Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
ghost-the-man
Guld medlem
Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
|
Sendt: 25-November-2009 kl. 16:48 |
Nikodk skrev:
ja men hvem bestemmer hvad der passer sammen - hvis lyden eksempelvis er lys eller mørk, men at detaljegraden er ens, hvad er så mest rigtigt? - det kan man vel ikke måle sig til?
Så i virkeligheden findes perfekt lyd vel ikke?
ja, jeg er stadig ikke overbevist om at de helt dyre kabler er bedre og mere rigtige end "fornuftige" kabler. |
Det er vel producenten som bestemmer,hvordan deres ting skal lyde,og hvad mærke som passer lige til deres produkt,for at få den mest sammenhængende lyd,selve lyddetalje tror jeg ikke,det har så meget at sige om det er lys eller mørk lyd,for mit egen vedkommende,er jeg til den mørke lyd,jeg er yderst tilfreds med min lyd,næsten perfekt .
Hvad er så mest rigtigt,det er et godt spørgsmål,det er der vel lige så mange mening om,som der er mærker,så det er vel op til enhver.
Det kan man vel ikke måle sig til,det ved jeg ikke.
Findes perfekt lyd,jo det gør der vel,hvis du synes det lyder super godt,så har du vel din egen perfekt lyd.
Jeg er overbevist om at dyre kabler er bedre,men det er min mening.
Redigeret af ghost-the-man - 25-November-2009 kl. 17:19
|
|
 |
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Point: 2195
|
Sendt: 25-November-2009 kl. 19:17 |
Hvor er det bare lækkert. En rigtig familie bio. Flot stykke arbejde.
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
CSN Teknik
Guld medlem
Branchemedlem
Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 1091
|
Sendt: 26-November-2009 kl. 10:21 |
Hej Niko
Det du burde gøre er efter min mening som vi også talte om, du er mere end velkommen til at komme forbi og kigge/lytte i min bif.
Men der er ingen vej uden om, at kablerne skal prøves på dit setup der hjemme. Det er der du skal føle/opleve der er en forskel.
En ting er hvordan det lyder hos mig. Men de samme kabler på dit anlæg kan komme til at lyde helt anderledes, vi må prøve os frem, med forskellige løsninger, jeg kan jo tage alt for kobber, forsølvet kobber og finsølv med, både mine egne og andre mærker, så kan du jo lytte, og det du syntes bedst om til pris og ydelse, er det kabel du kunne ønske dig til jul 
Jeg har et andet valg end Supra du lige skal prøve på din sub først. Jeg har lige fået lidt gode sub kabler hjem, som nok er værd at lytte lidt på
|
Mvh.Christian
CSN Teknik
Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
|
 |
Nikodk
Guld medlem
Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
|
Sendt: 27-November-2009 kl. 12:53 |
jeg finder lige ud af hvornår jeg får mulighed for at komme ned til dig og snakke om det - kan godt se at det er det bedste.
Håber vi kan finde noget der passer til mit forholdsvis sparsomme budget. Tror lillemor synes jeg har brugt lidt meget på at få lavet det jeg har, så skal nok tage den lidt med ro.
|
 |
Nikodk
Guld medlem
|
Sendt: 28-December-2009 kl. 11:30 |
Glædelig jul til alle
så fik jeg endelig lagt de oprindelige billeder ind igen efter den nye server havde slettet dem.
desværre også med et billede at at en af mine stole har fået hul i armlænet.
Armlænet er desværre ikke læder, så derfor er de lidt mere udsatte. - er der nogen der har en god ide til udbedringen af det?
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 28-December-2009 kl. 11:44 |
Gaffa tape er din ven. Ikke kønt men meget effektivt. Ellers er der vel ikke andet at gøre end at sætte hæklet mormor skånere på.
|
 |
Nikodk
Guld medlem
|
Sendt: 28-December-2009 kl. 11:47 |
Kampus skrev:
Gaffa tape er din ven. Ikke kønt men meget effektivt. Ellers er der vel ikke andet at gøre end at sætte hæklet mormor skånere på. |
Bange for at hun ikke hækler så meget mere - hun vil hellere se film...  og det er ved at være et problem for hende, da hendes gamle VHS er ved at stå af, og hun har opgivet at sætte sig ind i en recorder (hun er 93 år)
Løsningen på mit armlæn bliver nok at købe en ny stol på et tidspunkt  - er der nogen der vil købe denne?
|
 |
hopgreve
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
|
Sendt: 28-December-2009 kl. 11:48 |
Surt , jeg tror at jeg ville prøve at lime et sort stykke læder på....
MVH
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 28-December-2009 kl. 11:53 |
Nikodk skrev:
Kampus skrev:
Gaffa tape er din ven. Ikke kønt men meget effektivt. Ellers er der vel ikke andet at gøre end at sætte hæklet mormor skånere på. |
Bange for at hun ikke hækler så meget mere - hun vil hellere se film... og det er ved at være et problem for hende, da hendes gamle VHS er ved at stå af, og hun har opgivet at sætte sig ind i en recorder (hun er 93 år)
Løsningen på mit armlæn bliver nok at købe en ny stol på et tidspunkt  - er der nogen der vil købe denne?
|
Så sørger du da bare for at hun kan se film på en Sony recorder, den er lettere at finde ud af end de fleste VHS maskiner. Og mange ældre er altså i stand til at hækle SAMTIDIG med at de ser film. 
|
 |
Nikodk
Guld medlem
|
Sendt: 28-December-2009 kl. 11:57 |
Kampus skrev:
Så sørger du da bare for at hun kan se film på en Sony recorder, den er lettere at finde ud af end de fleste VHS maskiner. Og mange ældre er altså i stand til at hækle SAMTIDIG med at de ser film.  |
Tror hun har slidt ca 7 VHS maskiner op i hendes videokariere. Hun optager rigtig meget. Kunne mærke, da hun fik den seneste for vel små 5 år siden, da var det noget svært at sætte hende ind i det - nu har hun selv sagt at hun ikke regner med at kunne mere.
Tror iøvrigt ikke at hun overhovedet kan sætte sig ind i hvad en Recorder gør - "skal der ikke bånd i?" vil sikkert være hendes første spørgsmål.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 28-December-2009 kl. 12:01 |
Jamen det er jo netop den forenkling der tilgodeser de ældre. Tryk på en knap, og du har en optagelse. Tryk på to knapper, og du har indstillet en timer optagelse. Kan det være mere enkelt?
|
 |
Nikodk
Guld medlem
|
Sendt: 28-December-2009 kl. 12:06 |
Det kan da godt være at jeg skulle overveje om hun ikke skal have sådan en i 94 års fødselsdag her til marts så.
(gad vide hvor mange på 94 der har en recorder?)
Kom gerne med et par forslag til modeller - hun har analog fællesantenne på plejehjemmet.
Redigeret af Nikodk - 28-December-2009 kl. 15:54
|
 |