recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NFS share Synology
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNFS share Synology

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Vinkender Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2010 kl. 12:16
Ok.
Men det er ikke på din router du skal ændre noget. Men på din NAS du skal sætte dit faste lokale IP nummer. Dvs. gå ind i Kontrol-panel på din Synology og vælg Netværk under system fanebladet. Her vælger du "Brug manuel konfiguration" og indtaster det Lokale IP nummer som du vil tildele din NAS.   Herefter vil din router altid tildele samme IP nummer til din NAS.
Til top
hifreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: Græsted
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2010 kl. 12:32
Er der et bestemt IP nummer jeg skal bruge og er der andre indstillinger der skal ændres? Undskyld for min uvidenhed, men er nødt til at spørge når jeg jeg ikke ved det Embarrassededit ok nu prøvede jeg at tildele en af de IP adresser som den selv fandt som en fast IP, så skal det lige prøves Wink

Redigeret af hifreak - 16-December-2010 kl. 12:58
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2010 kl. 13:08
Hvis du indstiller den til at have et fast ip-nummer i det samme range (interval) af ip-numre som din router normalt uddeler løber du risikoen for at din router ved senere lejlighed KAN finde på at tildele det samme ip-nummer til en anden enhed på dit netværk og dermed får du en ip-nummer konflikt!

Ofte kan en router være indstillet til at uddele ip-numre startende med 100 og opefter og i den situation vil du ofte kunne benytte 2-99 uden risiko for konflikt.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu