recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Newbie Q: Lærred foran vindue
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Newbie Q: Lærred foran vindue

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
islands_brygge Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér islands_brygge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Newbie Q: Lærred foran vindue
    Sendt: 21-Maj-2019 kl. 10:17
Hej alvidende forum

Jeg driver en ølbar i et smalt og dybt lokale, hvor jeg gerne vil have mulighed for at vise TV-begivenheder, og kigger efter projektor+lærred i stedet for et stort TV, da TV tager for meget fokus i indretningen, også når det er slukket.

Udfordringen er lokalets smalle form, da det meste af den 4 m. brede facade er vinduer mod gaden, og baren er i den anden ende af lokalet. Bartenderen kigger således igennem hele lokalet ud af vinduerne, hvor dagslyset til tider er så kraftigt at man har svært ved at se ansigter på de personer der kommer ind i lokalet.

Lokalet skal/kan ikke mørklægges, da det stadig skal fungere som serveringssted under TV-begivenhederne. Min idé er at montere lærredet så det trækkes ned foran vinduet, og der vil være kanter med udækket vindue rundt om lærredet, som en slags fattigmands-ambilight. Jeg skal selvfølelig kigge efter et lærred som blokerer for dagslyset bagfra, men.... kan en alm. prisrimelig projektor blæse et TV-billede op på lærredet under de forhold ?

Evt. forslag til projektor modtages gerne. Intet behov for 4K eller exceptionel god billedkvalitet.
Input til projektoren vil være streaming via en Apple TV el. lign.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2019 kl. 10:51
Mon ikke en endnu større udfordring er at få rettigheder til at vise TV-begivenheder i en bar? ;-)
Til top
islands_brygge Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér islands_brygge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2019 kl. 11:05
TV-rettigheder kan man jo købe sig til. Ofte dyrt, men er en investering i mulighed for mere travlhed ved ølhanerne.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu