Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Roadhouse
Ny bruger
Oprettet: 08-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
|
Emne: Newbie skal have sit første Fladskærms TV Sendt: 19-Februar-2010 kl. 21:19 |
Hej. Ja, som overskriften siger, skal jeg ud og købe min allerførste fladskærm. Det er for mig, den totale jungle - hvad andre nok også kan nikke genkendende til. Her er lidt kriterier: - Må maks. koste 10K.
- Skal kunne bruges om 2 år, hvor der - såvidt jeg forstår - kommer et-eller-andet nyt som gør at en masse skal ud og købe nyt TV!
- Med så lidt ramme som overhovedet muligt.
- Skal kun bruges til at se TV på - altså ingen spil, af nogen art.
- Skal selvfølgeligt være Full HD.
- Mine film er alle blevet rippet og ligger på en NAS, så der skal være tilslutning til en WD TV Live HD Media Player.
- Maksimalt 40" (jeg hører til dem der stadig synes et TV er en øjebæ
)
Og så tror jeg ikke jeg umiddelbart kan komme på mere, for det er hvad min viden om fladskærms TV rækker til  Har I nogle gode bud ( og 10K er bare maks. pris)? De bedste hilsner Roadhouse
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 21:28 |
Du er optimistisk med hensyn til fremtidig brug, om 2 år sansynligt, om 3 år ikke så sikkert. Et TV er et display hvortil man tilslutter de ting der er behov for når tiden kommer. Der kan meget vel være DVB-T2. C2 om 2 år, og det har TVer i dag ikke.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Roadhouse
Ny bruger
|
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 21:32 |
@Radiomanden: Jeg ved ikke om jeg er optimistisk, jeg har bare fået af vide fra andre som ved mere om det end jeg, at jeg skal være OBS på at købe et der er klar til en ny standard (eller noget) som vil blive implementeret om 2 år!
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 21:36 |
Hvis der kommer noget nyt om 2 år til erstatning for det vi har nu, (MPEG2 og 4) så er der ingen TVer endnu der er klar til det.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
reslfj
Guld medlem
Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
|
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 23:21 |
Hvordan modtager du dir tv-signal ?
Nu ?
Om 2 år ?
Lars 
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
 |
Roadhouse
Ny bruger
|
Sendt: 19-Februar-2010 kl. 23:33 |
OK, jeg prøver lige om igen:
Hej. Ja, som overskriften siger, skal jeg ud og købe min allerførste fladskærm. Det er for mig, den totale jungle - hvad andre nok også kan nikke genkendende til. Her er lidt kriterier:
- Må maks. koste 10K.
- Med så lidt ramme som overhovedet muligt.
- Skal kun bruges til at se TV på - altså ingen spil, af nogen art.
- Skal selvfølgeligt være Full HD.
- Mine film er alle blevet rippet og ligger på en NAS, så der skal være tilslutning til en WD TV Live HD Media Player.
- Maksimalt 40" (jeg hører til dem der stadig synes et TV er en øjebæ
) Og så tror jeg ikke jeg umiddelbart kan komme på mere, for det er hvad min viden om fladskærms TV rækker til  Har I nogle gode bud ( og 10K er bare maks. pris)? De bedste hilsner Roadhouse
|
 |
reslfj
Guld medlem
Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
|
Sendt: 20-Februar-2010 kl. 00:11 |
reslfj skrev:
Hvordan modtager du dit tv-signal ?
Nu ?
Om 2 år ?
Lars  |
Og så spørge jeg igen - "Hvordan modtager du dit tv-signal ?"
Lars 
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
 |
jens0804
Super bruger
Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 393
|
Sendt: 20-Februar-2010 kl. 09:07 |
Det der sker om 2 år, er at alle kanaler på det jordbaserede sendenet (modtages med egen antenne) overgår til MPEG 4. I øjeblikket sendes de gratis kanaler DR1,2+TV2 i MPEG 2. Så hvis du modtager dine TV signaler med egen antenne er det derfor vigtigt du køber en skærm med MPEG 4 tuner.
|
m.v.h Jens Christensen
Panasonic TH-42PV500E + TH-P37X10Y, Samsung SMT-H3126 , Sony BDP S550, Digiality CX-302T, Technics SA-DA 8
|
 |
Roadhouse
Ny bruger
|
Sendt: 20-Februar-2010 kl. 15:26 |
reslfj skrev:
reslfj skrev:
Hvordan modtager du dit tv-signal ?
Nu ?
Om 2 år ?
Lars  |
Og så spørge jeg igen - "Hvordan modtager du dit tv-signal ?"
Lars  |
UPS, sorry - sprang elegant over dit svar  Det er via antenneforeningen, hvis det er det du mener. Hej igen.
|
 |
Roadhouse
Ny bruger
|
Sendt: 20-Februar-2010 kl. 15:27 |
jens0804 skrev:
Det der sker om 2 år, er at alle kanaler på det jordbaserede sendenet (modtages med egen antenne) overgår til MPEG 4. I øjeblikket sendes de gratis kanaler DR1,2+TV2 i MPEG 2. Så hvis du modtager dine TV signaler med egen antenne er det derfor vigtigt du køber en skærm med MPEG 4 tuner. |
OK, det er det jeg fik at vide jeg skulle være obs på - dit svar genopfriskede det jeg skulle huske på  Tak for svaret
|
 |