recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nicolai’s stue-setup (Opdateret med LX50)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNicolai’s stue-setup (Opdateret med LX50)

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JacobMose Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af Deluxe Deluxe skrev:

Væk med de gamle og ind med den nye.Det tog lidt (læs: meget) tid at sætte
ALT op, som jeg gerne vil have det. Bla. havde jeg, som så mange andre,
problemer med at få mit Panasonic tændt gennem valg af en aktivitet og
desuden voldte det mig også mange problemer, at få tv'et til at vælge det
rette indput. Tænd problemet fik jeg løst ved at skrive til supporten og
problemet med input fik jeg løst ved hjælp af "hotel-mode" på tv'et.

Det med input og 'hotel-mode' vil jeg meget gerne høre mere omkring. Har
også et Panasonic plasma og en Harmony One - som så mange andre har
jeg også store problemer med at få den til at hoppe til rette input.
Til top
JFalkenberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-December-2007
Sted: Herning
Point: 289
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 21:02
Den fjernbetjening du linker til, den kører vel så IR?

Til top
Deluxe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Denmark
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af JacobMose JacobMose skrev:

Oprindeligt skrevet af Deluxe Deluxe skrev:

Væk med de gamle og ind med den nye.Det tog lidt (læs: meget) tid at sætte
ALT op, som jeg gerne vil have det. Bla. havde jeg, som så mange andre,
problemer med at få mit Panasonic tændt gennem valg af en aktivitet og
desuden voldte det mig også mange problemer, at få tv'et til at vælge det
rette indput. Tænd problemet fik jeg løst ved at skrive til supporten og
problemet med input fik jeg løst ved hjælp af "hotel-mode" på tv'et.

Det med input og 'hotel-mode' vil jeg meget gerne høre mere omkring. Har
også et Panasonic plasma og en Harmony One - som så mange andre har
jeg også store problemer med at få den til at hoppe til rette input.

Altså for lige at opsummere mit problem: Jeg har Boxer til HDMI 1 og min PS3 til HDMI 2 og det var altså her jeg rendte ind i problemer. Når man slukker sit PX70 med sin originale fjernbetjening starter tv'et altid i TV (analog) mode og skifter man over til AV hopper den altid over på den sidst anvendte indgang. Men i logitech softwaren skal man vælge, om tv husker sidst anvendte indgang eller om det starter på en bestemt kanal. Tv'et starter altid på en bestemt kanal, altså TV, men omvendt husker den jo også samtidig sidst anvendte ingang = problem. Jeg prøvede den ene indstilling efter den anden, hvilket jeg også fik til at fungere, hvis jeg vel og mærke kun anvendte én aktivitet. Lige så snart jeg valgte "Se tv" og næste gang f.eks. valgte "Se film" gik der rod i indstilling af input

Jeg løste så problemet ved at vælge "Hotel mode" hvor der altid startes op på HDMI 1. Herefter kunne jeg i Logitech softwaren jo bare vælge, at tv'et altid starter op på HDMI 1 og det løste alle problemer (jeg ved ikke om den ikke længere husker sidste input, men under alle omstændigheder hjalp det).

Du kan læse mere om "Hotel mode" her:

http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=8483& highlight=&sid=38f33876cb8e92a87f5e270eecc104c0
Til top
Deluxe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af JFalkenberg JFalkenberg skrev:

Den fjernbetjening du linker til, den kører vel så IR?

Jep, det er jo det, som er smart. På den måde kan den jo bruges sammen med sin universal fjernbethening
Til top
Deluxe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2009 kl. 14:35
Så kom der en lidt større opdatering...

Det senere stykke tid har jeg siddet og kigget lidt på ny receiver og det endte altså med en Pioneer LX50, som hvert fald opfylder mine behov fuldt ud. Jeg havde egentlig i første omgang haft kig på en Denon 2808 da Hifi-klubben solgte ud af dem i sølv og jeg overvejede også den kommende VSX-1019 fra Pioneer. Denon blev dog droppet igen pga. at den var sølvfarvet, som nok ikke helt ville passe ind. VSX-1019 droppede jeg, da jeg fandt ud af, at 10xx serien fremover ikke ville benytte samme indmad som LX-serien. Dette kan man hvert fald også se på vægten... 1018 vejer ca. 14 kg mens den kommende 1019 vejer omkring 7 kg! Jeg fandt herefter en lettere brugt LX50, som ca. var 1 md. gammel og jeg fik den til 4.800 kr., hvilket jeg syntes er fornuftigt.

Nå, men lad os få lidt billeder på banen:

Den var stort set som ny, og kasse mv. fulgte da også med.

Pakket ud blev den og jeg syntes faktisk den er en del mere lækker end jeg havde troet. Den passer hvert fald perfekt til mit tv samt PS3

Her er den nye LX50 ved siden af min gamle D514, som egentlig har tjent mig godt. Den gjorde da hvert fald hvad den skulle, men heller ikke mere.

På plads kom den...

Der er lidt flere knapper, lys, indstillinger mv., så der går nok lige lidt inden jeg får sat mig helt ind i mulighederne

Lige et sidste billede. Finishen kan man hvert fald ikke brokke sig over. Jeg syntes den er gennemført og virker til at være solidt bygget.

Første film der røg på var Transformers, og hold da op! Det lyder sådan ca. 100 gange mere realistisk end på min gamle D514 og der er godt med smæk på Black Hawk Down fik jeg også lige lyttet hurtigt til og det var med samme resultat. Jeg har som sagt ikke sat mig 100 % ind i indstillingerne i nu, og jeg skal da også have det hele finpudset, men det lover hvert fald godt

Det næste som jeg skal have skiftet er selvfølgelig mine højtalere. Men allerede nu med den nye receiver lyder det hele MEGET bedre. Jeg står dog snart og skal flytte, så nye højtalere bliver det først til når jeg har fundet ny lejlighed og der igen er gået penge ind på kontoen

Redigeret af Deluxe - 15-Marts-2009 kl. 14:50
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu