recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Newbie
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNewbie

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mester_Bean Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Newbie
    Sendt: 30-December-2009 kl. 03:49
Hej!
Jeg er totalt newbie inden for feltet og har derfor brug for Jeres hjælp. Har læst i ældre indlæg og har nu på det grundlag valgt at oprette et spørgsmål.
Jeg skal have købt mig en Blue-Ray afspiller og er lidt forvirret mht. model og tilbehør til lyd. Så vidt jeg kan forstå, skulle der ikke være den store forskel på billedgengivelsen fra model til model - det er mere de ekstra specifikationer, hvorved afspillerne kan differentieres.
Det jeg søger er godt billede, mulighed for at afspille mine gamle DVD'er (og dertil opskalering til full hd), god lyd, evt. mulighed for at afspille film fra computer/ekstern harddisk/USB og endelig skal den kunne kobles på det trådløse net, så man evt. kan afspille direkte fra YouTube. Desuden spiller prisen også en rolle, helst ikke for dyr!
Umiddelbart er jeg kommet frem til, at mange anbefaler Panasonic BD60, så den har jeg lagt et godt øje på. Men nogle nævner også BD80. Hvad er forskellen? (På et newbie sprog tak Smile)
Er der andre modeller, I evt. kunne anbefale?

Dertil tænker jeg, at jeg gerne vil have et Surround sound anlæg. Kan forstå på det hele, at de mange samlede anlæg man kan købe fra ex El Giganten ikke skulle give så god lyd, som hvis man køber en Receiver seperat og højtaler. Men what the booo is a receiver? Hvilken funktion har den, og hvad er det, der er så smart ved den?
Jeg kan se at El-Giganten netop har et sæt på tilbud: Yamaha HTIB280 receiver + højtaler inkl subwoofer til 3500kr - hvad siger I til det?
Eller noget ala det, bare Onkyo til 2500kr?

Ved godt det var en del, men håber alligevel I vil tage Jer tid til at svare
På forhånd tak Smile
Til top
Mester_Bean Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-December-2009
Sted: Danmark
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 15:32
Ok, det var ikke min mening at skræmme Jer væk hehe
Man behøver ikke svare på alle mine spørgsmål.
Et spørgsmål til at starte med; Kan Panasonic BD60 andbefales?
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 15:46
Hej , ja det kan den , jeg har selv den ældre BD30 , og den har virket upåklageligt , og taget alle de film jeg har smidt i den...BD60 kan sende HD lyd via HDMI til en forstærker som så skal kunne dekode de forskellige HD lyd formater , BD80 kan selv dekode lyden og så sende det til en forstærker...
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej , ja det kan den , jeg har selv den ældre BD30 , og den har virket upåklageligt , og taget alle de film jeg har smidt i den...BD60 kan sende HD lyd via HDMI til en forstærker som så skal kunne dekode de forskellige HD lyd formater , BD80 kan selv dekode lyden og så sende det til en forstærker...
MVH
BD 60, kan og selv dekode de nye lyde. Forskellen er at BD80, kan sende dem videre med analog 7.1, hvor BD60 kun kan over hdmi.
Jeg har selv BD80, og er ret glad for den. Aldrig nogen problemer.
Mvh
Flemming Larsen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu