recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nichlas' Gral [5.0]
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNichlas' Gral [5.0]

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Despoint Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 281
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2010 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Despoint Despoint skrev:

Tak! Smile
Ja, jeg er også yderst tilfreds, jeg mangler bare surround sound, som bliver i mærket XTZ. Big smile

Godt valg!Wink

Mange tak! Wink
Glæder mig til at komme af med Bose'erne!Tongue
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 00:02
Har du besluttet dig for hvilke XTZ'er du vil have i dit setup? 
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 00:15
Jeg vil have et par XTZ 93.23 (93 WMT) som fronter.

En XTZ 93.22 (93 WMT Shielded) som center

Hvilke baghøjtalere jeg skal have er jeg stadig i tvivl om. Har du eventuelt idéer dertil?

Derudover skal jeg også have en subwoofer, da jeg ikke går ud fra at de to 93.23'er kan levere nok bund. Har dog ikke haft det stor kig på, hvad XTZ har af subwoofere endnu, men en subwoofer har heller ikke første prioritet.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 14:28
Jeg kæmper en kamp uden lige for at grave et par XTZ 93.23'er frem i verden. Jeg var ellers blevet lovet både fra XTZ selv og Fyndbörsen, at de ville have en ny levering klar her i ultimo marts. Nu er det ultimo marts, og leveringen er blevet udskudt ydeligere. Det har jeg bare ikke tid til at vente på, da mine Bose 301 SII bliver hentet her i weekend.

Jeg er dog i tæt kontakt med engelsk Audio Scantum og svenske Luleå Hifi Hembio, og det forlyder fra begge parter, at de har et sæt til mig, det er blot fragten der skal på plads. Problemet med Audio Scantum som jeg er længst fremme i "forhandlingerne" med er, at de ikke selv har et par på deres lager, men vil købe et par fra XTZ eget lager som de så skal sende mig.

Nichlas.
Til top
Mad Dog Tannen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Oktober-2009
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 10:07

Har dog ikke haft det stor kig på, hvad XTZ har af subwoofere endnu, men en subwoofer har heller ikke første prioritet.

Det ser sgu ret godt ud efterhånden. Det er et fedt setup du har dig der.

Mht. sub, vil jeg bare lige sige at naturligvis er det ikke første prioritet, da et anlæg ikke lyder godt med kun en sub Wink  og ingen fronter.
Derefter vil jeg sige at det bør prioriteres alligevel. Det giver en ekstra dimension til filmen, lidt jordskælv på den fede måde er jo altid godt. Big smile
BenQ W20000 | 104" Motorlærred m. autolink | Tvix 6600N | 10TB DIY Server | Panasonic DMP-BD60 | Denon AVR-1909 | Argon 6000 front/center/bag | Velodyne SPL1200 Ultra
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 10:41
Tak skal du have Mad Dog, er sku også glad for det. Smile
Mangler bare de fronter! Embarrassed

Du har helt ret. Fronterne skal hjem før jeg begynder at overveje en sub, men derefter regner jeg med at gå til 2.1, derefter 3.1 og sidst 5.1 Wink
Til top
Mad Dog Tannen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Oktober-2009
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 11:00

Tak skal du have Mad Dog, er sku også glad for det. Smile
Mangler bare de fronter! Embarrassed

Du har helt ret. Fronterne skal hjem før jeg begynder at overveje en sub, men derefter regner jeg med at gå til 2.1, derefter 3.1 og sidst 5.1 Wink
Lyder som en god plan

BenQ W20000 | 104" Motorlærred m. autolink | Tvix 6600N | 10TB DIY Server | Panasonic DMP-BD60 | Denon AVR-1909 | Argon 6000 front/center/bag | Velodyne SPL1200 Ultra
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 15:19
Jeg har desuden fået et par Superlux 681'ere.
En stor rost headphone til kun 250dkr incl. fragt fra Tyskland(!). Jeg har dog været så heldig at låne et filter(lavet af en gut fra Holland) fra en bruger på Hifi4all, så lytteoplevelsen er fantastisk! I kan læse om dem her i denne tråd på Hifi4all; http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=79319&PN=1&TPN=1

Redigeret af Despoint - 28-Marts-2010 kl. 15:50
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 15:44
Så skete der noget igen, igen!

Jeg har lige lagt en ordre på et par XTZ 93.23 (93WMT), et par Floorstands 99 samt 5m Supra kabel hos Luleå Hifi&Hembio.
De forventer en leveringstid på en 10-12dage, da de skal have standerne hjem, hvilket de gerne skulle få her engang i denne uge.

Det bliver 10 lange dage! Tongue
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 18:14
Så kom mine nye XTZ'er ENDELIG ind af døren og for satan, hvor er de flotte!  Clap
Indtryk kommer senere, sammen med billeder.

Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-September-2004
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 17:27
Hej Despoint

Godt at se der er kommet lidt skred i projektet igen :-) Fint valg af receiver og højtalerne passer vel også til et værelse på den størrelse, men jeg tror dog hurtigt vil komme til den konstatering at du mangler lidt lyd i den dybe ende....Hvorfor næste projekt måske burde være en fornuftig sub til, at lægge lidt bund på dine nye front højtalere.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2010 kl. 00:58
Ja, der mangler lidt lyd i den dybe ende, men jeg synes faktisk at XTZ'erne gør det ganske okay, der kan dog ikke være tvivl om at der skal spændes en subwoofer på når økonomien er dertil.

Jeg har nemlig brugt en af helvedes masse penge på det seneste. Jeg har fået købt mig en iMac 21,5", med dertilhørende Apple Airport Express.
Det er sku en fantastisk måde at sin lyd ud i højtalerne, bonus er også, at når jeg sidder i sofa'en med musikken kørende, så har jeg mulighed for at styre hele min musiksamling via. min iPhone 3G(S), så jeg ikke skal rejse mig for at skifte sang. Det er fandeme smart!

Nå, i går fik jeg så bestilt en centerhøjtaler, og ikke overraskende faldt valget på en XTZ 93 Shielded, forbundet ligesom fronterne med Supra.
Så mangler jeg bare baghøjttalerne, og de skulle gerne være på matriklen enten fredag eller lørdag. Der blev det ikke XTZ, men jeg har derimod købt to stk. HarboSat10 fra en bruger herinde. Jeg synes ikke XTZ' udvalg bød på en passende baghøjttaler, så det blev fra lukkede HarboSound. 
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu