det giver dig en ide om det vil lykkes, men det er ikke en garanti - for det er ikke det samme udstyr som er i brug.
.....
Til top
Tbay Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 12:53
skal jeg ikke bruge Wd tv live til at sende ind til mit tv i soveværelset
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 12:56
Pro er ikke en NAS men en afspiller med plads til 2 HDD'er. Den kan ikke gemmes væk da den skal betjenes med IR Remote. Og hvis det er en eTRAYz du snakker om, så hold dig fra den. Den kan endnu ikke en brøkdel af de ting de lover, og de ting den kan er fyldt med fejl. Xtreamer'en fejler ikke noget - afspiller stort set alt hvad man smider efter den.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 18:49
jeg syntes du skulle kigge lidt på www.synology.dk de har nogle rigtigt gode NAS med et rigtigt godt intuitivt system.. med flere gode features som photostation filestation og understøtter dlna og mange andre ting... som afspiller bruger jeg selv popcornhour c-200 .. det er en dyrere løsning.. men den afspiller masser af formater.. og dune er også godt kørende med nmt mediafspillere.. dem kender jeg så bare ikke personligt
Mvh

René
Til top
Tbay Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2010 kl. 11:05
Nu har jeg kigget lidt på Popcorn hour a-200, hvis jeg nu vælger den og WD tv live skal der ikke tilsluttes en HDD i popcorn for at det kommer til at virker eller skal den tilsluttes via usb.

Har osse lidt kig på Qnap nmp-1000 gælder det osse ovenstående ????
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu